2025-02-11, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hammar 0 kronor köp, 10M försäljing dvs netto 10M
Pittas 5-10 miljoner netto enligt er egna redovisning.

Misstänker att det är DU som inte har koll...
Men Pittas är ju ej egen produkt så där kan man inte jämföra. 5-10 miljoner i vinst på pittas. Inte att man får 5-10miljoner Netto för honom
Citera
2025-02-11, 15:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nä, vi har också snålat. Vi har också bara en lucka i truppen att fylla, en ersättare till Peña.

Men jag ser också Haksabanovic som ett nyförvärv. Han är frisk nu och har varit pigg på träning. Vecchia och Tinnerholm tror jag har spelat sina sista matcher för oss, men kan väl drömma.
Vad händer med Vecchia? Vad är det för skada han haft senaste året egentligen? Svårt att hålla koll på den killens skadehistorik utifrån.
Citera
2025-02-11, 16:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Du vet det AIK redovisning är efter alla avräkningar av kontrakt osv.. Ta reda på fakta innan man skriver kan vara en fördel. Alltså det man redovisningar räknar man som vinst på spelaren om man ska förenkla det för dig
Förstår inte varför AIK skulle ha egna redovisningsprinciper och att dessa i så fall skulle vara försiktigare än alla andra elitklubbar. Däremot är AIK (till mångas förvåning) fortfarande börsnoterat vilket skapar lite bättre transparens eftersom man rapporterar varje kvartal.
Citera
2025-02-11, 16:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vad händer med Vecchia? Vad är det för skada han haft senaste året egentligen? Svårt att hålla koll på den killens skadehistorik utifrån.

Någon oprecis smärta i ryggen är det väl nu. Har varit ljumsken och baksida lår också.

Bara rejäl bonus om han kommer tillbaka till den formen han har fått visa några gånger.
Citera
2025-02-11, 16:23
Medlem
Petterrors avatar
Med ca 1,5 månad kvar till Allsvenskan, vad behöver alla klubbar göra in och ut enligt er?

Bajen:
Från startelvan från förra året har vi blivit av med 1-2 spelare. Touré och Hammar. Touré är ju ersatt med Abraham men däremot behöver Hammar ersättas, även om startplatsen där inte är given då Markus Karlsson gjort det riktigt bra där. Men Hammar hade ändå 15 starter.

Sedan verkar det vara lite rykten om en ytter, för min del så är jag inte säker på att det kommer behövas men möjligen för att stärka upp bänken. Svårt att sia om hur nya afrikanen Bernard (vägrar ge mig på efternamnet) kommer in i det hela så kanske är därför vi rycker i lite trådar på den positionen.

Ut så tror jag Gyamfi kommer lånas ut, sedan tror jag nog vi kan vara klara. Med Boudah så är min gissning att han blir kvar, iaf till sommaren.
Citera
2025-02-11, 16:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Med ca 1,5 månad kvar till Allsvenskan, vad behöver alla klubbar göra in och ut enligt er?

Bajen:
Från startelvan från förra året har vi blivit av med 1-2 spelare. Touré och Hammar. Touré är ju ersatt med Abraham men däremot behöver Hammar ersättas, även om startplatsen där inte är given då Markus Karlsson gjort det riktigt bra där. Men Hammar hade ändå 15 starter.

Sedan verkar det vara lite rykten om en ytter, för min del så är jag inte säker på att det kommer behövas men möjligen för att stärka upp bänken. Svårt att sia om hur nya afrikanen Bernard (vägrar ge mig på efternamnet) kommer in i det hela så kanske är därför vi rycker i lite trådar på den positionen.

Ut så tror jag Gyamfi kommer lånas ut, sedan tror jag nog vi kan vara klara. Med Boudah så är min gissning att han blir kvar, iaf till sommaren.

Kommer inte att hända något i Malmö förutsatt att ingen lämnar alternativt någon spännande dörr öppnas. Vi letar inte aktivt efter något speciellt.
Citera
2025-02-11, 16:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Någon oprecis smärta i ryggen är det väl nu. Har varit ljumsken och baksida lår också.

Bara rejäl bonus om han kommer tillbaka till den formen han har fått visa några gånger.
Fanns tyvärr en anledning att han inte spelade i Djurgården.
Citera
2025-02-11, 16:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

Bajen:

Häcken:

Ut. Två unga högerbackar i Engdahl och Öhman lär lånas ut. Fortfarande lite rykten om Layouni men tror inte han säljs nu när Agbonifo lämnade. Inoussa lär vara kvar till sommaren.

In. Högerback och offensiv allround spelare. Wahlqvist skall tydligen vilja ha 10 miljoner i Sign-on men hans polska klubb kräver ingen större ersättning då dom behöver kapa kostnader. Det har snackats en del om peruanen Cabrera in men inte hört något mer senaste veckan.

Men värvar vi Cabrera och Wahlqvist är vi färdiga.
Citera
2025-02-11, 17:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fanns tyvärr en anledning att han inte spelade i Djurgården.

Rätt konstigt ändå med tanke på hur trött han är? Eller... "there can be only one"?
Citera
2025-02-11, 17:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Rätt konstigt ändå med tanke på hur trött han är? Eller... "there can be only one"?
Han spelade under K&T i Sirius. Dessutom vän med Karlström. Tyvärr var hans skadehistorik välkänd och därför gick vi ej för honom.
Citera
2025-02-11, 17:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Terpentinski till Brage. Rätt nivå att sälja på för er.
Citera
2025-02-11, 17:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Terpentinski till Brage. Rätt nivå att sälja på för er.
Japp. Vi är inga lurendrejare, vi sysslar inte med Nigeriabrev. Brage är lagom för Trpcevski.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in