2025-02-11, 22:02
Medlem
VerklighetenIRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
I intervjun på YT med Cluee News fabulerar Anjo fullständigt kring hovrättsförhandlingen. Hans beskrivning – att man 'utgick ifrån ett papper' – är ren desinformation. Så fungerar det aldrig.

Hovrätten hade full bemanning, och alla parters representanter var närvarande. Beslut kan INTE fattas utan det. Rättegången genomfördes en gång till i Hovrätten, i sin helhet. Alla gavs möjlighet att yttra sig – inklusive advokater och målsägarbiträden.

Att Anjo sitter och sprider sådana lögner är farligt på riktigt, särskilt med tanke på hans stora plattform. Han behöver läsa på innan han sprider felaktigheter som underminerar förtroendet för rättssystemet. Det här är inte lättvindigt. Hela denna rättsprocess har gått rätt och riktigt till – en bedömning som även gjorts av Högsta domstolen. Målet försökte föras upp dit av familjen Book men avvisades, med motiveringen att rättegången hade genomförts korrekt och att domen var rätt och riktig. Kanske ny information för Anjo och vissa.

Anjo saknar helt uppenbart kompetens att bedöma juridiska processer.

Och märk också hur han konsekvent duckar frågan om målsägaren/brottsoffret fått säga sitt om publiceringen. Det är inte en oviktig fråga – det är en helt central fråga, och kan till och med få juridiska konsekvenser. - Far brottsoffret illa av det som händer nu?

Jag misstänker tyvärr att Anjo blandar ihop hovrätten och högsta domstolen, nu när du skrev såhär. HD läser ju igenom hovrättens beslut (kanske det man kallar för ”ett papper” då) när de bedömer om ett fall ska tas upp. Nu hoppas jag för guds skull inte att det är så pass galet fel att man till och med blandat ihop det här, är väl galet nog att det ens producerats.

Men kort och gott, det här fallet kan med andra ord inte bli mer bekräftat rättssäkert!?
Alltså, jag ORKAR inteee!
Citera
2025-02-11, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Stefan Hallgren är ju verkligen ett stolpskott. Är de så jävla oseriöst på dessa "plattformar".

Anjo betalar alltså ungefär 20 % av sina intäkter för att Stefan Hallgren ska tycka att det är en bra plan att sprida nazist propaganda och döpa en film till "när rättvisan var orättvis" när det gäller en dömd våldtäktsmän skriva en provocerande beskrivning till den redan osmakliga filmen.

Sen så tycker även Stefan Hallgren att det är smart att göra ett 30-tals video om Chrippa där Chrippas barn är närvarande i vissa videos.

Stefan tycker också det är OK att trycka upp tröjor på CLUEES barn som han för övrigt haft anställd hos sig.

Haha sjuk man som förtjänar en egen flashback tråd

Ja, Stefan Hallgren har jag stört mig på länge, han skulle kunna stoppa mycket av den här galenskapen. Bara en sådan sak att Anjo i sin senaste trailer om dokumentären läcker namnet på BO - hur kan Stefan Hallgren acceptera att ett våldtäktsoffer hängs ut? Sist jag var inne på hans video så var toppkommentaren på den videon folk som påpekade detta för Anjo, men inte ens sådan feedback tar man åt sig av.
Citera
2025-02-11, 22:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Ja, att belysa bristerna i rättsapraten är ju behövligt..

https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2019/mars/sannolikt-flera-oskyldigt-domda-i-sverige/

I USA är det ju allmänt hänt att folk blir dömda oskyldigt.

"I sin forskning har Moa Lidén utifrån statistiska beräkningar konstaterat att det sannolikt finns fler som är felaktigt dömda i Sverige än de som beviljas resning. Hon har, med utgångspunkt i de lägsta siffrorna i internationella studier, gjort det statistiska antagandet att 0,50 procent av alla fällande brottmålsdomar är felaktiga. Av 344 353 fällande tingsrättsdomar skulle då 1 722 vara felaktiga. Vissa av de dömda ansöker om och beviljas resning och frias i en högre instans, men det kvarstår också felaktigt dömda som inte kommer så långt. Moa Lidén konstaterar, utan att ha tittat på de enskilda målen, att hennes övergripande slutsats i avhandlingen är att det statistiskt är väldigt sannolikt att det finns felaktigt dömda i Sverige.

– Om man sedan antar att samtliga felaktigt fällda individer överklagar samt ansöker om resning kommer vissa av dem att frias på detta sätt, men robusta statiska analyser belyser också risken för att många av dessa individer förblir felaktigt dömda. Slutsatsen blir således att det rent statistiskt sett är sannolikt att det finns flera felaktigt dömda i Sverige, säger Moa Lidén."

