2025-02-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Aftonbladet har att gotta sig nu, rasist dåd enligt dom själva såklart. Och massa snyft historier om invandrare senaste tiden nu, detta älskar Aftonbladet. För att inte tala om den förvrängda ljudfilen

Håller med. Nu ligger det uppe om hur rädd invandrare är att gå till skolan. Som att det ÄR BESTÄMT att det är riktat mot bara invandrare. Jag kan säga att jag känner också en rädsla att skicka iväg sonen till skolan (som går högstadiet inte allt för långt ifrån örebro). Men aftonbladet tar bara upp intervjuer med invandrare och deras utsatthet för att skapa en bild av att dådet endast var riktat mot dem. Dom vinklar det till det utan att ha det klarlagt.
Rädslan för fler masskjutningar i skolor finns faktiskt hos ALLA som bor i Sverige, och rädslan för sprängningar och övriga skjutningar finns också VARJE DAG DE SENASTE ÅREN!!!!
Citera
2025-02-11, 11:26
Avstängd
karlinges avatar
Köpte Rickard sina vapen via Klarna eller var det bidragen eller mamma som betalade dessa?
Citera
2025-02-11, 11:27
Medlem
eliizars avatar
Intressant att folk och media inte kan hålla sig från att göra detta till ett politiskt slagträ kopplat till rasism när polisen inte sagt mycket om motivet, och det som har kommit fram pekar på något annat. För att sedan ändå fortsätta på den linjen pekar man på demografin bland offren vilket på något sätt bara visar att man man gör skillnad på människor i ett i nuläget oklart motiv och dåd.
Jag vill peka på olämpligheten på detta i nuläget då det finns krafter som kan potentiellt använda dessa spekulationer i skadliga syften för samhället.
Citera
2025-02-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nej, hur skulle det kunna göras av polisen, men nu verkar vi få en samkörning med sjukvårdsregister.
Polisen kan givetvis inte göra det själva men de skulle kunna begära in läkarintyg, precis som myndigheterna gör i fallet med körkort.
Citera
2025-02-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Jag antar att han använt ett annat namn online men om en aktiv spelare på CS blev helt frånvarande i samband med dådet bör ju någon kunna lägga ihop ett och ett.
Snarare bör namnet vara något som kan kopplas till namnet före namnbytet , kan ju finnas aktivitet under gamla namnet som han ville radera ut och därför helt nytt namn för att skapa sig en ny person som inte misslyckats
Citera
2025-02-11, 11:31
Medlem
Invandrare i Örebro: ”Är så rädd”

https://www.aftonbladet.se/a/1MeEOe

Så vinklat. Ja invandrare är så rädda nu, stackars dem. Rickard Andersson var en bidragsparasit, det skäms man inte att mer eller mindre skriva rakt ut, fast det ska anses skamligt att på minsta vis antyda att det finns problem i samhället och rädsla pga invandringen.
Citera
2025-02-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vi får hoppas en visselblåsare kliver fram sen .. jag tror det är den enda chansen att få veta sanningen! Tror aldrig polisen kommer gå ut om det var ett hatbrott mot invandrare dom ser ju redan nu hur samhället börjat reagera.. tror det är orolig för hämnddåd och kaos mer polarisering! Polisen kommer nog komma ut med något neutralt som gör att inga ska känns sig utpekad.

Så är det absolut, men då får man med fundera över om denna invandringen har varit bra för oss. Vi ser ju oavsett hur våldet har eskalerat till rent absurda nivåer med sprängningar, skjutningar och allt möjligt. Sedan såg vi med hur vissa firade den 7 oktober och det var ju med otroligt osmakligt.
Det som det med kan ge en fingervisning är hur det ev. skulle kunna utveckla sig om ryssarna anfaller oss angående hur vissa agerar.
Nu anser jag fortfarande inte att RA var vid sina sinnens fulla bruk utifrån hur utsatt och pressat han verkar ha levat, dessutom väldigt isolerat, så oavsett någon typ av ev. invandrarmotiv, så verkade han varit för instabil för att även det påverkar psyket och handlingar.
Det man kan hoppas att detta kan leda till förutom styra upp det angående olämpliga personer som har vapenlicens och vapen hemma, är att man även kan skänka en tanke till oss svenskar och inte släppa någon så fullkomligt genom alla skyddsnät som borde ha funnits där vad det gäller ekonomi, stöd och psykvård om så behövs.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-02-11 kl. 11:44.
Citera
2025-02-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Svårbedömd info. Är dessa åtta utöver de tio tomma magasin som tidigare rapporterats?

