2025-02-13, 11:13
Medlem
Bara jävligt sorgligt.. Påminner om Styckmordet på Da Costa där allmänläkarens fru anklagade honom för att ha förgripit sig på dottern tillsammans med obducenten.
Hybris/Hysteri inom socialtjänsten🤮
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ja, det förekommer att föräldrar smutskastar varandra, men det förekommer även att barn blir sexuellt utnyttjade - speciellt av pappor med en viss kultur och härkomst som säger att det är okej för en man att göra vad han vill med sina egna barn. Så jag förstår att socialtjänsten vill vara 100% säker på att det inte ligger någon som helst sanning bakom anklagelsen om sexuella övergrepp och att de väldigt små barnen som var inblandade inte skulle skadas utan att kunna uttrycka det själva.
Dessutom har ju socialen nystat i frågan, det är ju precis vad de hållit på med - och de placerade Adam på en neutral plats för att se till att han var bortom påverkan från mamman också!
Och de nystade... Och nystade... Och nystade... Och fick amatörpsykologisera med den där jävla hittepåterapeuten... Hon fick hålla på väldigt länge - i princip i symbios med mamman (som aldrig ifrågasattes). Mamman kom ju i kontakt med honom och fortsatte att påverka honom om vad han skulle säga till soc. Han var inte "bortom påverkan".
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Helt rätt!
Tanken att det i utgångsläget är ett allvarligt brott mot mänskligheten att beröva människor deras barn är reaktionär sörja som enbart de mest ondskefulla människor kan stå bakom!

Tvångsomhändertagande måste ske vid minsta misstanke - inte som absolut sista utväg!
Varningslampor är något man får nysta i efterhand.

Tanken med LVU är bra, men hur det används praktiskt är förkastligt eftersom barnen fastnar i detta sjuka system och skadas. Det finns inget som tyder på barnen blir bättre av soc "vård". snarare tvärtom visar all forskning på ämnet.

Visst ska barn skyddas, men inte under flera års tid på detta sjuka sätt. Jag menar den stackars killen låg ett helt skolår efter sina jämnåriga kamrater. Det är ju ren tortyr och emot barnkonventionen och mänskliga rättigheter.
Citera
2025-02-13, 11:17
Medlem
Citat:
Jag frågar igen: hur skulle du själv gjort om någon påstått att ett barn blivit sexuellt utnyttjat och att barnet sexuellt gett sig på andra barn? Det finns inga kroppsliga bevis, det är små barn som inte själva kan uttrycka sig - chansar man på att det är falska anklagelser och ignorerar dem så att barnen fortsätter träffa potentiella förövare då?

Jag hade gärna velat se mer information i ärendet för jag tycker fortfarande att det som lyfts fram är väldigt vinklat och jag tycker det hade varit intressant att veta hur soc resonerade.
Vinklat? På vilket sätt då? Mamman och berörda socialanställda vägrar ställa upp intervju….
Citera
2025-02-13, 11:17
Medlem
Citat:
Inte i det som finns i trådstarten vilket ju är diskussionsunderlaget i tråden.

Underlag, det har tillkommit massor och just programmet på tre delar är en viktig del av tråden, den viktigaste delen skulle jag säga. TS borde lägga till länkar till svtplay i trådstarten också.

https://www.svtplay.se/video/jmL9WDN/uppdrag-granskning-adam-och-overgreppen/1-en-mardrom
Citera
2025-02-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yorozuya
Har du inte kollat på programmet?
Alla inblande barn uttrycker tydligt att inget övergrepp har förekommit, alla inblandade föräldrar, skolpersonal och relaterade vuxna uppger att där aldrig funnits tecken på övergrepp.
Sveriges 3 domstolar avfärdar anklagelserna och detta görs tydligt för socialsekreterarna, ENDÅ går de på mammans version och istället gömmer bevis för att få rätt i sak. När pappan får ensamvårdnad av barnet så går socialsekreterarna emot rättsystemets beslut och placerar barnet med mamman endå.

Detta är solklart grovt tjänstefel, man har agerat för att skada både pappan och barnet. Socialsekreterare, terapeut och mamman förtjänar allvarliga fängelsestraff och alla fall som socialsekreteraren och terapeuten varit inblandade i bör noga undersökas. Cheferna som varit inblandade i att skydda sina anställda bör likaväl stå till svars för sina handlingar och Humana borde förlora sin upphandling med kommunen samt grov böter.

Chefen som omplacerar socialsekreteraren som uppmärksammar tjänstefelen borde omedelbart förlora sin tjänst. Det är helt oacceptabelt att korruption inom statlig verksamhet försöker sopas under mattan

Nej, jag har kollat på det som finns i trådstarten och reagerade på hur väldigt vinklat det kändes. Gissar att dokumentären är likadan, men jag ska kolla på den.
Det jag sett hittills tyder inte på att socialtjänsten har gjort något fel, de har skyddat barn från potentiella övergrepp eftersom de absolut inte kan riskera att övergreppen fortgår.

Jag tycker det är märkligt hur svensk media hela tiden fokuserar på att svartmåla socialen (för att håva in pengar då de vet att såna program ger bra tittarsiffror) när detta samtidigt skadar vårat samhälle jättemycket genom att öka på misstron mot soc! Vill vi ha fler muslimska extremister som sitter och varnar för att socialen "tar barn" eller vad är det frågan om?!
Varför inte lyfta fram fall där soc verkligen har gjort bra saker också som en motvikt?
Citera
2025-02-13, 11:20
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Citat:
Inte i det som finns i trådstarten vilket ju är diskussionsunderlaget i tråden.

