Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Ibland undrar jag om han ville se hur långt han kunde gå innan ngn reagerade. Men det gjorde ingen.
Jag tror att han var van vid att gå obemärkt förbi. Och att han kanske burit vapenfodral förr ute.
Jag tror inte alls på tvekan hos honom
Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefaan
Ok, man kan knappt gå runt med 3 gitarrer på ryggen så jag hade reagerat pga det. Men är väl mer självklart för mig då.
Tillägg: Han han väl ha haft någon i handen. Men vem går till skolan med 3 gitarrer, aldrig sett.
Nej ,en skolan är stor och kan ha någon estetisk verksamhet eller sportverksamhet också. Att ens placera autistiska människor på en skola med 2500 elever med lokalstorlek av 17000 kvm är så extremt sinnessjukt. De har säkert det mesta i den byggnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Skulle nog säga att det är mindre troligt då han kan bli upptäckt utan att kunna utföra dådet, man plockar inte ut vapnet ur fodralet och börjar skjuta på några sekunder, jobbiga och långa dragkedjor tar lite tid.
Han har ju uppenbarligen förberett sig på toaletten vilket har framkommit, att dra fram vapen och byta om till andra kläder tar ändå sin tid.
Hur lång tid den förberedelsen tog vet vi dock inte.
Några minuter är vad alla andra skolskjutsar behövt tydligen. Även om han hade funktionsnedsättning så krävs inte en vecka för att byta om.
Gå själv och sätt dig på toaletten en och en halv timme utan att göra något. Han hade jägarexamen och bör inte ha varit i behov av mer tid än andra skyttar för att förbereda vapnen.
Han rekade innan alternativt väntade ett klockslag eller någon.
Jag googlade. Skolans scheman ligger ute på nätet. En del lektioner började 12.30. Varför började han skjuta då och inte tio minuter innan
Vi kan skippa idéen med SFI som mål eftersom det fanns SFI klasser som hade lektion den dagen och han bör ha kunnat hittat rätt klass isåfall om rasistiskt motiv mot nyanlända förekom.
Jag hittar inte läraren Aziza på listan av skolans lärare. Annars hade kombinationen lärare på Youtube och scheman online kunnat indikera stalking innan. Men han visste nog vilka lektioner som var den dagen. Hittar inte utifall det finns dokument kring olika klassrum placeringar i lokalen, på nätet.
https://web.skola24.se/timetable/timetable-viewer/orebro.skola24.se/Campus%20Risbergska/