2025-02-10, 22:39
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Kan du förklara varför Breivik och gärningsmannen i Cristchurch klassas som terrorister, men inte Rickard Andersson? Även de två förstnämnda är vita, så vad är din teori?
Breivik hade ju skrivit ett manifest. R.A har inte lämnat någonting efter sig. Men, Polisen håller nog just nu på att säkra spår i hans dator och telefon. Svårt att säga redan nu att han hade något motiv eller bara agerade på rena känslor.
Citera
2025-02-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chihabliljaa
Om ni kollar på vad polisen sa när de först kom till platsen, samt av vad vittnen sa. Så sa de "De skjuter".

De kan ju helt omöjligtvis veta om det är en eller flera i det läget, det fattar även en häst..

Sålänge som de inte har full kontroll på läget så måste de ju anta att det kan finnas flera personer inblandade.
Citera
2025-02-10, 22:40
Medlem
Citat:
Precis!

Jag tror den 68 åriga kvinnliga matteläraren var ett specifikt mål eftersom han var inskriven på en mattekurs 2019, 2020 och 2021 utan att klara kursen så då sköt han helt sonika läraren fyra år senare…
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Nej det påstår jag inte, men jag har inte något hopp för sånna som du. Låt mig förenkla som om du vore en 4-åring då det uppenbarligen är på den intellektuella nivå du ligger på:

- Svenska med svart hår
- Stressad situation ("stridens hetta")
- Förta svarthårig svenska (sett bakifrån eller med armarna ovan på huvudet) som en icke-svensk.

Om du läser vidare mitt inlägg så skriver jag även att ingen av oss egentligen vet utan att vi bara spekulerar, men jag antar att du har svårt att tänka i dessa banor.

Alltså. Du behöver inte förklara dina efterblivna tankegångar. Du är ju inte Einstein precis, tvärtom.
Det räcker att du skriver ditt värdelösa skit en gång..men noll gånger vore ännu bättre ditt mongo.

Vart försöker du komma igentligen? Eller skit i det.

Om du var ett vittne som var just där och såg det så är det en sak.
Men att svamla om något din sönderrökta flummiga ärthjärna fantiserat ihop är ju helt bisarrt. Sök hjälp.

Örebroskytten struntade i hårfärg, ålder och ursprung. Han sköt utan att diskriminera någon. Det visar ju offrens sammansättning.
Ta teda på lite fakta innan du börjar glappa som en byfåne. Men det är väl svårt om man är en byfåne.
Senast redigerad av jori9900 2025-02-10 kl. 22:44.
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Om ni kollar på vad polisen sa när de först kom till platsen, samt av vad vittnen sa. Så sa de "De skjuter".
Kanske svårt för BO att bedömma i den situationen... Var väl rykten om flertal GM vid Drottninggatan-dådet också inledningsvis?
Citera
2025-02-10, 22:41
Medlem
Det gick rykten om att han blev mobbad! Finns något mer om det? Det kan ju vara så att det var mobbarna han var ute efter och att der var dom han sköt!
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det har varit nazistmöten utanför Ljungby tidigare. Är det ett spår?
Jävla Premium-artikel. Någon som vet vilken ort det handlar om utanför Ljungby?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Kan du förklara varför Breivik och gärningsmannen i Cristchurch klassas som terrorister, men inte Rickard Andersson? Även de två förstnämnda är vita, så vad är din teori?

Kanske för att motivet inte är utrett än?
Citera
2025-02-10, 22:43
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Alltså. Du behöver inte förklara dina efterblivna tankegångar. Du är ju inte Einstein precis, tvärtom.
Det räcker att du skriver ditt värdelösa skit en gång..men noll gånger vore ännu bättre ditt mongo.

Vart försöker du komma igentligen? Eller skit i det.

Om du var ett vittne som var just där och så det så är det en sak.
Men att svamla om något din sönderrökta flummiga ärthjärna fantiserat ihop är ju helt bisarrt. Sök hjälp.

Örebroskytten struntade i hårfärg, ålder och ursprung. Han sköt utan att diskriminera någon. Det visar ju offrens sammansättning.
Ta teda på lite fakta innan du börjar glappa som en byfåne. Men det är väl svårt om man är en byfåne.

Ojdå. Trampade jag på en öm tå?

On-topic: Finns den något som pekar på att det är ett kärleksdrama? Han laddade upp bilder på sig själv för 11mån sen och var aktiv online gaming? Vore väldigt intressant att veta ifall det finns något mer på steam, discord etc.
Citera
2025-02-10, 22:44
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här är en bra samling bilder. 79 st.

https://gofile.io/d/QnMwuz

Tack! En givande kommentar tillskillnad från majoriteten.

Till övriga: det finns inget som tyder på att han var rasist. Han åkte utomlands med dina föräldrar ofta och inga vittnesmål om att han ska ha yttrat rasistiska åsikter. Har ni fått slut på riktiga fall av rasism så ni måste tillskriva allt det?

Och nek det är inte ett terrordåd om inte tanken var att sätta skräck i samhället och påverka hur framtiden blir. Det handlar om syftet med dådet.
Detta verkar varit en ensam galning som inte fubgerat i samhället och inte fått rätt stöd. Soc trodde säkerligen pressen på honom var nyttig för "alla mår bra av ett sammanhang ". Men det verkar varit dömt att misslyckats i detta fall.
Att han valde just den skolan var väl helt enkelt för att han gått där. Typisk autism dör man drar sic till det man känner igen. Att flytta hem vid den pksern skulle få de flesta att överväga att ta sitt liv, iaf när det inte finns någon utsikt flr förändring

Självklart ligger skulden helt på honom. Men för övriga skull hade jag önskat att man hade agerat annorlunda så detta aldrig skulle skett. Nu finns många trasiga familjer kvar i sorg. Men samtidigt sitter folk och använder detta för att elda på uppdelningen av vi och dem. Att påstå att det finns ett rasistiskt motiv bara för att det får en själv att se bättre ut. Och konspirationsteoretiker som kommer med all världens strunt på topp av det.
Citera
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ni vill jag veta om de fem ”skadade” som ligger på intensiven och som det varit locket på. Vem är dessa??

Vet om en kvinnlig lärare i SFI och vaktmästaren som blev skjuten när han försökte hjälpa en skadad kvinna.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det var föräldrarnas hund och han vaktade den bara när de var bortresta. Han kanske vaktade hunden hemma hos dem.

Jo så var det . Han passade då även på att vara i deras villa i Brickeberg = villaområdet innan Brickebacken.

Just den dagen då han åkte till Risbergska och utförde dådet ,då var hunden hos honom ,i hans lägenhet .

Plockades ju ner från lägenheten utav en insatsstyrkepolis som hade den i famnen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in