Citat:
Ursprungligen postat av
Benji86
Jag håller inte alls med dig om att polismyndigheten i Sverige på något sätt är en moralisk högberg som är helt oberoende av makthavare och inte påverkas av den politiska linje som drivs. Och att man bara några timmar efter dådet går ut med att "Allt tyder på att gärningsmannen har agerat ensam utan ideologiskt motiv" utan ens ta hänsyn till själv utredningsprocessen tyder på att det finns en agenda redan från början. Allt känns väldigt konstigt för mig.
Det är okej att tänka olika.
Även om du också kletade på lite väl mycket påståenden/tolkningar om vad jag skrev 🤣.
"...moraliskt högberg som är helt oberoende av makthavare..."
Nåväl. Du svarade inte på min enkla fråga vad du menade med jämförelsen?!
Kanske var en känslig fråga och som i sig inte heller var särskilt "fin" eller "god".
Som sagt, vi tänker olika. Jag är övertygad om att polisen gör sitt jobb och att de även kommer informera om det finns ett rasistiskt motiv.
Och de kommer att förmedla fakta/sanning och inte fabricera ihop något för att utomstående ska bli nöjda för sin egen skull/bias.
Vårt samhälle, liksom all världens samhällen, bär alla typer av folk/personligheter/öden osv.
Rasister, icke-rasister... Ibland är DET ett motiv - och ibland inte.
Ibland ligger svartsjuka bakom mord. Ibland ekonomisk vinning. Ibland hämnd för en gammal upplevd oförrätt. Ibland bara pga av psykopati och lust... osv.
Det handlar inte om att vi-övriga/efterlevande-ska skapa motivet, dvs fabricera.
Det handlar om att ta reda på fakta och återge den-i den mån man kan finna motivet.
I övrigt funderar jag på om GM har haft någon form av insats tidigare i form av tex personlig assistans eller liknande?
Såg att i alla fall 2 av de nu avlidna har jobbat med just det, parallellt med (eller före) utbildningen de nu gick. En av kvinnorna och en av männen.