2025-02-12, 14:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast om han kände så, varför öppnade han ens kuvertet från soc? Många med undvikande-beteende hade bara låtit kuvertet ligga.

Det är nog mamma och pappa som har hjälpt till att öppna kuvert och städa lägenheten. Kanske hade han även hjälp av föräldrarna med att handla mat och liknande.
Citera
2025-02-12, 14:13
Medlem
tomyhockeys avatar
Kan någon förklara vad har människor som läser till undersköterskka med rickards bidrags försöjning . Dom avlidna jobbade som pizza bagare inte på SOC
Citera
Medlem
Någon som vet om GM hade vapnen inlåsta i vapenskåp? Behöver man inte väldigt safe förvaring i en lägenhet? Hur kollar polisen upp det?
Citera
Medlem
C13H16ClNOs avatar
Tydligen ett filmklipp uppe på expressen när RA pratar om sitt försörjningsstöd.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rickard-anderssons-egna-ord-om-forsorjningsstodet/

Någon som har premium och kan lösa klippet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad halva landet gjorde var väl att lägga ihop 1+1 som inte hörde ihop, dvs A) motivet kan vara hämnd mot soc, enligt insidekälla, och B) socialförvaltningen i Örebro saknar 6 anställda som inte kom hem efter skjutningen. ”Aha! Han har skjutit 6 st socialsekreterare som varit taskiga mot honom.”

Men ingen har påstått att denna hämnd på soc skulle ha manifesterats genom att han gått och skjutit 6 pers som jobbar på socialkontoret. Agg mot soc kan vara triggern men hämnden kan ha utmätts genom ett angrepp på samhället i allmänhet där Risbergska fick stå symbol och där folk som tekniskt sett är anställda av social-nånting också befann sig, men de angripna och de som triggade har inget annat gemensamt än en association med nånting som börjar med ”soc”.
Ja, det är ju i princip det jag menar. Kanske uttrycker mig klumpigt. Fast ett fel har du, det är en hel del folk som påstått just det. Det var en av dom starkaste teorierna när dessa uppgifter kom ut. Folk har trott att socialförvaltningen är just Socialenheten med vuxenstöd. I min kommun är det så. Äldreomsorgen har ingen med soc att göra här. Men tydligen ligger dom under samma förvaltning i vissa kommuner. Hur som haver så tror jag sällan på slumpen. Om motivet är indraget soc och agget mot dessa känns det ju lite väl behändigt att majoriteten jobbade på just denna förvaltning. Skulle han bara råkat springa in mot just den klassen liksom? Ja jag vet inte... Möjligt.. men vem fan vet.
Citera
2025-02-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
Ja, alla teorier är väl långdragna i den nuvarande situation. Det är bara ett alternativ till allt.. Jag vet inte alls om det ens varit ett reportage eller om man har skyltar på dörrar osv. Men faktum är att majoriteten av offren kommer från Socialförvaltningen. Enligt uppgift från media har ju till och med Polisen sett det som en möjlig teori. Som sagt, halva landet har ju trott under flera dagar att det rörde sig om massa döda SOC handläggare på vuxenenheten. Så varför kan inte en psykiskt instabil autist som ser rött också förväxla saker och bara går bananas på allt som börjar på soc..

EDIT: Skillnaden på daglig verksamhet och den aktuella skolan är ju att på skolan fanns det en hel klass (om inte flera) med personal från socialförvaltningen. Han har ju dessutom gått på skolan, så han visste sannolikt vart dom höll hus.

Skolan har komvux, komvux grundskola, SFI.. om han hade koll på vilka lektioner som var just den dagen när han inte ens var inskriven på skolan vet jag inte.. och hur kunde han hålla koll på att socialförvaltningens anställda gick undersköterskautbildning där? Jag tycker mer det lutar åt slumpen..

Men som sagt kan ju vara flera motiv vi har ju ingen som helst aning.
Citera
2025-02-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Nolltaxerar man när man går på soc?
Om man har hela sin försörjning genom ekonomiskt bistånd har man ingen taxerad inkomst , många har ju dock bara ekonomiskt bistånd delvis eller sporadiskt mellan olika korta jobb
Citera
2025-02-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
knivar e typ bling o en status markör i CS. används knappt för o få kills. smokes används mest när man lirar attack men även på defense. just rök granaterna känns som en rätt tydlig inspo från cs

Knivar används främst för att kunna springa snabbare. Du har snabbare movement-speed när du har kniven ute i CS, det är inte "bling" eller "status" markör i CS. Sedan finns det skins som kan kosta 10m kr+ som används för status.

Rökgranater används av både CT samt T. Används kortfattat för att blockera gångar för motståndarlaget. När man springer genom rök ser personen utanför röken dig före du ser den. Rökgranaterna har grå-aktig färg.
Citera
2025-02-12, 14:17
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Mellan 8:20 och 8:26 i filmen från toan skjuter han 4 skott.
Det är ju lite märkligt om det sista är i huvudet.
Toalettmannens video är inte fullständig från början till slut. Han hade låg batterinivå i luren så han filmade sekvenser bara och klippte ihop.
Citera
Medlem
Någon som kan lösa videon så man får höra hans röst, då kan vi verkligen analysera om det är hans röst i videon som sprids.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är nog mamma och pappa som har hjälpt till att öppna kuvert och städa lägenheten. Kanske hade han även hjälp av föräldrarna med att handla mat och liknande.

Ja, detta har jag funderat på eftersom de intervjuat restaurang- & butiksägare i närheten av där han bodde. Ingen kände igen honom.
Mat måste han ha & isf om han haft tillgång till bil som är skriven på ngn annan, men det låter mer troligt att föräldrarna hjälpt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan någon förklara vad har människor som läser till undersköterskka med rickards bidrags försöjning . Dom avlidna jobbade som pizza bagare inte på SOC
De hade noll med honom att göra förutom det att det i hans huvud kanske var agg mot de som till skillnad mot honom klarade av studier och hade framtidsutsikter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in