2025-02-12, 05:22
Avstängd
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En av de yngre nördarna på DOGE är Kliger.

◾5 december retweetade han som sagt Nick Fuentes, en agitator känd för att hysa antisemitiska och vita supremacistiska ideologier som hånade en vit familj med en adopterad svart bebis.

◾Han rekommenderar militärdomstolar och avrättning för illegala invandrare som dömts för mord och tycks ha en övertro på Musks befogenheter:
@real DonaldTrump @elonmusk få det att hända.”

◾Kliger har förespråkat att benåda Derick Chauvin, polismannen i Minneapolis som är dömd för afroamerikanen George Floyds död.

◾Han har retweetat Trumps kompis Laura Loomer för att försvara den fd marinsoldaten Daniel Penny, 25.

Penny tog chokehold på en afroamerikansk, hemlös man som var stökig i tunnelbanan och som kvävdes.
Han friades pga sk hängd jury i december.

Penny, Vance och Trump gick på fotbollsmatch ihop fem dar senare.

Nyss anställdes han i Silicon Valley av ett företag som investerar i regerings- och försvarsteknik.
Dess grundare Horowitz och Andreessen donerade vardera 2,5 miljoner dollar till Trumps kampanj.
Andreessen och hans kamrater vill till stor del att Washingtons tillsynsmyndigheter ska lämna deras företag ifred.

What goes around, comes around?

◾Andreessen beskrev sig själv som "en oavlönad volontär" för "Department of Government Efficiency" i en podd i december av "Honestly With Bari Weiss.
Han sa att kalibern på de personer han intervjuar för administrationen är mycket hög.

https://www.washingtonpost.com/politics/2025/01/13/andreessen-tech-industry-trump-administration-doge/

Ett bra CV, men vad exakt är det som skulle vara problematiskt?
Citera
2025-02-12, 08:00
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressekonflikter...

Musks företag har miljarder dollar i federala kontrakt och är föremål för mer än ett dussin pågående federala regulatoriska utredningar eller stämningar.

Det har med andra ord aldrig funnits en anställd i Vita huset med den enorma potentialen för konflikter som Musk.

Enligt fd advokater i Vita Huset kommer han högst troligt att behöva ett etiskt undantag.

Särskilda statliga anställda, likt Musk, är enligt federal strafflag förbjudna att vidta åtgärder som direkt gynnar dem själva eller deras familjer, såvida de inte har ett etiskt undantag.

Nu kommer Musk att lämna in en rapport om sina ekonomiska intressen.

Som kommer att förbli konfidentiell.

https://www.nytimes.com/2025/02/11/us/politics/elon-musk-finances.html

Å. Den blir konfidentiell. Vem hade kunnat tro det, med den enorma transparens som införts.
Här snackar vi the deep, deep state
Citera
2025-02-12, 08:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag har letat efter de inlägg som spred ryktet om USAID stödjer media i Ukraina.
Musk hade twittrat något om detta.
Hittar inte detta.
Är det här i tråden?

I varje fall. Det var fake.

Citat:
Elon Musk, owner of the X platform and newly designated special government employee, along with multiple media outlets, spread a false claim on February 6, alleging that 90% of Ukrainian media are controlled by the US government.

Additionally, Romaniuk’s words were misinterpreted by Reporters Without Borders, whose article was later shared by WikiLeaks on their X account. This post was then shared by Musk. Reporters Without Borders later corrected their article.

“I was referring to all types of grants, not just American ones. […] It’s astonishing how my words were distorted,” Romaniuk commented on the controversy.

Previously, on February 6, Musk shared a fake video claiming that the US Agency for International Development funded Hollywood celebrities to boost the popularity of Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy.

Hur många är nyttiga idioter?
https://united24media.com/latest-news/elon-musk-spreads-false-claim-about-us-control-of-ukrainian-media-5743
Citera
2025-02-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag har letat efter de inlägg som spred ryktet om USAID stödjer media i Ukraina.
Musk hade twittrat något om detta.
Hittar inte detta.
Är det här i tråden?

I varje fall. Det var fake.

Additionally, Romaniuk’s words were misinterpreted by Reporters Without Borders, whose article was later shared by WikiLeaks on their X account. This post was then shared by Musk. Reporters Without Borders later corrected their article.

“I was referring to all types of grants, not just American ones. […] It’s astonishing how my words were distorted,” Romaniuk commented on the controversy.

