2025-02-09, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Innan du öht öppnar käften mer så bör du ta del om vart de är och roddar.

Parallellt med att återta personal (stämning från fackförbund) blockerade en annan federal domare Elon Musks DOGE från att få tillgång till finansdepartementets register som inkluderar personliga ekonomiska uppgifter om miljontals amerikaner, rapporterade amerikanska medier.

Du pratar alltså om en arbetsrätt? När det eg handlar om vad amerikanska skattepengar finansierar över världen.
Då får du starta en tråd om amerikansk arbetsrätt ist, det har ingenting med detta att göra
Citera
2025-02-09, 10:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vad är det för farligt eller fel med att visa hur mycket pengar vissa organisationer har fått?

Försök att ta in vad jag skriver istället. Flera saker kan vara sanna på en gång. Det är bra att köra ambulansen så snabbt som möjligt till sjukhuset men ambulansen ska inte köra 200km i timmen på en gångväg där barn går eller hur?

Du kan inte låta en olämplig person hantera konfidentiell information, punkt slutdiskuterat. Jag förstår vad deflektion är men det är tradigt att behöva stå ut med det i Sverige. Måste du låtsas att vara mer dum i huvudet än du är?
Citera
2025-02-09, 10:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Du pratar alltså om en arbetsrätt? När det eg handlar om vad amerikanska skattepengar finansierar över världen.
Då får du starta en tråd om amerikansk arbetsrätt ist, det har ingenting med detta att göra
◾Jag pratar om arbetsrätt via fackföreningar om att det går korrekt till väga om folk porteras bort.

Detta berör DOGEs framfart.

◾Jag pratar om känsliga uppgifter ang finansdepartementet. .
Dela för enskilda ang personuppgifter och dels rikets säkerhet.

◾Jag pratar om icke sälerhetsprövad personal på DOGE.

... Ända sen jag svarade dig första gången för nån halvtimme sen.

Så nej. Jag ska inte starta nån ny tråd, din tönt.
Citera
2025-02-09, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Försök att ta in vad jag skriver istället. Flera saker kan vara sanna på en gång. Det är bra att köra ambulansen så snabbt som möjligt till sjukhuset men ambulansen ska inte köra 200km i timmen på en gångväg där barn går eller hur?

Du kan inte låta en olämplig person hantera konfidentiell information, punkt slutdiskuterat. Jag förstår vad deflektion är men det är tradigt att behöva stå ut med det i Sverige. Måste du låtsas att vara mer dum i huvudet än du är?

Jag ser och förstår vad du skriver.
Men det är enbart sidospår som dina inlägg handlar om.
De handlar inte om vad som eg kommer fram
Inte ens du kan vara så tom i huvudet så att du inte förstår det?
Citera
2025-02-09, 10:41
Avslutad
Citat:
◾Jag pratar om arbetsrätt via fackföreningar om att det går korrekt till väga om folk porteras bort.

◾Jag pratar om känsliga uppgifter ang finansdepartementet. .
Dela för enskilda ang personuppgifter och dels rikets säkerhet.

◾Jag pratar om icke sälerhetsprövad personal på DOGE.

... Ända sen jag svarade dig första gången för nån halvtimme sen.

Så nej. Jag ska inte starta nån ny tråd, din tönt.

Vilka enskilda personuppgifter är det som kommer fram?
Det är amerikanska myndigheter som har skött utbetalningarna
En privatperson har rätt att ge bort pengar till vad dom vill, men det har inte någon myndighet.
Det ska vara transparent
Citera
2025-02-09, 10:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag ser och förstår vad du skriver.
Men det är enbart sidospår som dina inlägg handlar om.
De handlar inte om vad som eg kommer fram
Inte ens du kan vara så tom i huvudet så att du inte förstår det?

Sidospår? Så sent som för några dagar sen så snackade Trump om att stämma Hillary Clinton för hennes EMAILSERVER som hon satte upp för herrans massa år sen. Så att hon hade en emailserver är tydligen fortfarande en stor grej för Trump, någonting som hon ska åtalas för. Men att låta en kriminell hackare som tidigare fått sparken för att ha läckt hemlig information och dessutom har skumma kopplingar till Kina och Ryssland hantera konfidentiell information rörande nationell säkerhet är helt OK. Jo tjena.
Citera
2025-02-09, 10:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Alla. Inkl. ex. spioner som lever under alias i Ryssland och Kina. Länder som Big Balls har kontakt med.
Citera
2025-02-09, 10:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är amerikanska myndigheter som har skött utbetalningarna
En privatperson har rätt att ge bort pengar till vad dom vill, men det har inte någon myndighet.
Det ska vara transparent
Jag har tack och lov inte namnen på dem så att dessa personer drabbas.
Det handlar för fan inte om donationer om det är finansdepartementet!

Ja, det ska vara transparent. Förutom korrekt sekretessbeläggning.

Det tycker Musk också. Själv mörkade han namnen på DOGE anställda - vilket börjar bli fullt begripligt nu när man ser vad det är han handplockat för opålitlig personal på DOGE.
Citera
2025-02-09, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Alla. Inkl. ex. spioner som lever under alias i Ryssland och Kina. Länder som Big Balls har kontakt med.

Jaha och? Det handlar om vad pengarna har gått till och vad syftet är.
Det är exakt samma sak som om Sd och moderaterna hade finansierat nazzemedia och nazzegrupper i Europa med svenska skattepengar
Antar att du likt jag inte hade tyckt att det va ok?
Citera
2025-02-09, 10:49
Avslutad
Citat:
Jag har tack och lov inte namnen på dem så att dessa personer drabbas.
Det handlar för fan inte om donationer om det är finansdepartementet!

Ja, det ska vara transparent. Förutom korrekt sekretessbeläggning.

Det tycker Musk också. Själv mörkade han namnen på DOGE anställda - vilket börjar bli fullt begripligt nu när man ser vad det är han handplockat för opålitlig personal på DOGE.

Ja men du fokuserar ju hela tiden på sidospår som inte har någonting med att göra vad det nu är som kommer fram. Du får starta andra trådar som handlar om dom ämnena
Citera
2025-02-09, 10:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jaha och? Det handlar om vad pengarna har gått till och vad syftet är.

Det här är ett rent tramsinlägg. Jag trodde det var "America first" nyss? Nu är det OK om 30 års underrättelseverksamhet kollapsar för att spara några miljarder?

Det är helt meningslöst att försöka ta in någonting av det ni skriver, det är mer meningsfullt att lyssna på en skock babianer i skogen än MAGA för ni byter världspolitiska åsikter lika ofta som Donald byter kalsonger.
Citera
2025-02-09, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men du fokuserar ju hela tiden på sidospår som inte har någonting med att göra vad det nu är som kommer fram. Du får starta andra trådar som handlar om dom ämnena
Nej.

Det är du som har noll koll trots att jag nyligen spaltade upp de skilda delar det berör ang Doge.

I punktform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in