Citat:
Ursprungligen postat av
torppet
Jag vet inte vilken tavla du ser på? När kriget började så förlorade Ukraina massvis av vapen och manskap. Allt som flög störtade och soldaterna kunde inte mera ha kontakt med varann.
Det är ju inte så många år sen, alla borde kunna minnas det.
Eller kanske man inte fick veta något om det, utan tror på media som förmedlar bilder som inte är sanna, utan det är mera som om barn skulle ha ritat dem.
Hjältarna retirerade och media skrev att de byter om något, och retirerar och anpassar, och retirerar och får bättre läge... 20% av det stora landet övertogs av Ryssland. Snart blir det 1% till på det, och 2% och så vidare.
Och i Kursk samlas fakta om hur det var när vanligt folk tvingades lyda under Ukrainska soldater. Det finns bevismaterial som nu visas fram i EU. Det är bara hemskt, hemskt, hemskt.
Vilken tavla jag ser på? Tavlan med ryska elitförband som raderas ut fjuniga hemvärnssoldater. Jag ser över 20 000 förstörda ryska stridsfordon. Många av dem med kinesiska plastdäck, med noll framkomlighet förmåga. Jag ser ryska soldater, i inspelning efter inspelning, huttrande och utmärglade vädja till sin store ledare, Putin, att han ska se till att de får vatten, mat, utrustning, att de får betalt.
Jag ser ryska soldater med kryckor, gipsade fötter, bortsprängda fötter och underben, som kravlar sig fram vid fronten.
Jag ser en rysk offensiv vid Pokrovsk som helt verkar ha gått åt helvete. Jag ser Ukraina i kurs, som ryssarna inte har lyckats köra ut trots att det nu har gått sju månader.
Vilken tavla har du tittat på? Skriet?