Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
Med ca 1,5 månad kvar till Allsvenskan, vad behöver alla klubbar göra in och ut enligt er?
Bajen:
Från startelvan från förra året har vi blivit av med 1-2 spelare. Touré och Hammar. Touré är ju ersatt med Abraham men däremot behöver Hammar ersättas, även om startplatsen där inte är given då Markus Karlsson gjort det riktigt bra där. Men Hammar hade ändå 15 starter.
Sedan verkar det vara lite rykten om en ytter, för min del så är jag inte säker på att det kommer behövas men möjligen för att stärka upp bänken. Svårt att sia om hur nya afrikanen Bernard (vägrar ge mig på efternamnet) kommer in i det hela så kanske är därför vi rycker i lite trådar på den positionen.
Ut så tror jag Gyamfi kommer lånas ut, sedan tror jag nog vi kan vara klara. Med Boudah så är min gissning att han blir kvar, iaf till sommaren.
Häcken:
Ut. Två unga högerbackar i Engdahl och Öhman lär lånas ut. Fortfarande lite rykten om Layouni men tror inte han säljs nu när Agbonifo lämnade. Inoussa lär vara kvar till sommaren.
In. Högerback och offensiv allround spelare. Wahlqvist skall tydligen vilja ha 10 miljoner i Sign-on men hans polska klubb kräver ingen större ersättning då dom behöver kapa kostnader. Det har snackats en del om peruanen Cabrera in men inte hört något mer senaste veckan.
Men värvar vi Cabrera och Wahlqvist är vi färdiga.