För varje person som blir oskyldigt dömd innebär det ju en katastrof.
Att så många som 0.5 % av domarna kan vara felaktiga är ju långt ifrån bra.

Jag har inte läst Fupen och domen mot A.B men stämmer det att det saknas teknisk bevisning rakt av så är det väl ändå ovanligt?
Helt klart kan det finnas brister som är värda att belysa.

Hur mycket man än må ogilla Anjo som person, lägg det åt sidan och kolla dokumentären och bilda en uppfattning efteråt istället.
Anjo är en sådan person som skulle kunna få för sig att han uppfunnit hjulet och göra en "dokumentär" om det, och när han visade den skulle de fåtaliga tittarna konstatera att "det där är ju inget nytt, det har man använt sedan yngre stenåldern och dessutom ska det rulla i längsled och inte på tvären."
Citera
2025-02-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Är du på riktigt? Tror du Anjo sitter som en domare i filmen och redogör för omständigheter och dömer ut en förundersökning och domen ?
Sannolikt intervjuar han en rad sakkunniga som belyser oklarheter , erfarna advokater.

Vad beträffar grävandet så ser jag inte varför han nödvändigtvis skulle vara sämre på det än en utbildad journalist.

Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om.

Läsa en Fup och dom oerhört noga, jämföra med andra liknande fall och dess utfall samt prata med kunniga personer och inblandade personer behöver du inte vara journalist för .

Förstår att det skaver dig som inte kommer längre än Flashback att en person klarar av det dock.
I intervjun med Cluee framgår det med all tydlighet att Anjo anser att domaren har dömt Antonio orättvist, på felaktiga grunder och utan saklig grund.

Jag ska svara dig varför han inte kan göra ett grävande som en journalist. För det första saknar han kompetens för det, han har inte enkla termer som målsägande i sitt ordförråd, han glömmer bort vad källkritik är om det han snubblar över gynnar hans agenda eller narrativ.

Hans videos är helt biased och i mer än 90% av hans videos är innehållet färgat av en ytterst personlig agenda. Han drar sig inte för att ljuga eller hålla inne på sanningen, han rosar personer som för tillfället är hans vänner och risar dom som för tillfället är hans ovänner, även när videon handlar om allt annat än deras relation och omständigheterna kring det han tar upp i videon i övrigt inte har förändrats.

Han saknar kunskap om gällande lagar och regler och den etik och moral som för en journalist kallas pressetik, han förstår faktiskt inte att det han gör är oetiskt och grovt förtal.

Den kunskap han behövde kunde han ha läsa in, men han har inte tillskansat sig det mest grundläggande han behöver för att kunna börja kritisera rättsväsendet.

Han vet inte att advokat är är ett brett begrepp. Har han haft intervju med en brottmåls advokat, en affärsjurist eller ombud i vårdnadstvister eller en ”juridisk rådgivare”?

Anjo framför att det är orättvist att Robin inte blev dömd för våldtäkt mot barn men kan inte föra ett hållbart resonemang om varför det är orättvist och det tycks bottna i att han inte har läst eller förstått lagen och inte undersökt prejudicerande domar.

Ifall ålderskillnaden är liten mellan förövaren och barnet och ifall dom båda kan anses vara lika mogna mentalt eller fysiskt, eller om MGM inte har kunnat gissa att offret i lagens namn är ett barn så ska personen inte dömas för våldtäkt mot barn. Antonio var äldre än Robin och Antonio visste hennes ålder.

Anjo kritiserar rättsosäkerheten för att det bara är en som har bevittnat våldtäkten och att alla andra vittnesmål är hörsägen.

Samtidigt framför han det han har fått till sig genom hörsägen och ignorerar det som står i FUP.

Antonio har hotat vittnen och då förväntas Anjo djupdyka i frågeställningen om vittnen som ändrat sig under tidens gång till Antonios fördel är lögnare, selektivt dementa eller rädda.

Vågar man hoppas på att Anna Book och Antonio Toledano tar ansvar för sina handlingar och ger en uppriktig ursäkt till barnet som våldtogs?

#närrättvisanblirorättvis

Hans film är vad den heter. Han gör rättvisan orättvis. Han håller en rättegång i en folkdomstol för att förneka det som är fastslaget som rätt och riktigt av både hovrätt och högsta domstolen till orättvist. Han är en puppet master med obildade vuxna och naiva barn som av allt att döma även här kommer att pappersterrorisera och gemensamt svartmåla rättsväsendet och dra igång en förföljelse av tjej som våldtogs när hon var ett litet barn.
Senast redigerad av Pallal 2025-02-12 kl. 00:13.
Citera
2025-02-12, 00:33
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men är det inte så att man mer granskar rättssystemet kring detta fall?
Jag vill gärna se den först innan jag kritiserar.

