2025-02-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det går bussar från Storgatan var 12 min.

https://www.lanstrafiken.se/?from=59.27435245923169,15.212968099386645&fromNam e=Storgatan%201%20%C3%96rebro&fromType=1&to=189918 96&date=2025-02-18&time=10:00

Tar 16 minuter till skolan.

Människor behöver läras hur vapenväskor ser ut. Då hade han ju kunnat stoppas långt innan han började skjuta.
Citera
2025-02-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Vänstern och islamister har redan bestämt sig för att det är hatbrott och terrorism.

Det finns alltid de som VILL få det till att vara något det inte är. Men nu när polisen har gått ut med officiella uppgifter så kommer ingen sund människa tro på vad de här extremisterna hävdar. De är återigen bara tröttsamma extremister.
Citera
2025-02-12, 19:07
Medlem
samnytt skrev "Roman berättar att de anställda hade möjlighet att studera vidare till undersköterska, vårdbiträde eller boendestödjare.

– De hade sin anställning hos oss och det här var både inom området vård- och omsorg och området funktionsstöd, säger områdeschefen."

kan det ha varit hämnd pga misshandel o misskötsel av boendestödjare om dom som sköts var funkisstödjare.

bara en snabb googling ser man exempel som frösunda förlorat sina uppdrag av kommuner pga utbrett misskötsel
Citera
2025-02-12, 19:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Människor behöver läras hur vapenväskor ser ut. Då hade han ju kunnat stoppas långt innan han började skjuta.

Kanske det.

Hade jag själv sett en snubbe så hade jag inte ens tänkt på det. Gitarr, cello eller liknande.
Jag hade aldrig tänkt på vapen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Då har R kunnat gå hemifrån strax efter 10:00 till busshållplatsen med vapenfodral, gå på bussen, av vid Resecentrum & byta buss, traska iväg till Risbergska & folk har sett honom gå omkring på skolgården & i korridorer innan skjutningarna började 2 1/2 h senare. Helt sjukt.
Det är nog ingen som tror att ett massmord ska ske.
Det är lätt att vara efterklok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det finns alltid de som VILL få det till att vara något det inte är. Men nu när polisen har gått ut med officiella uppgifter så kommer ingen sund människa tro på vad de här extremisterna hävdar. De är återigen bara tröttsamma extremister.

Säg det till TV4 och alla som använder deras så kallade reportage i deras propaganda. Tröttsamma extremister må dom vara men vissa av dom kan absolut bli motiverade att begå våldsdåd som hämnd.
Citera
2025-02-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jo dom ska gå in ändå…. Läs lagen! Du kan också se denna intervju! Varför sköt de inte gärningsmannen? - Peter Springare och Willgert i Fjärde Statsmakten 234 https://www.youtube.com/watch?v=nn7ZLznQD-M&t=2089s
Din lilla hjärna till ärta ville alltså att polisen skulle skjuta rätt in i en skola där det sprang folk i korridoren (detta finns att läsa hos polisen) och hoppas på att dom träffar gärningsman och inte oskyldiga?
Citera
2025-02-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kanske det.

Hade jag själv sett en snubbe så hade jag inte ens tänkt på det. Gitarr, cello eller liknande.
Jag hade aldrig tänkt på vapen.

Väldigt skillnad i hur väskorna ser ut för vapen och instrument. Googla namnen som står i Expressen så får du se själv.
Citera
2025-02-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
samnytt skrev "Roman berättar att de anställda hade möjlighet att studera vidare till undersköterska, vårdbiträde eller boendestödjare.

– De hade sin anställning hos oss och det här var både inom området vård- och omsorg och området funktionsstöd, säger områdeschefen."

kan det ha varit hämnd pga misshandel o misskötsel av boendestödjare om dom som sköts var funkisstödjare.

bara en snabb googling ser man exempel som frösunda förlorat sina uppdrag av kommuner pga utbrett misskötsel
Finns inte en enda uppgift om att R skulle haft boendestöd eller någon form av insats från samhället förutom ekonomiskt bistånd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Tydligen ingen jägare i skolan annars hade väl vapenväskorna kännts igen och nån hade ringt polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Sen gick han väl inte runt med ett vapenfodral utan ett gitarrfodral? Klart att ingen reagerar på det.
Citera
2025-02-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014

Njo men lätt att dra likheter till en gitarrliknande väska, som vittnet uppger att han bar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in