2025-02-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sitter säkert några feministbittra surfittor där som är förblindad av hat mot män.

Tur att det fanns andra viljor på socialen och den sida som visade sunt förnuft fick vinna. Men sorgligt att det inte går att stämma de som gjort fel på en massa pengar
Citera
2025-02-12, 18:38
Medlem
Vad heter mamman som har hittat på allt detta? Någon måste veta.
Citera
2025-02-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Vad menar du? Det är mamman som borde kölhalas.

Och terapeuten som sitter och gissar vad pojken känner. På håll dessutom.
Senast redigerad av ruter 2025-02-12 kl. 18:55.
Citera
2025-02-12, 18:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse291
Tur att det fanns andra viljor på socialen och den sida som visade sunt förnuft fick vinna. Men sorgligt att det inte går att stämma de som gjort fel på en massa pengar

Tur, ja det kan man verkligen säga. Den här killar var tvångsplacerad under flera år och blev felbehandlad och fick lida för det. Det är ovanligt att det finns olika viljor inom soc, utan klassikern är de brukar skydda varandra i ur och skur. Men någon hade väl inte samvete att göra det i detta fall eftersom de såg att pojken led och att han var felaktigt omhändertagen och anmälde det till IVO. Intressant var att man plockade bort den manliga socialsekreteraren som klarade av att vara objektiv och se det faktiska bristerna. Det visar precis hur den här myndigheten fungerar. De viker inte en tum när de väl bestämt sig för en linje. Den som säger emot åker ut.
Citera
2025-02-12, 18:49
Medlem
Ja nu tillsatte man ju en ny socialsekreterare som hade samma åsikt. Adam är nu placerad hos nära pappan och hos en faster. Jag står kvar vid min åsikt att man borde få ekonomisk ersättning vid så grava misstag. Jag vet av personliga skäl att det finns stora skillnader på hur man bedömer men att det är cheferna som sist avgör.
Citera
2025-02-12, 18:50
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Märkligt. Har killar sexdrift när de är 7 år? Kan en sjuåring vara peddo?

I den åldern lekte man väl doktor på sin höjd...

Sjuåringar kan begå övergrepp mot andra barn ja, oftast beror de på att de själva utsatts.

Problemet i det här fallet är ju att övergreppen verkar vara totalt fabricerade.
Socialtjänsten och terapeuten (en eller fler?) har låtit sig duperas av en psykiskt störd förälder. Alla tre parter här har med gemensamma krafter förstört ett barns uppväxt.

Hoppas ändå att grabben får ett par stabila sista barndomsår och lyckas bli stabil trots att han betraktats som en sexbrottsling halva livet.

Hade varit häftigt om aktuellt socialkontor sparkade alla idioter inblandade i det här, sen kan nya handläggare ingående granska ”mamman” i fallet, odjuret verkar totalt olämplig som förälder.
Senast redigerad av Gaupe 2025-02-12 kl. 19:01.
Citera
2025-02-12, 18:50
Medlem
dementeds avatar
Så kallade terapeuter och pseudopsykologer ska hållas långt borta från både barn och vuxna.
Citera
2025-02-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Sjuåringar kan begå övergrepp mot andra barn ja, oftast beror de på att de själva utsatts.

Problemet i det här fallet är ju att övergreppen verkar vara totalt fabricerade.
Socialtjänsten och psykiatrin har låtit sig duperas av en psykiskt störd förälder. Alla tre parter här har med gemensamma krafter förstört ett barns uppväxt.

Hoppas ändå att grabben får ett par stabila sista barndomsår och lyckas bli stabil trots att han betraktats som en sexbrottsling halva livet.

Hade varit häftigt om aktuellt socialkontor sparkade alla idioter inblandade i det här, sen kan nya handläggare ingående granska ”mamman” i fallet, odjuret verkar totalt olämplig som förälder.
Det är inte psykiatrin utan en privat firma som förmodligen ville hålla kvar ärendet och tjäna pengar. Man vet förmodligen inte ens vilken utbildningen den s.k teurapeuten hade. Många ärende nu med kriminella Lss bolag och det blir väl samma i den privata vården
Citera
2025-02-12, 19:03
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Det är inte psykiatrin utan en privat firma som förmodligen ville hålla kvar ärendet och tjäna pengar. Man vet förmodligen inte ens vilken utbildningen den s.k teurapeuten hade. Många ärende nu med kriminella Lss bolag och det blir väl samma i den privata vården

Mja, det har du rätt i. Jag vill tro att det här inte hade gått i lås om någon slags ”riktig” instans inom psykiatrin varit inblandad men det kanske är lite optimistiskt av mig.
Citera
2025-02-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Mja, det har du rätt i. Jag vill tro att det här inte hade gått i lås om någon slags ”riktig” instans inom psykiatrin varit inblandad men det kanske är lite optimistiskt av mig.
Nej jag tror att du har rätt där. Sen anser jag att barnet borde fått ett skadestånd av kommunen.
Citera
2025-02-12, 19:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Så kallade terapeuter och pseudopsykologer ska hållas långt borta från både barn och vuxna.

Ja särskilt de med privata intressen i att placera så många barn som möjligt. Det kostar helt sinnessjuka pengar att placera ett barn och ge den vården i så många år, flera miljontals kronor helt i onödan för skattebetalarna. Notan borde skickas till socialsekreterarna och deras chef. Blir nog jobbig ekonomisk smäll som de aldrig någonsin skulle ha råd att betala tillbaka.
Citera
2025-02-12, 19:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

det verkar vara Humana som är moderbolaget och tjänar pengar som gräs på socialtjänstens alla placerade barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in