2025-02-13, 08:20
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Jag går på toa.
Citera
2025-02-13, 08:22
Medlem
Att säga att man ska pudra näsan funkade förr men i dagens samhälle kan det nog lätt misstolkas
Citera
2025-02-13, 08:23
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
”Jag måste pissa” om jag måste pissa och ”Jag måste skita” om jag behöver skita.

Varför känns det viktigt för dig att berätta för andra exakt vad du tänker göra på toaletten?

Brudar säger ofta att de måste kissa (i högre grad än män enligt min erfarenhet som oftast inte säger vare sig det ena eller det andra) men aldrig när de ska göra nr2. Har inte fattat det heller, då blir det ju uppenbart vad det är när de inte säger något.
Citera
2025-02-13, 08:24
Medlem
handtralalas avatar
”Teknisk paus” är ett begrepp jag hört ofta som referens till toalettbesök.
Citera
2025-02-13, 08:31
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Varför känns det viktigt för dig att berätta för andra exakt vad du tänker göra på toaletten?

Brudar säger ofta att de måste kissa (i högre grad än män enligt min erfarenhet som oftast inte säger vare sig det ena eller det andra) men aldrig när de ska göra nr2. Har inte fattat det heller, då blir det ju uppenbart vad det är när de inte säger något.
Känner inte att det är viktigt överhuvudtaget, 99 gånger av 100 säger jag inget.
Men OM jag säger nåt så är det jag skrev tidigare.
Citera
2025-02-13, 08:33
Medlem
S.O.Stolps avatar
Såna här trådar är alltid populära på Flashback. Elller trådar om stekpannor. Eller priset på hamburgare.

(FB) Din bästa synonym för att du skall bajsa.
Citera
2025-02-13, 08:34
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala

För att det är en skillnad på 2 eller 30 minuter.
Citera
2025-02-13, 08:42
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag ska gå på toaletten.

Jag ämnar bajsa...

Jag måste skita.

Jag behöver kissa.

Jag ska pissa...

Jag ska kasta vatten.

Jag måste urinera.

Jag behöver slå en sjua.

Jag ska gå och fräscha upp mig lite...

Eller något helt annat? Det beror ju såklart på situationen också. Att säga "nu måste jag gå och skita" är kanske i alla situationer inte helt lämpligt. I mer informellt sällskap går det dock bättre...

Vad säger ni när utlopp för dessa kroppsliga behov nödgas?

Jag brukar tvätta händerna när jag är på toaletten. Bör väl fungera om du nu måste redogöra för din omgivning att du ska förflytta till bajslokalen.

Eller så säger du ursäkta jag kommer strax tillbaka. Tror folk fattar när du försvinner in på toaletten.
Citera
2025-02-13, 09:06
Medlem
Cyborg2030s avatar
Om du vill låta lite sofistikerad kan du säga att du ska gå in på herrarnas. Det kan ju betyda att du vill dricka vatten, tvätta händerna, kissa eller bajsa. Den mer detaljerade informationen om anledningen till besöket är sällan till glädje för någon annan.
Citera
2025-02-13, 09:09
Medlem
grungewhores avatar
Jag har så länge jag kan minnas sagt "gå på muggen", har aldrig reflekterat över det men tror att både min far och farfar sa samma, så det har gått i arv sedan barnsben.
Citera
2025-02-13, 09:10
Medlem
Är jag på en tillställning med icke svensktalande brukar jag resa mig upp och knacka i glaset och vänta tills jag har all uppmärksamhet. Sedan talar jag om på tydlig svenska att jag skall gå och bajsa.
Sedan får de andra som kan svenska översätta.

Till vardags är det modernt med -Ring Muhammed han ska bli pappa, jag går på BB.
Senast redigerad av Nimasshole 2025-02-13 kl. 09:13. Anledning: Stavning
Citera
2025-02-13, 09:15
Medlem
Gå och göra en hemlig grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in