2025-02-12, 23:53
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Jag blir fundersam hur en socialmyndighet kan stå över 3 domstolar? Tingsrätt, hovrätt och högsta domstolen. Vem är det som bestämmer egentligen? Har våra domstolar eller poliskår ingenting att säga till om? Man blir nästan mörkrädd. Det måste grävas mer i sån här korruption.
Citera
2025-02-12, 23:57
Medlem
Hariwans avatar
usch asså herregud
Citera
2025-02-13, 00:00
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Det absurdaste här enligt mig är att det verkar omöjligt att överklaga socialtjänstens beslut. Det finns liksom inga verktyg för en förälder (och ett barn) som blir utsatt för detta. Socialtjänsten blir en mäktig förövare.

Hur är det möjligt att en ensam socialsekreterare kan göra så här utan att man kan begära en extern granskning som förälder? Helt. Sjukt.

Det som är ännu sjukare är att allt handlar om pengar, det ska flöda ut i privata bolag från våra myndigheter. Verkar skita fullständigt i hur familjer och människor drabbas. Ska sitta och bli hjärntvättade av Humana eller vad bolaget heter. Hur har resten av barnen det som är där idag? Hur är deras historier? Förmodligen liknande.
Citera
2025-02-13, 00:08
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Inte en legitimerad psykoterapeut. Surprise…

Alltså är det säkert att det är hon? Blir ju mörkrädd om hon fått arbeta med barn med sexualproblematik med den skämtutbildningen. Är ju inte ens en riktig utbildning.

Från deras hemsida

Den certifierade terapeuten tar emot psykiskt friska personer med behov av personlig utveckling. Att öppna egen samtalsmottagning eller använda sin kunskap inom ett existerande yrke är två fantastiska möjligheter efter en terapeututbildning hos Expressa. Det är av stor betydelse att som terapeut vara öppen med sin utbildningsgrad och erfarenhet inför sina klienter

Pris: Certifierad KBT Terapeut. Kvlitetsstämplat av International Practitioners of Holistic Medicine vilka sysslar med allt från healing till livscoaching. Man får använda deras stämpel på sina utbildningar billigt dock. Förstår det

För privatpersoner 19 900 kr inkl. moms.
Citera
2025-02-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Jag vill ju inte vara sån, men det är ju uppenbarligen så att det sitter kvinnor där och anser att män är farliga och onda, kan inte se det på något annat sett.

Det finns forskning på detta, kallas Women are wonderful-effekten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect

Det är samma sak som ligger bakom "rosa lagboken".

Är det någon som begärt ut korrespondensen mellan socialsekreterarna och deras chef om detta? Och därmed har fått ut namn mm på de skyldiga?
Citera
2025-02-13, 00:13
Medlem
För övrigt får jag starka borderline-vibbar av både modern och socialsekreterarna.

Borderline framstår som en klart underdiagnosticerad störning hos kvinnor.

Läs dessa artiklar i DN:

https://web.archive.org/web/20230523064117/https://www.dn.se/insidan/ina-friskforklarades-fran-borderline-blev-forst-orolig-nar-angesten-forsvann/

https://web.archive.org/web/20230803041845/https://www.dn.se/sverige/psykologbristens-pris-mitt-vuxna-liv-springer-i-fran-mig/

https://web.archive.org/web/20230524050713/https://www.dn.se/insidan/experten-manga-inser-inte-att-de-har-borderline/
Citera
2025-02-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Verkar som den här Johan Klingborg varit snabb med att dölja sin identitet på diverse sidor.

Han är en väldigt bra person har jag hört, kunnig och omtyckt som chef, han fick ju ärva den här shit showen
Citera
2025-02-13, 00:22
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Alltså är det säkert att det är hon? Blir ju mörkrädd om hon fått arbeta med barn med sexualproblematik med den skämtutbildningen. Är ju inte ens en riktig utbildning.

Från deras hemsida

Den certifierade terapeuten tar emot psykiskt friska personer med behov av personlig utveckling. Att öppna egen samtalsmottagning eller använda sin kunskap inom ett existerande yrke är två fantastiska möjligheter efter en terapeututbildning hos Expressa. Det är av stor betydelse att som terapeut vara öppen med sin utbildningsgrad och erfarenhet inför sina klienter

Pris: Certifierad KBT Terapeut. Kvlitetsstämplat av International Practitioners of Holistic Medicine vilka sysslar med allt från healing till livscoaching. Man får använda deras stämpel på sina utbildningar billigt dock. Förstår det

För privatpersoner 19 900 kr inkl. moms.
Nä det är sjukt. Det där är inte ens en sån utbildning som ger behörighet att söka till psykoterapeutprogrammet.
Citera
2025-02-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det som är ännu sjukare är att allt handlar om pengar, det ska flöda ut i privata bolag från våra myndigheter. Verkar skita fullständigt i hur familjer och människor drabbas. Ska sitta och bli hjärntvättade av Humana eller vad bolaget heter. Hur har resten av barnen det som är där idag? Hur är deras historier? Förmodligen liknande.

Absolut, men jag tror inte att det är pengarna som varit drivande här (kanske är jag naiv).

Jag tror snarare det är delvis narrativet "kvinnan ljuger aldrig" och att likt i da Costa fallet eller Kevin/Quick whatever få totalt tunnelseende i kombination med att vara lågbegåvad och att vägra erkänna sina misstag (kanske ens för sig själv).

Men självklart bör man undersöka om det finns någon koppling till Humana, det skulle ju göra det hela ännu värre. Off.clinic omsatte cirka 50 millar 2023 med 50 anställda. Så verkar vara en hyfsat stor verksamhet. In och betygsätt dom på google om ni vill.
Citera
2025-02-13, 00:23
Medlem
Har det kommit fram vem mamman samt terapeuten är?
Citera
2025-02-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadAssTattoedGirl
Han är en väldigt bra person har jag hört, kunnig och omtyckt som chef, han fick ju ärva den här shit showen

Skuggan ska inte falla på honom enbart,han ställde ju upp på intervju och verkade ej helt informerad.

Det fick mig att tänka på socialsekrereraren som blev omplacerad, var det på grund av hans kritik mot socialens beslut tror ni?
Citera
2025-02-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Jag blir fundersam hur en socialmyndighet kan stå över 3 domstolar? Tingsrätt, hovrätt och högsta domstolen. Vem är det som bestämmer egentligen? Har våra domstolar eller poliskår ingenting att säga till om? Man blir nästan mörkrädd. Det måste grävas mer i sån här korruption.
Vårdnadsfrågan har inget att göra med om barnen är omhändertagna eller ej. Det är alltid föräldrarna eller föräldern som har den juridiskt men om barnet är omhändertaget enligt lvu så har någon annan den praktiska vårdnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in