För egen del säger jag inte så mycket om filmen i sig än, snarare hur Anjo, i vanlig ordning, hanterar kritik. Titeln är katastrofal och beskrivningen av filmen likaså, då det verkligen hittills bara ser ut som att han ska rentvå Antonio. Att Anjo blir rabiat och kallar det för "kritik", kallar folk hjärndöda osv osv, bölar över kommentarer och vägrar bemöta någonting egentligen med annat än att man ska se filmen. Det är liksom inget försvar, det är HAN som har vinklat titeln och trailern helt efterblivet om det nu inte är det den ska handla om. Och han kan liksom inte se att han klampat i klaveret igen, utan blir sur som en fyraårig. Patetiskt.
Citera
2025-02-12, 00:39
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
I intervjun på YT med Cluee News fabulerar Anjo fullständigt kring hovrättsförhandlingen. Hans beskrivning – att man 'utgick ifrån ett papper' – är ren desinformation. Så fungerar det aldrig.

Hovrätten hade full bemanning, och alla parters representanter var närvarande. Beslut kan INTE fattas utan det. Rättegången genomfördes en gång till i Hovrätten, i sin helhet. Alla gavs möjlighet att yttra sig – inklusive advokater och målsägarbiträden.

Att Anjo sitter och sprider sådana lögner är farligt på riktigt, särskilt med tanke på hans stora plattform. Han behöver läsa på innan han sprider felaktigheter som underminerar förtroendet för rättssystemet. Det här är inte lättvindigt. Hela denna rättsprocess har gått rätt och riktigt till – en bedömning som även gjorts av Högsta domstolen. Målet försökte föras upp dit av familjen Book men avvisades, med motiveringen att rättegången hade genomförts korrekt och att domen var rätt och riktig. Kanske ny information för Anjo och vissa.

Anjo saknar helt uppenbart kompetens att bedöma juridiska processer.

Och märk också hur han konsekvent duckar frågan om målsägaren/brottsoffret fått säga sitt om publiceringen. Det är inte en oviktig fråga – det är en helt central fråga, och kan till och med få juridiska konsekvenser. - Far brottsoffret illa av det som händer nu?

AAAAAAAAAAAH jag blir så stressad av hur dum i hela jävla huvet han är!! Hur kan man närma sig 40 och ha absolut inget konsekvenstänk?!
Citera
2025-02-12, 09:06
Medlem
Mikkkas avatar
Chipstutten Anjo, mannen som hatar kvinnor blir polare med Falukorven Anna Books retarderade unge, våldtäktsmannen Antonio som wtdåren Anjo nu ska rentvå, you cant make this shit up.

Från att förfölja och trakassera Linnea 24/7 till att ge sig på våldtäktsoffer och ryggdunka våldtäktsmän. Det går bra nu Banjo.
Citera
2025-02-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
För egen del säger jag inte så mycket om filmen i sig än, snarare hur Anjo, i vanlig ordning, hanterar kritik. Titeln är katastrofal och beskrivningen av filmen likaså, då det verkligen hittills bara ser ut som att han ska rentvå Antonio. Att Anjo blir rabiat och kallar det för "kritik", kallar folk hjärndöda osv osv, bölar över kommentarer och vägrar bemöta någonting egentligen med annat än att man ska se filmen. Det är liksom inget försvar, det är HAN som har vinklat titeln och trailern helt efterblivet om det nu inte är det den ska handla om. Och han kan liksom inte se att han klampat i klaveret igen, utan blir sur som en fyraårig. Patetiskt.

Men jag tänker att en titel ska ju väcka ett intresse och det gör det ju verkligen nu även fast det är negativ kritik.
Anjo vill ju ha kritik men det är skillnad på kritik & hat.
Jag tycker inte han är sur jo på Lokal men annars så är det ju mest på folk som inte väljer att se filmen först.
Citera
2025-02-12, 11:06
Medlem
Idag ska Anjo på målsägande förhör ang stämplingen, ganska intressant ändå med tanke på att Crille nekade till detta i intervjun med Cluee.
Citera
2025-02-12, 11:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Idag ska Anjo på målsägande förhör ang stämplingen, ganska intressant ändå med tanke på att Crille nekade till detta i intervjun med Cluee.
Varför skulle det ha med Chrille att göra?
Citera
2025-02-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det ha med Chrille att göra?

Vad jag har hört på YouTube och läst här inne så har Chrille beställt en grov misshandel på Anjo & Jocke.

Anjo & Lisen har varit på förhör och det var tydligen mycket värre en vad dom trodde.
Citera
2025-02-12, 11:50
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Vad jag har hört på YouTube och läst här inne så har Chrille beställt en grov misshandel på Anjo & Jocke.

Anjo & Lisen har varit på förhör och det var tydligen mycket värre en vad dom trodde.

Verkligen trist när gäddvurmare blir stressade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in