2025-02-08, 11:01
Medlem
Någon som använder sig utav strike.me?

Jag vill säkert, smidigt, och billigt ha ett automatiserat sparande i bitcoin.

Jag vill ha en stående överföring på runt 2500kr/månad från mitt bankkonto som sen ska växlas till bitcoin och som med hyffsat jämna mellanrum ska hamna i min bitcoinplånbok. Sparhorisont 20år.

Jag läste detta på Rika Tillsammans forum

Citat:
Strike.me så kan du köpa bitcoin varje timme/dag/vecka/månad avgiftsfritt.

Jag köper btc varje timme sedan de lanserades i EU. Innan dess var det trijo och deras motsvarighet.

Citat:
En bonus med strike.me är att du har 1 avgiftsfritt uttag i månaden. Alltså att strike står för transaktionskostnaden när du skickar bitcoin. Det är en trevlig liten bonus när jag tar ut till en cold wallet.

Låter precis som det jag efterfrågar. Är det någon här som kan rekommendera eller avråda Strike eller någon annan aktör?
Citera
2025-02-08, 11:10
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Skitskum mening detta "Jag köper btc varje timme sedan de lanserades i EU.".
Citera
2025-02-08, 11:24
Medlem
NFCs avatar
Detta kan du väl göra på valfri exchange? Typ coinbase.
Citera
2025-02-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Detta kan du väl göra på valfri exchange? Typ coinbase.

Jag har aldrig lyckats sätta in pengar på coinbase från Swedbank.

Vad hade kostnaden blivit ungefär att ha en stående överföring dit om jag nu lyckas, och sen ha ett automatiskt köpande och ett automatiskt överförande till privat plånbok?
Citera
2025-02-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Skitskum mening detta "Jag köper btc varje timme sedan de lanserades i EU.".

En DCA, Dollar cost average? