2025-02-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja men narrativet att skjutandet fortsatte en timma efter polisens ankomst är falskt.

Beskjutningen skedde innan någon polis kommit till platsen.

Det säger sig självt; efter de första dödande skotten satte sig folk i säkerhet och stod inte som nåt jävla shooting gallery i korridorerna. De sprang ut eller låste in sig i salarna.
Insatsledaren Bröms sa ju till TV4 att det bara har avlossats ett skott efter att polis konfronterat gärningsmannen – det när han sköt sig själv. Konfrontationen skedde tidigt vet vi av den andra intervjuade polisen, Lenert. Sen tappade de bort honom. Det säger ju indirekt att skjutandet upphörde efter konfrontationen, för om han hade börjat skjuta igen skulle han inte ha varit "borttappad" särskilt länge. Det är ju inte så troligt att polisen skulle ha hört ett sjuhelvetes smattrande längre in i lokalen och ba' tittat på varann undrande "hmmm, undrar vart den borttappade skytten tog vägen? Vaaaaaar kan han vara?"

Verkar mer som att RA såg polisen gå in, la benen på ryggen och sprang längre in i lokalen, gömde sig nånstans ett tag och sen gav han upp och tryckte en kula i sig själv.
Citera
2025-02-09, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så du var där? Du kan förloppet?

Jag har en klar bild om vad som har skett, ja.

Var du där? Annars hade jag nog täppt igen vindluckan om jag var du!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Polisen verkar ha gått in c:a 12:45 och skjutningen började c:a 12:30.

Nu är det väldigt tidigt men det jag vet är att larmet inkom 12:33 och man kan anta att skjutandet började innan dess.

Men det viktigaste i det här sammanhanget är att skjutandet slutade efter det att de första patrullen dragit på sig eld, antagligen genom att skrika "Polis!" eller liknande.

Därefter var det tyst i en halvtimme och ett skott hörs då. Det antas vara det skott GM sköt sig själv med.
Det där får du plocka fram uppgifter på... att polisen skulle ha gått in ca 12:45. Vad jag uppfattat så är det betydligt senare. De väntade på att rök skulle skingras.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Ingen av dom ser pursvenska ut på bild och en av dom har ett uppenbart utländskt namn. Och enstaka undantag kommer såklart hända även i ett rasistiskt dåd, Anton Lundin försökte t.ex. ge sig på två poliser trots att dom inte var invandrare.
Om de inte hittar någonting annat som är rasistiskt, tex rasistiska tillmälen, ideologi, elektroniska spår med rasism eller främlingsfientlighet... Så kan det vara slumpen att det var invandrare som blev skjutna.

Om jag åker till Husby, Skärholmen, fittja, eller någon annan förort och skjuter de första 17 jag ser så kommer det nästan uteslutande att vara invandrare, eller 2a generationens invandrare... Det kommer nog bevis, och vittnesuppgifter på hur han betedde sig... Tills dess är det nog vanskligt att benämna detta som ett rasistiskt dåd. Den som lever får se.
Citera
2025-02-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Insatsledaren Bröms sa ju till TV4 att det bara har avlossats ett skott efter att polis konfronterat gärningsmannen – det när han sköt sig själv. Konfrontationen skedde tidigt vet vi av den andra intervjuade polisen, Lenert. Sen tappade de bort honom. Det säger ju indirekt att skjutandet upphörde efter konfrontationen, för om han hade börjat skjuta igen skulle han inte ha varit "borttappad" särskilt länge. Det är ju inte så troligt att polisen skulle ha hört ett sjuhelvetes smattrande längre in i lokalen och ba' tittat på varann undrande "hmmm, undrar vart den borttappade skytten tog vägen? Vaaaaaar kan han vara?"

Verkar mer som att RA såg polisen gå in, la benen på ryggen och sprang längre in i lokalen, gömde sig nånstans ett tag och sen gav han upp och tryckte en kula i sig själv.
Ja precis.

Jag litar mer på folk som var där än på ACAB-flanar här som menar att poilsen lät honom hålla på en timme.

Hans skjutande var över på minuter efter det att han öppnade eld första gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Va?? Skulle polisen själv satt in rök!? Har du länk till det?
Eller vad det nu var, iaf något som lät som skott. Skall kolla när jag har tid, om jag hittar det igen. Läs senaste nyheterna i vanliga tidningar.
Citera
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Sparade eller ärvda pengar?

I Sverige har vi dessutom socialbidrag, sjukpenning, sjukersättning m.m. Ingen av dessa bidrag/förmåner kräver att du gör dig av med sportutrustning eller slutar med dina fritidssysselsättningar.

Vi snackar inte om sportutrustning rent generellt. Ja du kan säkert döda med en hockeyklubba, men nu försöker vi stoppa skjutningar som utförs av isolerade dårar.

Sen är det så att om du inte har inkomst av kapital, inte studerar och inte arbetar då ska du f*n särbehandlas om du söker vapenlicens.
Citera
2025-02-09, 10:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag har en klar bild om vad som har skett, ja.

Var du där? Annars hade jag nog täppt igen vindluckan om jag var du!

Jag lägger inte ut tvärsäkra påståenden som ska tas för sanningar som du. Vad är ditt syfte?
Citera
2025-02-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det där får du plocka fram uppgifter på... att polisen skulle ha gått in ca 12:45. Vad jag uppfattat så är det betydligt senare. De väntade på att rök skulle skingras.
Nej röken kom efter det att GM öppnat eld mot patrullen enligt uppgifter i media.

Kort efter det gick brandlarmet och media spekulerade då i "eldsvåda".
Citera
2025-02-09, 10:20
Medlem
autostoperkas avatar
Bosnisk kvinna som dödades
https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih/ovo-je-bosanka-koja-je-ubijena-u-svedskoj-selma-hukic-je-bila-vise-od-imena-u-gomili-1019472/?fbclid=IwY2xjawIVT5tleHRuA2FlbQIxMQABHUj_3x3knQ6A TJLuXeWaRrvV6aDqsIIuJ6uv3WX9OLR2VcIFI90tP6mE_w_aem _815D7wUuNNAD0DIAXcf12g
Citera
Medlem
Ju mer jag tänker på det desto mer sannolikt blir det att GM avskydde just den skolan. Med hänsyn till ev diagnoser måste det ha varit ganska påfrestande att vistas i den enorma lokalen med alla olika människor. Att tvingas studerera där om man har intrycksskänslighet - som många med npf har - i förhållande till såväl ljud som alla intryck måste ha varit rätt påfrestande.

Just pga intryckskänsligheten placeras tex barn med npf i små klasser för att slippa utsättas för det. De här personerna har svårt att filtrera ljud och annat och uppfattar ljud som vi andra inte hör

Han avskydde säkert den platsen och hade tvingats dit tidigare och nu hade hans ersättning dragits in.
Citera
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gissar på att vi varken kommer få svar på det eller annat .. det kommer bli sekretess! Precis som Estonia och Palmemordet.. har bara en känsla att dom vet exakt hans motiv och andra detaljer men dom vill inte dela det!
Även på pressträffen ljög dom enligt Peter springare.. ljuger dom om det så kan dom ljuga om andra frågor också! https://www.youtube.com/watch?v=nn7ZLznQD-M&list=LL&index=2&t=4s

Fast om det nu skulle blir sekretess då är det ändå ett tecken på att främmande makt ligger bakom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in