2025-02-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Men visst fanns det bilder på när hunden evakueras ur Rickards lägenhet av polisen?
Har den bott där i ca 2 månader eller mer i så fall?

Har inte själv sätt en sådan bild? men många säger sig ha sätt den.
Citera
2025-02-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Han har problem med att skilja imellan en funktionsvariation och en sjukdom .

Förvisso behöver inte en funktionsvariation utesluta sjukdom . En människa med en autismspektrum störning kan mycket väl drabbas av en depression och den kombinationen är väl inte särskilt lysande ( Baserat på egna erfarenheter och observationer / Där blev reaktionen också utåtagerande. Med fängelse som påföljd )

Vanligt med samsjuklighet med ångest, depression och OCD. Studier har även visat en viss överlappning med psykossjukdom. Autister löper också högre risk att utveckla PTSD, dels pågrund av den ökade känslighet för stress men också på grund av de sociala svårigheterna, isolationen som ofta följer på dessa svårigheter och de psykiska sårbarhetsfaktorer jag redan nämnt.
Citera
2025-02-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubator
Har det framkommit exakt var i huset RA började attacken? Enligt schemat på nätet för Risbergska hölls det lektioner för vårdbiträden i sal C07. Den skottskadade mannen som ringde sin blivande fru hade sagt att han låg vid C07.

Enlig dagens krimpodd så säger Lasse att han han börjat skjuta i C07. Det verkar vara samma lärare som nämns i Aftonbladet.

Lasse befann sig i ett rum bredvid C07. Salim hittades utanför C07 och rummet där Lasse befann.
Citera
2025-02-13, 12:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Men visst fanns det bilder på när hunden evakueras ur Rickards lägenhet av polisen?
Har den bott där i ca 2 månader eller mer i så fall?

Du får gärna länka.
Det börjades svamla om det i tråden efter detta inlägg.
Citera
2025-02-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Med tanke på att han inte inte pratar & använder rösten så ofta tycker jag inte det är konstigt alls.

Hur vet du det?
Tänk om han sjöng dagarna i ända.. Detta har med all sannolikhet att göra med hans diagnos och ingenting annat.
Citera
2025-02-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis
Har inte själv sätt en sådan bild? men många säger sig ha sätt den.
Citat:
Du får gärna länka.
Det börjades svamla om det i tråden efter detta inlägg.

Jag tycks ha sett den själv.. ska leta!
Citera
2025-02-13, 12:32
Medlem
Citat:
De hade inte träffat honom sedan hans födelsedag i augusti. Han drog sig undan från dem oxå & på jul ville han inte komma för han mådde dåligt.

Verkar som han fick försörjningsstödet indraget strax före jul med tanke på försäljningen av vapenskåpet.

Detta med hunden har nog blivit en trådsanning. Står inget i media om detta.
Står heller ingenstans att föräldrarna var bortresta. Däremot att det stått polisbilar utanför deras villa.

Exakt min känsla. Kan inte hitta annat än att han brukade passa hunden
Citera
2025-02-13, 12:34
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Med tanke på att han inte inte pratar & använder rösten så ofta tycker jag inte det är konstigt alls.
Precis. Också en orsak till att det knappast var han som skrek för full hals: "Ni ska ut ur Europa!".
Rösten hade säkert spruckit.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Hur vet du det?
Tänk om han sjöng dagarna i ända.. Detta har med all sannolikhet att göra med hans diagnos och ingenting annat.

Ingen granne de intervjuat har ngnsin hört honom - vilket de borde gjort isf.

Ni har diagnoshysteri här i tråden.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Absolut men inget som har skrivits om att RA var svårt psykiskt sjuk vad jag vet ivf. Därav min fråga.
Tycker det är viktigt att inte lägga till egna spekulationer som om det vore sanning.

Jag är helt överens med dig . Med den informationen som finns så finns det absolut inget som helst ingen anledning att säga så .

Fast jag förstår samtidigt behovet för människor att hitta förklaringsmodeller de förstår .
Citera
2025-02-13, 12:38
Medlem
Citat:
De hade inte träffat honom sedan hans födelsedag i augusti. Han drog sig undan från dem oxå & på jul ville han inte komma för han mådde dåligt.

Verkar som han fick försörjningsstödet indraget strax före jul med tanke på försäljningen av vapenskåpet.

Kan du snälla länka till artikeln där det står så tydligt att han inte träffat sin familj sedan augusti och fram till nu?

Kan du också styrka att pengar från vapenskåpet användes till hans försörjning? Tack!
Citera
2025-02-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
I P3 Krim sitter utredningsledare Kristoffer Zickbauer och säger att man hittade ett gitarrfodral på toaletten tillsammans med fler grejer från GM.

Iså fall är det både ett gitarrfodral och tre st vapenväskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in