Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanting
Man konstaterar snabb att vi har ett sinnessjukt polariserat samhälle. Människor saknar uppenbarligen helt förmågan att hålla isär två tankar samtidigt.
Rasist kontra anti-rasist/invandrare kör precis samma retorik. Två olika sidor av samma mynt.
Vi vet inget annat än att det handlar om ett vansinnesdåd begått av en människa som haft en omfattande psykisk problematik. De flesta som har dött har utländsk bakgrund. Det kan ha varit syftet och det kan ha varit en slump.
Han kan ha varit en latmask som hatade invandrare likväl som att hatet riktades mot samhället som sådant i vilket invandrare de facto ingår.
Det fetade nr 1: 100% !!
Det fetade nr 2: Ja, sjukt obehagligt! Även politiker, som jag kanske annars tycker är rätt vettiga, visar sig i sådana här lägen ha en agenda jag inte alls sympatiserar med. Har sett ett antal delning från bl a Fredrik Pettersson (S)
Jag kan fatta att invandrar blir rädda i tillfällen som detta, vem fan blir inte det!?
De har med största sannolikhet stött på rasism o den obehagliga, normaliserade vardagsrasismen.
Fast det finns fler grupper som blir rädda, mer rädda än medel-Svensson. Kvinnor som triggas, på nytt, av att en man återigen begår ett våldsbrott.
DEN agendan driver inte media eller politiker, för den passar inte in i deras agenda.
Jag försöker ser det som en nyttig lärdom att försöka motverka denna polarisering, det lilla jag förmår.