Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Nej, jag förväxlar dig inte. I flera dagar mal du samma sak om igen att invandrare tar resurser, de kommer föst i kö till tandläkare, få tänder lagade, tar resurser av BUP och dyl.
Enligt dig ingen förstår folk med diagnoser och är trångsynta.
Mina erfarenheter från mina barns skolgång, mitt arbete är att just funktionsnedsatta få väldigt mycket resurser och förståelse.
Jag fick själv reagera när min son blev utnyttjad i skolan. Han som mönsterelev och mycket snäll fick sitta vid barn med diagnoser för att de bli lugna. Till slut blev han trött och ledsen på detta.
Känner till fler exempel på just resurser till funktionsnedsatta. Jag har inget emot detta. Naturen är tyvärr inte rättvis men...en del av de tar emot hjälp och andra inte.
Amen
Det är uppenbarligen inte lönt och du verkar vilja vantolka mig av någon märklig anledning?
Jag har själv föräldrar som har invandrat hit så du behöver inte brunmåla mig.
Vet du, jag kan stå för att jag tycker att det är fel att man i vissa lägen prioriterar att hjälpa människor som aldrig har eller aldrig kommer att bidra till vår välfärd före våra egna som bidragit till samhället. I synnerhet när det innebär att andra områden nedprioriteras. Och jag är övertygad om att andra delar den uppfattningen. Människor som befinner sig i en utsatt situation kanske gör det ännu mer?
När jag skrev det som du återger om tandvård, BUP etc så var det mer en tankegång som GM kanske hade i sin sjuka vanföreställning när vi tidigare diskuterade motivbilden.
Slutligen har jag aldrig påstått att hjälp och stöd för personer med npf aldrig fungerar i Sverige däremot att det även finns stora brister på olika håll.