Citat:
Ursprungligen postat av
IngenBom
Ja, alla teorier är väl långdragna i den nuvarande situation. Det är bara ett alternativ till allt.. Jag vet inte alls om det ens varit ett reportage eller om man har skyltar på dörrar osv. Men faktum är att majoriteten av offren kommer från Socialförvaltningen. Enligt uppgift från media har ju till och med Polisen sett det som en möjlig teori. Som sagt, halva landet har ju trott under flera dagar att det rörde sig om massa döda SOC handläggare på vuxenenheten. Så varför kan inte en psykiskt instabil autist som ser rött också förväxla saker och bara går bananas på allt som börjar på soc..
EDIT: Skillnaden på daglig verksamhet och den aktuella skolan är ju att på skolan fanns det en hel klass (om inte flera) med personal från socialförvaltningen. Han har ju dessutom gått på skolan, så han visste sannolikt vart dom höll hus.
Skolan har komvux, komvux grundskola, SFI.. om han hade koll på vilka lektioner som var just den dagen när han inte ens var inskriven på skolan vet jag inte.. och hur kunde han hålla koll på att socialförvaltningens anställda gick undersköterskautbildning där? Jag tycker mer det lutar åt slumpen..
Men som sagt kan ju vara flera motiv vi har ju ingen som helst aning.