2025-02-12, 10:58
Medlem
janne3196s avatar
Citat:
Men stora delar har sekretessmarkerats av socialtjänsten, bland annat har Adams egna ord maskats. Därför har domstolarna inte fått veta vad han själv sagt om övergreppen.

Hur kan domstolarna inte ha tillgång till allt material när de ska behandla ett mål?
Citera
2025-02-12, 10:59
Medlem
Liknande övergrepp sker gång på gång ifrån socialtjänsten. Det är en ohelig allians mellan idiotfeminister i socialtjänsten och bolag som tjänar pengar på att göra utredningar och behandlingar. Så skrämmande att ingen sätter stopp för detta vanvett
Citera
2025-02-12, 11:01
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Mamman har alltså först försökt få egen vårdnad om Adam genom att grundlöst försöka beskylla pappan för sexuella övergrepp. När det inte gick så resonerade hon att om inte hon får Adam ensam så ska ingen ha Adam, varför hon istället börjar anklaga det sjuåriga barnet för samma sak för att få honom omhändertagen. Och kvinnorna på socialtjänsten inte bara köper alltihop, de bidrar aktivt till att dölja uppgifter som kan leda till tvivel om mammans påhitt.

Jag tänker att mammans avsikt nog inte var att straffa Adam egentligen, utan snarare att plantera bevis för anklagelserna mot pappan. Om barnet börjar begå övergrepp så kan man dra det till att det är ett beteende som han har lärt sig från pappan, och på så vis få "rätt" i det som hon försökte hävda från början.
Men nu blir istället ett oskyldigt barn offer för vuxnas konflikter och ostyriga känslor för varandra. Usch och tvi. Orimliga föräldrar som ser mer till sitt ego än till sina barns välmående är orsaken till att jag själv inte vill arbeta på barn- och ungdomsenheten hos socialtjänsten. Jag tror att jag skulle ha oerhört svårt för att lämna jobbet på jobbet och hålla mig professionell när föräldrarna är helt från vettet.

Har förvisso inte sett avsnittet än, så jag kan vara helt ute och cykla när jag inte sitter på all info som framkommer där. Tänkte kika på det ikväll. Men det var min spontana tanke iallafall, om hon från början ville få ensam vårdnad om Adam, men istället blev stämplad som en lögnare. Jag tror helt enkelt att hennes egna skam blev viktigare än barnet, och hon gjorde allt för att rentvå sig, även om det innebar att offra sitt barn på kuppen.
Citera
2025-02-12, 11:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Vad menar du? Det är mamman som borde kölhalas.

Mamman borde sitta i fängelse för detta liksom handläggarna på socialkontoret som inte gjorde en ordentlig utredning och som i vanlig ordning på sedvanligt soc-manér klippte och klistrade för att få som de ville.

Det lidande som den här stackars pojken fått utstå går inte att gottgöra på något sätt. Dessa psykopater på socialtjänsten måste stoppas. De är totalt livsfarliga.
Citera
2025-02-12, 11:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Hur kan domstolarna inte ha tillgång till allt material när de ska behandla ett mål?

Därför att domstolen litar på vad soc påstår. Soc kan körsbärsplocka fram en utredning, klippa bort positiva omdömen om barnet och föräldrarna och sedan som i inslaget dölja viktigt bevismaterial för att skydda sitt eget narrativ.

Att vi har detta system med LVU är en skamfläck för demokratin. I praktiken är det kärringars gissningar och spekulationer som avgör livsöden för barn och deras familjer.
Citera
2025-02-12, 11:05
Medlem
Mr.RedHats avatar
Hoppas ungen kräver ett rejält skadestånd.
Citera
2025-02-12, 11:07
Medlem
Pripps0.0s avatar
Det verkar ligga mycket prestige hos de här socialsekreterarna och terapeuterna. De låser fast sig vid att det ska vara på ett sätt och kan inte se något annat. Att erkänna att de gjort fel skulle göra dem själva till förövare. Vilket de ju i det här fallet verkligen är.
Citera
2025-02-12, 11:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är så här socialtjänsten alltid beter sig vid domstolsförhandlingar, även om resultatet kanske är ovanligt absurt i just det här fallet. Det märkliga är inte att socialtjänsten beter sig som lagstiftningen uppmuntrar dem att göra utan att folk fortfarande tror att vi har ett rättssäkert barnavårdssystem i Sverige.

