2025-02-12, 11:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Anton Lundin Pettersson var en tvättäkta dåre som sminkade upp sig innan han drog iväg på sin "rampage", som han kallade det. Han planerade iofs. också att bli dödad av polis, och fick som han ville.

Jag tänker även på pilbågsmannen på Almedalen. Där fanns ju en kort historik där han sökt sig till NS-kretsar, men det var socialtjänsten (eller vilken politiker som helst) som blev måltavla.

Det rör sig om personlighetsstörda personer.
Citera
2025-02-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
bilderna är ju publicerade på alla offer och merparten ser ut av invadrarkaraktär?
Nej det gör dom inte. Det är ren lögn.
Citera
2025-02-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom som är döda är alla mörka eller mörkhåriga.. finns bilder på alla offer nu på TikTok. Inte ens jag kan tro det är svensk härkomst men absolut att det kan varit svenska medborgare.
Nja, har man den utgångspunkten så ser väl GM inte speciellt vensk ut heller.
Då vi inte vet nåt om hans familj men med stor sannolikhet är nog minst en av hans föräldrar mörkhårig också.
Nej lägg ner din islamist propaganda.
Om GM nu var Nazist så är det inget som framkommit, han kan lika gärna vara islamist då ingen av de döda kvinnorna bar burka eller befann sig i hemmet.
Det ända sådana som ni gör är att sprida hat.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-02-12 kl. 11:55.
Citera
2025-02-12, 11:35
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Du kör stenhårt med att försöka övertyga dig själv, och alla andra, att dådet var rasistiskt motiverat 👍
Vi sparar dina inlägg för framtiden, när du kommer in och försöker förstöra alla trådar där invandrare är gärningsmän 👍

En fråga bara - Vad skulle krävas för att du ska släppa att dådet hade rasistsiska motiv?
Räcker det att polisen om 1 månad säger att de inte funnit något motiv - eller kommer du hålla fast vid ditt hopp om att dådet var rasistiskt oavsett vad som framkommer?

Helt ärligt så hoppas jag bara att man finner motivet, tydligt. Borde finnas digitalt eller hos de anhöriga han pratade med. Jag hoppas inte på någonting. De enda likasinnade personer vi har som utfört liknande attacker här uppe är Anton och Breivik så det är väl därför man anade att motivet borde varit liknande.

Men vi kommer att få se när polisen fastslår det. Sluta kladda massa skit på mig bara för att du tror att allt är svart eller vitt.
Citera
Medlem
Jag har inte kunnat följa tråden på grund av arbete, men jag undrar om det är någon som har uppgifter på vad det är för nationalitet på de skadade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Du har en ideologi du brinner för, du är beredd att dö för din politiska åsikt och döda andra människor, du vill sätta skräck i samhället och sprida din livsåskådning...men du skriver inte enda rad om det...?

Hur är det logiskt? Så fungerar inte människor. Människor vill lämna någonting efter sig. Särskilt galna massmördare.

Ibland kanske ja men nödvändigtvis inte alltid... han hade ju knappt några spår efter sig digitalt eller annat.
Citera
2025-02-12, 11:36
Medlem
Mellan 8:20 och 8:26 i filmen från toan skjuter han 4 skott.
Det är ju lite märkligt om det sista är i huvudet.
Citera
2025-02-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Då jag delar samma uppfattning, så förstår jag inte hur RA kunde veta att dessa jobbade inom socialtjänsten?

Vad säger att han visste det?
Citera
2025-02-12, 11:37
Medlem
Det här är ett typiskt dåd där, det finns de
som vill få sin världsbild bekräftad.
Jag tror aldrig att det kommer finnas något tillfredsställande svar varför han gjorde det.
Gm är död och poliser som utreder är inte tankeläsare
Citera
2025-02-12, 11:38
Medlem
Nle201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom som är döda är alla mörka eller mörkhåriga.. finns bilder på alla offer nu på TikTok. Inte ens jag kan tro det är svensk härkomst men absolut att det kan varit svenska medborgare.
Fel, jag lyckades se en notis av en närstående, där en av kvinnorna som inte har blivit identifierade på grund av respekt av deras familj, var blond.
Citera
2025-02-12, 11:39
Medlem
Socialtjänst hit, socialförvaltning dit, begreppen är synonyma.
6 st jobbar där och det var förväntat. De sa ju redan från första början att "6 av våra anställda inte kom hem igår".

De flesta som pluggar till undersköterska eller vårdbiträde på Komvux gör det för att man numera kräver den kompetensen för att jobba i t ex hemtjänsten. Tidigare kunde man komma direkt från gatan helt outbildad.

2024-2026 pågår "Äldreomsorgslyftet" som går ut på att få in alla eftersläntare för att läsa upp till den nödvändiga kompetensen på Komvux. Och inte helt överraskande var de flesta av de studerande till undersköterska redan anställda av Örebro kommun sedan tidigare.

Nyhetsvärdet i detta är alltså ungefär i dignitet med "Vi kan bekräfta att det som alla redan visste var Rickard Andersson, faktiskt var Rickard Andersson" häromdan. Inget att se här, vandra vidare.
Citera
2025-02-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Fel, jag lyckades se en notis av en närstående, där en av kvinnorna som inte har blivit identifierade på grund av respekt av deras familj, var blond.

Konstigt 10 bilder av dom döda är inte en enda blond..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in