2025-02-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelestialTales
Han hade dock inkomst av kapital läste jag nånstans.

Det var en engångsinkomst, under ett speciellt år, inte så stor, läste jag någonstans här .
Citera
2025-02-09, 09:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Två saker jag noterade.

1. Bilderna från detta album verkar vara borttagna(?) även fast de skall innehålla 8 bilder. https://freeimghost.net/a/richard.CoDg

2. Baserat på filnamnen här: https://freeimghost.net/a/noname2.CCOk så är filerna .png. Vad jag vet så är det i princip standard att alla typer av kameror sparar bilder som .jpg/.jpeg eftersom det är bäst för foton. Att dessa är .png tycker jag säger att dom antingen A. Är printscreenade någonstans ifrån eller B. Uppladdade någonstans (ex social medier) där de blivit komprimerade till .png och sedan nedladdade igen.

3. Ett annat mysterium är varför har så många bilder laddats upp på så många olika img hosts som dessutom länkar till varandra. Det är nästan som om en grupp människor kollektivt försökt kartlägga honom för 11 månader sedan. Jag finner det jätte konstigt.

Om vi går på spåret att bilder kommer från ett jubileumsbildalbum i samband med 30 års firande finns en bildserie som framstår creepy.

Jamaicabildserien är kraftigt avvikande. Vem har tagit bilderna? Om föräldrar stått bakom kameran ska de vid de här laget efter alla resor vara vana fotografer som kan ta ok bilder på kända turistattraktioner eller föreviga minnet av familjemedlem på semester. Samtliga bilder från Jamaica har dålig bildkomposition utan något intressant i bakgrunden. GM är med på bilder men utan att ögon eller ansikte exponeras i bilden. Samtliga bilder är tagna på GMs rygg och baksida av kroppen med den ständiga svarta t-shirten på.

Baksida av kroppen utan motivets ögon eller ansikte samt dålig bildkompostion är i vanliga fall en dålig bild och raderas av fotografen i 99 fall av 100. Antingen direkt efter tagningen av misslyckade bilden eller senare när fotografen går egenom alla bilder som tagits. I detta fall har fotografen valt att spara de misslyckade bilderna. Inte nog med det, de avvikande bilderna har kommit med i ett jubileumsalbum vilket är creepy. Varför skulle en förälder ha med sådana ofördelaktiga bilder på sitt barn som lider av psykisk ohälsa och social fobi när barnet ska firas? Jag har väldigt svårt att se något ironiskt eller "kul" med dessa bilder med tanke på GMs mående.

Jamaicabilderna är väldigt creepy i sammanhanget att de aldrig raderades och i stället sparades i ett jubileumsalbum och laddades upp på olika filsajter 2024.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2025-02-09 kl. 09:18.
Citera
2025-02-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Media övt, svt,expessen mm, visar bara bilder på utlänningar som offer, dom vita svenskarna som mördades spelar ingen roll i deras propaganda och dom annonymiseras och utelämnas.

Ganska klar att massmedia och journalisterna är svenskfientliga och vill få oss att känna skam och skuld så dom kan förtrycka oss ännu mer.

Det är en väldigt illa
väg media tar med denna typ av falsifierande marknadsföring av Sverige utåt.

Faktiskt är det ett reellt hot de nu skapat och utsätter Sverige och befolkningen för.

Vad det beror på kan de säkert svara på vid närmare granskning.

Man blir förbannad att de är så fega och usla. Undrar om de kan verkligen kan komma undan med det?

Många ögon öppna nu.
Citera
2025-02-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1711
TV4 har alltid haft många utomeuropéer anställda, så det första de gör är att ta försvarsställning. Ibland har de rätt, ibland inte.

Nej det var bland de sämre argumentem jag har hört. De kan drivas av en agenda, men troligen ville de bara komma med ett "scoop". Även dåliga sådana ger fler tittare. Och ju mer det skrivs om det FB ju större chans är att folk letar upp det på TV4 och deras statistik går upp.

