Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Det handlar om gruppdynamiken när gruppen endast består av kvinnor. Det räcker med att "ledaren" är manshatare eller fått för sig något, för att resten ska följa efter. Tyvärr.
Säger detta som kvinna själv.
Tror dessutom att det handlade om bättre bemedlade och anpassade invandrare i det här fallet, om det nu har betydelse. Men jag tror att mammans nya man var med i att påverka för att få bort pappan.
Ja jo kvinnor är ju ofta väldigt benägna att följa gruppen, flocken, samhället eller vad det nu är. Inte alla så klart, men det är ju ett mönster. Så det kan givetvis vara en giltig anledning.
Men hela fallet är så sjukt bara. Som någon slags sekt som fått för sig att både pappan och barnet (hur kan ett barn rent tekniskt sett ens vara en pedofil?!) är pedofiler utan någon som helst förankring i verkligheten utöver vad den hatiska och galna mamman har sagt. Har bara sett första avsnittet, så har inte fått mer matnyttig info.
Är Daniel och Adam invandrare? Jag uppfattade dem som etniska svenskar. I detta fallet spelar det ingen roll tycker jag, hela situationen är sjukt orättvist oavsett om Daniel/Adam är pursvenska eller inte.