Svara gärna på detta som användaren Yorozuya skrev förut , är genuint intresserad av hur du kan fortsätta argumentera emot detta grova brott emot barnet och dennes pappa från mamman och socialtjänsten.

"Har du inte kollat på programmet?
Alla inblande barn uttrycker tydligt att inget övergrepp har förekommit, alla inblandade föräldrar, skolpersonal och relaterade vuxna uppger att där aldrig funnits tecken på övergrepp.
Sveriges 3 domstolar avfärdar anklagelserna och detta görs tydligt för socialsekreterarna, ENDÅ går de på mammans version och istället gömmer bevis för att få rätt i sak. När pappan får ensamvårdnad av barnet så går socialsekreterarna emot rättsystemets beslut och placerar barnet med mamman endå.

Detta är solklart grovt tjänstefel, man har agerat för att skada både pappan och barnet. Socialsekreterare, terapeut och mamman förtjänar allvarliga fängelsestraff och alla fall som socialsekreteraren och terapeuten varit inblandade i bör noga undersökas. Cheferna som varit inblandade i att skydda sina anställda bör likaväl stå till svars för sina handlingar och Humana borde förlora sin upphandling med kommunen samt grov böter.

Chefen som omplacerar socialsekreteraren som uppmärksammar tjänstefelen borde omedelbart förlora sin tjänst. Det är helt oacceptabelt att korruption inom statlig verksamhet försöker sopas under mattan"

"Det tar aldrig slut - när mamman och soc inte får det resultat som de hoppats på så gör morsan nya anklagelser och får periodvis tillgång till Adam och säger åt honom vad han ska säga när han träffar batikhäxan nästa gång. Adam som skulle hållas isolerad för att inte påverkas av föräldrarna. Det var först när den nya killen på soc börade kolla mamman och tidigare behandling av Adam som loopen av "terapi" och placeringar ifrågasattes. Han blev dock inte långvarig" citerat användaren Ratad.
Senast redigerad av SovandeNINJA 2025-02-13 kl. 11:44.
Citera
2025-02-13, 11:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Helt jävla absurt

1. Vad är det för jävla mamma som ser detta som första alternativ på sitt barn?
2. Han var 7 år. Borde onekligen gå och lösa på annat sätt än sättas på jävla HVB hem. Vad i helvete.

Säkert Humanas HVB-hem. De blir nästa scoop för UG hur dessa skurkbolag tjänar sina pengar och hur de försöker hålla kvar barnen så länge som möjligt i deras verksamhet. De har ju inte bara terapeuter, utan de har ju hela kedjan av insatser vid SoL och LVU-placeringar.
Citera
2025-02-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ja, det förekommer att föräldrar smutskastar varandra, men det förekommer även att barn blir sexuellt utnyttjade - speciellt av pappor med en viss kultur och härkomst som säger att det är okej för en man att göra vad han vill med sina egna barn. Så jag förstår att socialtjänsten vill vara 100% säker på att det inte ligger någon som helst sanning bakom anklagelsen om sexuella övergrepp och att de väldigt små barnen som var inblandade inte skulle skadas utan att kunna uttrycka det själva.
Dessutom har ju socialen nystat i frågan, det är ju precis vad de hållit på med - och de placerade Adam på en neutral plats för att se till att han var bortom påverkan från mamman också!

Enligt din logik bör du buras in som pedofilvåltäktsman, man kan ju så att säga inte vara 100% säker att du inte är det så nu gäller omvänd bevisbörda tills du kan bevisa att du inte är pedofilvåldtäktsman(/kvinna?). Så iväg med dig till närmsta kriminalvårdsanstalt och be om att bli inburad med detsamma!
Citera
2025-02-13, 11:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nej, min erfarenhet är att grabbiga grabbar som arbetar med barn, sociala delar eller omsorg är motsatsen till en fjollbög. Inte heller ses de som fjolliga - har helt motsatta erfarenheter.

En anledning till att män är ointresserade eller slutar är att skola, soc, omsorg och vård innehåller så mycket toxisk femininitet. Man hamnar i kvinnliga maktkamper och strukturer. De knullar med sina brukare eller patienter utan att få sparken, fryser ut varandra och alla skyr ansvar (tur för dem att tjänstemannaansvaret är avskaffat) för koncensus måste råda. De som ifrågasätter är problemet - det visar den här programserien.
Som man förväntas du bara ställa upp på det mellancheferna bestämt oavsett om du kan eller om de ens bett om din åsikt. Sedan gnäller de när verkligheten kommer ifatt dem och planen "vi alla kommit överens om" inte fungerar.

Min erfarenhet av vård, omsorg och socialtjänst. Tyckte att UG här visade rätt tydligt på den toxiska misandri som tyvärr finns i dessa organisationer.

Ok. Jag kanske är efter min tid. Ska ha det i åtanke eftersom det är du som säger det och kolla på programmet. 👍
Citera
2025-02-13, 11:27
Avstängd
Fler Timzuuugaaareee skall få tjäna pengar.

"Efter Uppdrag gransknings avslöjande tillsätter socialdirektören en extern utredare för att granska rättssäkerheten."

Dags att lägga ner alla socialinrättningar* inom kommunerna - bort med deras makt - bort med deras extrema kostnader - bort med familjerätterna som inte är några rättsinstanser osv.

*ink de externa timzuugaarbolag som de berikar
Citera
2025-02-13, 11:29
Medlem
Citat:
Du gissar en massa saker som du inte kan veta.

Vilka saker är gissningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in