Jag har själv lyssnat på det och varken säga bu eller bä - Jag hörde inget.
Citera
2025-02-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det var bland de sämre argumentem jag har hört. De kan drivas av en agenda, men troligen ville de bara komma med ett "scoop". Även dåliga sådana ger fler tittare. Och ju mer det skrivs om det FB ju större chans är att folk letar upp det på TV4 och deras statistik går upp.

Jag har själv lyssnat på det och varken säga bu eller bä - Jag hörde inget.

I slutet av inspelningen hörs det tydligt, att någon säger ”visitering” och ” gå tillbaka in ” eller något, kommer inte ihåg exakta ord. Låter som en polisman, som kollar toaletterna.
Citera
2025-02-09, 09:21
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kan vara mening som ett rastiskt brott även om alla offer skulle vara svenska. Då var det bara så att det gick åthelvete för GM om meningen hade varit att skjuta ickeuropeer.

Som jag skrev tidigare TV4 ljudinspelning är bara en pusselbit och det kan vara fel.

Vi vet inte ännu vilket motiv han hadde och kanske aldrig får veta exakt vad det var. Dock borde han ha signalerat någonstans vad tänkte utföra och varför. Det är vanligt att skolskyttar gör det.

TV4 ljudmanipulation, vilket det är, är bara falsk lögnpropaganda från en rasist som hatar svenskar. Patrick (som manipulerade ljudinspelningen) är ju en notorisk SD och svenskhatare som är anställd på vt4 och ägnar hela dagarna på att hitta på lögner om Sverige och svenskar som han sprider via vt4.

Våran skolskytt hade inga rasistiska eller politiska motiv så det kommer inte att hittas några signaler någonstanns om anledingen till massmorden.

Denna typ att empatilösa dumsvenne som utförde morden var sinnessjuk helt enkelt.
Senast redigerad av jori9900 2025-02-09 kl. 09:24.
Citera
2025-02-09, 09:24
Medlem
Klart det var rasism. Svårt vara invandrare i Sverige 2025
Citera
2025-02-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så otroligt fegt att ge sig på försvarslösa människor som aldrig har gjort honom något ont.

Mest kvinnor dessutom som utbildade sig för att hjälpa andra.

Ondskan breder ut sig i vårt land.

Han var nog helt inne i sin egen verklighet, och upplevde byggnaden som en högkvarter för fienden och de flesta i byggnaden som hot mot hans existens.
Citera
2025-02-09, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Klart det var rasism. Svårt vara invandrare i Sverige 2025

Är det därför han peppra 2 svenskar med för att det vara ett rasistdåd?

Då var Rakhmat Akilov bla också rasist.

Tål du inte rasister så åk hem till din sandhydda i tredje världen.

Svenskarna har inte bett dig att komma till Sverige, du har sökt till Sverige på egen hand.
Citera
2025-02-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1711
TV4 har alltid haft många utomeuropéer anställda, så det första de gör är att ta försvarsställning. Ibland har de rätt, ibland inte.

Eget försvar? TV4 är ingen juridisk part i detta fallet.

Det är fråga om ren uppvigling och utgör ett hot mot svenska folket i detta fallet.

De själva, nyttiga idioter, inbegripna.
Citera
2025-02-09, 09:30
Medlem
Är man läskunnig så ser man att de flesta är invandrarkvinnor, vilket inte är konstigt eftersom de utbildade sig till undersköterskor och de flesta undersköterskor i utbildning är invandrarkvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag noterar att kvinna och invandrare har ungefär lika hög representation bland BO. Finns det ytterligare belägg för att GM skulle ha riktat sig mot invandrare, eller är det bara TV4s uppgifter?
Citera
2025-02-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Han hade ingen inkomst. Minns inte fr o m när, men det står i gammelmedia och i tråden.

Nej, och? Om han inte gick på soc så försörjdes han väl av sina föräldrar, vilket inte är olagligt.

Det finns ingen lag om arbetsplikt i Sverige. Om man inte behöver jobba och inte vill jobba så måste man inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in