Omni baserade det på Expressen och dom skrev först ett ”tiotal” (ungefärligt) och rapporterar nu 8 magasin. Jag tror 8 är den mer exakta siffran vad man totalt sett hittat i nuläget.
Citera
2025-02-11, 11:32
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Håller med. Nu ligger det uppe om hur rädd invandrare är att gå till skolan. Som att det ÄR BESTÄMT att det är riktat mot bara invandrare. Jag kan säga att jag känner också en rädsla att skicka iväg sonen till skolan (som går högstadiet inte allt för långt ifrån örebro). Men aftonbladet tar bara upp intervjuer med invandrare och deras utsatthet för att skapa en bild av att dådet endast var riktat mot dem. Dom vinklar det till det utan att ha det klarlagt.
Rädslan för fler masskjutningar i skolor finns faktiskt hos ALLA som bor i Sverige, och rädslan för sprängningar och övriga skjutningar finns också VARJE DAG DE SENASTE ÅREN!!!!
Det är inte jättekonstigt att man som invandrare kan bli mer rädd av det värsta massmordet i Sveriges historia eftersom det primärt var invandrare som blev beskjutna, alldeles oavsett om dådet var rasistiskt motiverat eller ej.
Beträffande sprängningar och skjutningar de senaste åren är invandrare också en särskilt drabbad grupp.
Citera
2025-02-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Så är det absolut, men då får man med fundera över om denna invandringen har varit bra för oss. Vi ser ju oavsett hur våldet har eskalerat till rent absurda nivåer med sprängningar, skjutningar och allt möjligt. Sedan såg vi med hur vissa firade den 7 oktober och det var ju med otroligt osmakligt.
Det som det med kan ge en fingervisning är hur det ev. skulle kunna utveckla sig om ryssarna anfaller oss angående hur vissa agerar.
Nu anser jag fortfarande inte att RA var vid sina sinnens fulla bruk utifrån hur utsatt och pressat han verkar ha levat, dessutom väldigt isolerat, så oavsett någon typ av ev. invandrarmotiv, så verkade han varit för instabil för att även det påverkar psyket och handlingar.
Det man kan hoppas att detta kan leda till förutom styra upp det angående olämpliga personer som har vapenlicens och vapen hemma, är att man även kan skänka en tanke till oss svenskar och inte släppa någon så fullkomligt genom alla skyddsnät som borde ha funnits där vad det gäller ekonomi, stöd och pyskvård om så behövs.

Det är grupp som håller på med skjutningar och annat inte majoriteten och inte dom som fick huvudet bortsprängda av detta svenska monster!
Citera
2025-02-11, 11:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Här är sommarstället

https://www.google.com/maps/@56.7877454,13.7008041,3a,75y,272.09h,82.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1sO0EuUvtQEBEfHaTXsbXBxg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D7.686178552473706%26panoid% 3DO0EuUvtQEBEfHaTXsbXBxg%26yaw%3D272.0925777192621 !7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDIwNS4xIKX MDSoASAFQAw%3D%3D

Sommarstället:
https://imgur.com/a/sWodemp
Citera
2025-02-11, 11:39
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Spelade hudfärgen roll när en indier högg ner en 60-åring på ICA botkyrka? Eller det spelade ingen pga att det var en invandrare som begick mordet?

Precis det jag misstänkte. Syrsor till svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in