Problemet är att socialtjänsten inte kan ha fel. Även om de har fel så håller de benhårt fast vid sin bedömning in i döden. Det finns inga straff eller tjänstemannaansvar när det blir fel. Priset för detta får barnen betala. Som denna stackars "Adam" exempelvis.

LVU är INTE rättssäkert. Det är en av de mest korrupta delarna av socialtjänstens verksamhet. Riktigt shady business.
Citera
2025-02-12, 11:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Hoppas ungen kräver ett rejält skadestånd.

Kommer inte att hända. Kanske någon tusenlapp på sin höjd max som verkligheten ser ut.
Citera
2025-02-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajven
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sjuaring-pekades-ut-som-sexforbrytare-tvangsvardades-i-flera-ar

https://www.svt.se/special/adamochovergreppen/

Sinnessjukt! Socialtjänsten har begått grova fel och maskat utredningen. Helt otroligt att en myndighet agerar på detta vis. Finns en dokumentär på SVT Play om detta - "Uppdrag granskning: Adam och övergreppen".

Tänk er hur man som pappan i detta fall hade mått...
Det finns något som är väldigt fel med svensk socialtjänst. Dom driver ett parallellt rättsystem där dom själva kan maska uppgifter och påstå saker helt utan bevis som sedan inte kan motsägas då försvar nekas ta del av uppgifter. Enslikda tjänstemän kan driva kostiga agendor så som i detta fall, och helt riskfritt då det ej finns något tjänstemanansvar (tack för det Palme) Helt sjukt! man ska ge sig på fullt fungerade familjer och sedan dalta med missbrukare ( Fallet lilla hjärtat till exempel)
Citera
2025-02-12, 11:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Detta var något av det värsta jag har läst.
Hur i helvete kan man behandla en pappa och två barn på detta viset?!
Ut med namnet på mamman, NU!
Citera
2025-02-12, 11:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Mamman har alltså först försökt få egen vårdnad om Adam genom att grundlöst försöka beskylla pappan för sexuella övergrepp. När det inte gick så resonerade hon att om inte hon får Adam ensam så ska ingen ha Adam, varför hon istället börjar anklaga det sjuåriga barnet för samma sak för att få honom omhändertagen. Och kvinnorna på socialtjänsten inte bara köper alltihop, de bidrar aktivt till att dölja uppgifter som kan leda till tvivel om mammans påhitt.

Det här är Kafka-eskt. Det här måste leda till fängelsestraff inte bara för mamman utan för ansvarig chef på socialtjänsten. Det här är ett övergrepp fullt i paritet med sexuella övergrepp och det här kommer att sätta livslånga spår i pojken. Detta är barnmisshandel. Men givetvis kommer inget att hända. Mamman kommer fortfarande att få behålla vårdnaden även om den yngre brodern och ingen kommer att tvingas avgå eller se insidan av ett galler. Det är ju trots allt Sverige det handlar om.

Det här är inget unikt fall. Det är många som råkat ut för detta helvete med socialtjänstens helt vansinniga "bedömningar" och när de väl bestämt sig spelar det ingen som helst roll vad för slags försvar och bevis föräldrarna kommer med.

Hela LVU-processen stinker från början till slut och det som kommer fram i uppdrag gransknings reportage förvånar mig inte. Det är nämligen precis så här de här kriminella kärringarna jobbar. De gömmer bevis material bakom sekretess och gör det omöjligt för föräldrar att kunna försvara sig. Därför vinner de i stort sett vartenda LVU-mål, men placeringarna kan vara helt olagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in