2025-02-12, 13:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jo det är sant, men det lär ju ställa till enorma problem om nu Anjo & Jocke ljuger om detta, för dom själva alltså, vill man verkligen riskera att hamna i en sån sits?
På samma sätt som Chrille kan se också ser dum ut om det kommer fram att han har ljugit hos Cluee.
De ljuger, klipper och skarvar om allt annat så varför skulle det besvära dem att göra det i detta.
Ljugit om det har de redan gjort.
Det påstås att de fick "veta" det genom polisen i januari, men surret om stämpling har ju cirkulerat mycket längre än så t ex.
Senast redigerad av micro113 2025-02-12 kl. 14:45.
Citera
2025-02-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De ljuger, klipper och skarvar om allt annat så varför skulle det besvära dem att göra det i detta.
Ljugit om det har de redan gjort.
Det påstås att de fick "veta" det genom polisen i januari, men surret om stämpling har ju cirkulerat mycket längre än så t ex.

Jag tänker att då har dom ju grävt sina egna gravar om det kommer ut att dom ljuger.
Jag har svårt att förstå varför man skulle ljuga om ett sånt allvarligt brott men det kanske bara är jag.
Citera
2025-02-12, 15:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tänker att då har dom ju grävt sina egna gravar om det kommer ut att dom ljuger.
Jag har svårt att förstå varför man skulle ljuga om ett sånt allvarligt brott men det kanske bara är jag.
Jag har svårt att förstå varför de matat ut lögner, halvsanningar, vantolkningar på löpande band om de gjort - men de har gjort det i alla fall.
Citera
2025-02-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har svårt att förstå varför de matat ut lögner, halvsanningar, vantolkningar på löpande band om de gjort - men de har gjort det i alla fall.

Ska bli intressant och se vad som händer med alltihop.
Citera
2025-02-12, 16:08
Medlem
Citat:

Fast det är heller inte så att det är antingen eller? Även om nu Chrippa skulle misstänkas för det så betyder det inte att han är skyldig för det förrän han är dömd, även när han är dömd kan man tydligen inte vara säker på det om vi ska utgå ifrån Anjos logik. Att söka efter någon som kan vara intresserad av att misshandla någon är nödvändigtvis inte brottsligt.

___
Citera
2025-02-12, 16:13
Medlem
Ju fler intervjuer Anjo gör, ju mer övertygad blir man att han faktiskt har så lite koll som man trodde, skulle säga att det nästan är ännu värre än vad man trodde ifrån början. Bara att han i videon med Cluee sitter och ifrågasätter varför Antonio blev dömd för våldtäkt mot barn men att Robin blev dömd för våldtäkt, för en annan är det hur självklart som helst och det står tom klart och tydligt i domen varför det är så, men för Anjo är det jättekonstigt. Den här dokumentären är ett sånt uppenbart magplask

_
Citera
2025-02-12, 16:23
Medlem
Jag spyr verkligen över Anjos sett att filma sina dokumentärer. Serien om psykisk ohälsa var em mardröm att titta igenom (såg bara Rask). Det skulle räcka med 15 minuter att få med allt, men minigrisen spär ut dokumentärerna med dåliga miljöbilder tagna med drönare, sen kan han lägga fokuset på en kaffekopp och det är helt tyst i bakgrunden. Varför tar han inte hjälp av kunnigt folk som har erfarenhet intervjua dessa istället för själv sitta och lägga orden i munnen på den dokumentären handlar om .Nu kommer Anjo agera psykolog, rättsligt biträde, dokumentärjournalist, filmare och ljudtekniker.
Den nya dokumentären kommer innehålla Anjo , hakan, någon annan Book och kanske Lisen. Skulle inte förvåna mig om Lisen får agera karaktärsvittne.

Anjo är Åsa-Nisse i i dokumentärformat. Är ytligt bekant med Anton Berg så jag ska be honom se den. Så kanske han gör en dokumentär om dokumentären.
Dokumentären kommer bli ett nytt Bjästa fall
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kterna_i_Bj%C3%A4sta
Citera
2025-02-12, 16:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Jag spyr verkligen över Anjos sett att filma sina dokumentärer. Serien om psykisk ohälsa var em mardröm att titta igenom (såg bara Rask). Det skulle räcka med 15 minuter att få med allt, men minigrisen spär ut dokumentärerna med dåliga miljöbilder tagna med drönare, sen kan han lägga fokuset på en kaffekopp och det är helt tyst i bakgrunden. Varför tar han inte hjälp av kunnigt folk som har erfarenhet intervjua dessa istället för själv sitta och lägga orden i munnen på den dokumentären handlar om .Nu kommer Anjo agera psykolog, rättsligt biträde, dokumentärjournalist, filmare och ljudtekniker.
Den nya dokumentären kommer innehålla Anjo , hakan, någon annan Book och kanske Lisen. Skulle inte förvåna mig om Lisen får agera karaktärsvittne.

Anjo är Åsa-Nisse i i dokumentärformat. Är ytligt bekant med Anton Berg så jag ska be honom se den. Så kanske han gör en dokumentär om dokumentären.
Dokumentären kommer bli ett nytt Bjästa fall
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kterna_i_Bj%C3%A4sta
Det är min tanke också. Det blir en till "Den andra våldtäkten" riktat mot en flicka som var 13 år vid brottet.
Man spyr.
Citera
2025-02-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Fast det är heller inte så att det är antingen eller? Även om nu Chrippa skulle misstänkas för det så betyder det inte att han är skyldig för det förrän han är dömd, även när han är dömd kan man tydligen inte vara säker på det om vi ska utgå ifrån Anjos logik. Att söka efter någon som kan vara intresserad av att misshandla någon är nödvändigtvis inte brottsligt.

___

Nej och det sa jag väl inte heller? men jag försöker lita på att rätten gör en bra bedömning av detta om nu åtal väcks och det finns tillräckligt med bevis.
Det jag har läst så fanns det bevis i hans telefon som polisen tog del av.
Citera
2025-02-12, 17:47
Medlem
Del 2 har premiär 18:00 https://youtu.be/HDDCRdJvyx0
Citera
2025-02-12, 18:02
Avstängd
Crabby88s avatar
Om ni kollar noga på banjo. Så ser ji att hans högra öga sitter närmre näsroten än det vänstra. Det är ett klassiskt tecken på att modern har kröka rätt mycket under hans graviditet.

https://i.postimg.cc/vmRNC9Ph/2560.jpg

Zooma in och kolla avstånden på ögonen.
Senast redigerad av Crabby88 2025-02-12 kl. 18:09.
Citera
2025-02-12, 18:18
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Men jag tänker att en titel ska ju väcka ett intresse och det gör det ju verkligen nu även fast det är negativ kritik.
Anjo vill ju ha kritik men det är skillnad på kritik & hat.
Jag tycker inte han är sur jo på Lokal men annars så är det ju mest på folk som inte väljer att se filmen först.

Men en titel kär väl inte vara rent ljug heller? Fine på youtube i form av klassiskt clickbait men detta marknadsförs som en seriös dokumentär, då kan man inte ha en titel som är något helt annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in