Det fullständigt stinker grav högerextremism kring agendan och de har tappat det helt.
1. Den privilegierade
Elez på DOGE stoltserar över att vara rasist och promotar politisk rasbiologi december 2024 - samt "vill normalisera indiskt hat".
2.
Vance, gift med en fru som attackerats av högerextrema just för sitt indiska utsprung, backar upp det rasistiska fanstyget via Musks dravel om att han bör återanställas.
Vance:
" jag tycker inte att en dum aktivitet på sociala medier ska förstöra ett barns liv."
Ett barn? Han är för fan 25 år.
Vidare skyller Vance på journalisterna som highlightat det här.
Musk som stoltsererat med Doge och transparens har dold namnen.
3.
Musk, stärkt av Vance och sin skeva poll på X, som flödar av högerextremister som avgudar honom sen 20 januari, försöker framstå som rent allsmäktigt förlåtande:
"Han kommer att tas tillbaka.
Att fela är mänskligt, att förlåta gudomligt."
Den uppenbara rasismen döpte Vance till "dum aktivitet" och Musk beskrev det som "olämpligt uttalande".
Ett tydligare erkännande än Elez uttalande kan liksom inte erhållas:
"I was racist before it was cool"
4.
Donald "I know nothing, I'm from Mar-a-lago"
Trump håller med om en återanställning:
"Tja, jag vet inte om just den saken, men om vicepresidenten sa det är jag med vicepresidenten."
Ro Khanna i kongressen konfronterade Vance:
"kommer du säga åt honom att be om ursäkt för att han sa "Normalisera indiskt hat" innan den här återanställningen?
Bara frågar för våra bådas barns skull."
https://www.washingtonpost.com/politics/2025/02/07/elon-musk-marko-elez-vance-trump/
Elez arbetade på SpaceX, Starlink och plattformen X.
Han var anställd av Musk när han vräkte ur sig sin högerextrema vit supremacism.
Elez var en av endast två personer anslutna till DOGE som en federal domstol tillät tillgång till finansdepartementets system som är ansvarigt för att betala ut mer än 5 biljoner dollar i årliga betalningar.
Varför fick just denna han access bland DOGEs muskokrater?
Vem rekommenderade honom även om Bessest godkände honom och Krause?