Previously, on February 6, Musk shared a fake video claiming that the US Agency for International Development funded Hollywood celebrities to boost the popularity of Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy.

Hur många är nyttiga idioter?
https://united24media.com/latest-news/elon-musk-spreads-false-claim-about-us-control-of-ukrainian-media-5743

Faktablandning när den är som bäst. Det viktiga är att USA ordnade regim-skiftet 2014 (starten på inbördeskriget). Allt annat stöd eller inte är bara brus i jämförelse.
Senast redigerad av ManManne 2025-02-12 kl. 09:40.
Citera
2025-02-12, 09:36
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Som de flesta vet gick Trump till val på att minska de statliga utgifterna, han menade att det finns massivt slöseri och bedrägeri inom myndigheterna. Han lovade sina väljare att rätta till detta med hjälp av Elon Musk som skulle effektivisera myndigheterna, med syftet att spara skattepengar. Samma dag som Trump tillträdde som president undertecknade han den exekutiva ordern som bildade Department of Government Efficiency(DOGE) av den tidigare U.S. Digital Service som skapades 2014 av president Obama. DOGE har fokuserat på att minska icke-nödvändiga utgifter genom att avsluta kontrakt, minska på underutnyttjade hyresavtal och effektivisera användningen av resurser.

Så här ser det ut hittills. Grattis USA!

1 miljard dollar (DEIA-kontrakt) + 44,6 miljoner dollar (hyresavtal) + 26 miljoner dollar (konsultkontrakt) + 110 miljoner dollar (övriga kontrakt) + 30 miljoner dollar (konsultkontrakt i GSA och Utbildningsdepartementet) + 3 miljoner dollar (hyresavtal) + 250 miljoner dollar (onödiga kontrakt).

Totala besparingar = 1 463,6 miljoner dollar eller 1,464 miljarder dollar.

Så sammanlagt har DOGE sparat cirka 1,464 miljarder dollar.
Samtidigt ligger budgetunderskottet på 711 miljarder dollar bara för första kvartalet 2025...
Musks grabbar får sluta dra benen efter sig.
https://www.swedbank-aktiellt.se/telegram/eioCkpBB
Citera
2025-02-12, 09:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Faktablandning när den är som bäst. Det viktiga är att USA ordnade regim-skiftet 2014 (starten på inbördeskriget). Allt annat stöd eller inte är bara brus i jämförelse.

Var detta ett svar eller ett skämt?
Citera
2025-02-12, 09:44
Medlem
Citat:

Du får skratta om du vill, men med över miljonen döda människor visar det bara vilket svin du är.
Citera
2025-02-12, 09:50
Avslutad
Citat:

Citat:

Det är inget skämt att USA kuppade regimskiftet 2014. Allmänt känt.

För övrigt är Ukraina ett jävla skräpland. Korrupt så inihelvete med mycket skit som produceras där. Barnporr bland annat.

Med det sagt håller jag INTE på Ryssland (märk att jag INTE stavade Ryssland med 'zz').

Angående Trump så gillar jag honom stenhårt numera. Elon Musk med.

Kan du hantera det jag skriver eller är jag en Nascist/Fascist/Rasist?
Citera
2025-02-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

För övrigt är Ukraina ett jävla skräpland. Korrupt så inihelvete med mycket skit som produceras där. Barnporr bland annat.

Med det sagt håller jag INTE på Ryssland (märk att jag INTE stavade Ryssland med 'zz').

Det är OK för min del
Citera
2025-02-12, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Citat:
Det är OK för min del

Gött. Jag avvaktar och håller inte på något land där. Let it play out I say.

Men tveklöst är det USA som kuppat igång skiten och NATO's framflyttningar trots överrenskommelser att inte flytta fram sina positioner.

USA är ett jävla skitland på så vis. Krigshetsare utan motstycke.
Citera
2025-02-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Samtidigt ligger budgetunderskottet på 711 miljarder dollar bara för första kvartalet 2025...
Musks grabbar får sluta dra benen efter sig.
https://www.swedbank-aktiellt.se/telegram/eioCkpBB

Är inte det lite tidigt att påstå när inte ens halva kvartalet passerat?
Citera
2025-02-12, 09:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du får skratta om du vill, men med över miljonen döda människor visar det bara vilket svin du är.

Är du korkad eller påverkad?
Jag frågar om ditt svar.
Det är obegripligt.
När du nu börjar svamla om miljoner döda, blir du ännu mer märklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in