Citat:
Ursprungligen postat av
FredochFrid
I mina ögon ÄR detta populism - importerad amerikansk vapenliberlism. Billigt sätt att fiska röster på, för att inte tala om farligt. MAGA fanboy. Jomshof försöker vända kappan efter vinden och blidka sina väljare, men nu tycks det vara som så att flera SD-väljare faktiskt är emot halvautomatiska vapen själva (som resten av svenska folket) så "vinden" är inbillad. Riktiga jägare behöver inte och vill inte ha halvautomatiska vapen, dessa är för "gun nuts". Han kastar sig själv under bussen med detta, på ett ytterst osmakligt sätt med tanke på kontext. Men han har väl aldrig kunnat läsa av situationer eller fattat det här med timing i sina utspel.
Må han ruttna.
Du förstår ju inte, jag har jagat och fiskat hela livet, betalar skatt och bidrar till samhället genom föreningar mm. Laglydig (nån fortkörnings bot har det blivit), i den mindre stad jag bor i har kanske 40% av den manliga invånarna vapenlicens. Dom har alltså vapen hemma redan, jag har vapen hemma redan, varför litar inte staten på oss att ha en halvauto? Tror du att jag är en galning bara för att jag har vapen licens, just nu målas det ju upp så i media.
Du FredochFrid har ju säkert en grönsakskniv hemma, verkar helt livsfarligt. Du kan ju fara på stan och sticka någon med den.
Har röstat på SD sen jag fick rösträtt, nu är det färdigt röstat på dom.