2025-02-12, 11:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Detta var något av det värsta jag har läst.
Hur i helvete kan man behandla en pappa och två barn på detta viset?!
Ut med namnet på mamman, NU!

Häng ut handläggarna och deras chefer istället som bara lyssnade på mamman.
Citera
2025-02-12, 11:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Häng ut handläggarna och deras chefer istället som bara lyssnade på mamman.

De också, tack!
Citera
2025-02-12, 11:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nån stackars skattebetalares hela livsgärning gick säkert åt till det här.

LVU är en miljardindustri och dessa skurkbolag som Humana och Nytida tjänar storkovan på att nya barn kommer in i systemet. Varje nytt barn kan öka omsättningen med storleksordningen miljoner.
Citera
2025-02-12, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
I scenarier som dessa hade man önskat att AI och Chat GPT fattade beslut, helt opåverkad av känslor och partiskhet.

Men det är på gång.
Du har missat att ett av problemen med AI är att de tar efter våra fördomar.
Citera
2025-02-12, 11:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du har missat att ett av problemen med AI är att de tar efter våra fördomar.

Ja men i detta fall var det lite spännande, eftersom så fort det kom in en manlig socialsekreterare så blev det genast mer objektivt och en rättvis bedömning av läget.

Men cheferna på soc gav sig inte. När han inte tyckte som dem så plockade de bort honom. De är livsfarliga dessa kvinnliga chefer på socialtjänsten och de behöver sättas på plats.

Och de måste kunna dömas till hårda straff vid så här allvarliga snedsteg.

Att bero på AI så tror jag personligen att AI skulle skriva betydligt bättre och mer rättssäkra utredningar än dessa betalda skvallerkärringar på soc klarar av att producera.
Citera
2025-02-12, 11:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sitter säkert några feministbittra surfittor där som är förblindad av hat mot män.

Ja det såg man ju i de interna mailen. De ville inte tro på polisen eftersom de stödde pappans berättelse. Att det nästan bara jobbar kvinnor på socialtjänsten är uppenbarligen ett allvarligt rättssäkerhetsproblem.
Citera
2025-02-12, 11:31
Medlem
Comitiums avatar
Sådant här är ju väldigt olyckligt bl.a. för att det stärker invandrarnas syn på socialtjänsten att de tar deras barn. Är pappan blatte i detta fall?
Citera
2025-02-12, 11:31
Medlem
ImStillCutes avatar
Jag tänker direkt, hur många fler barn är utsatta för fittmaffian?
Det är ett problem att soc består av typ 90% karringar. Ja jag räknade in
en del "karlar" i den procenten.
Soc ska ju spegla samhället och måste prioritera män när man anställer!
Sen skadar det inte om några chefer i soc vågar sätt ner foten när det spårar ut.
Citera
2025-02-12, 11:35
Medlem
Sinraths avatar
Han behövde uppenbarligen vård...från det hans mamma utsatt honom för. Men blir han inte isolerad från bägge sina föräldrar på HVB hem och liknande? Är det en mamma som vill hämnas på pappan till varje pris, genom att utsätta barnet själv? Man kan ju tro att hon försökte göra något grej så hon fick behålla barnen helt själv men det verkar inte vara fallet.

Så typiskt mänskligt av myndigheten att dölja bevis när man inser att man kan ha förstört barn och familj för evigt. Konsekvenserna hade blivit för stora om det kommit ut (som det nu gjort). Ett återkommande problem när myndigheter gör fel, alla är livrädda för smällen så istället för att avbryta så tidigt som möjligt måste bägaren rinna över när någon annan hittar felet.

Saftig ersättning lär utbetalas när han blir myndig?
Citera
2025-02-12, 11:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Sådant här är ju väldigt olyckligt bl.a. för att det stärker invandrarnas syn på socialtjänsten att de tar deras barn. Är pappan blatte i detta fall?

Det är inte alls olyckligt. Det är bra att sanningen om socialtjänsten kommer fram och jag hoppas att drabbade föräldrar ser till att begära ut alla sina handlingar och låter de granskas eller granskar de själva, så att de når dagens ljus.

Vad har pappans etnicitet med detta att göra? han låter väldigt svensk?
Citera
2025-02-12, 11:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Jag tänker direkt, hur många fler barn är utsatta för fittmaffian?
Det är ett problem att soc består av typ 90% karringar. Ja jag räknade in
en del "karlar" i den procenten.
Soc ska ju spegla samhället och måste prioritera män när man anställer!
Sen skadar det inte om några chefer i soc vågar sätt ner foten när det spårar ut.

Ja det blev inte bra förrän det kom in en MANLIG socialsekreterare i detta fall som klarade av att vara objektiv. Helt riktigt! Galna kvinnor och sabbat denna myndighet och de är riktigt farliga.
Citera
2025-02-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det blev inte bra förrän det kom in en MANLIG socialsekreterare i detta fall som klarade av att vara objektiv. Helt riktigt! Galna kvinnor och sabbat denna myndighet och de är riktigt farliga.
Jag vill ju inte vara sån, men det är ju uppenbarligen så att det sitter kvinnor där och anser att män är farliga och onda, kan inte se det på något annat sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in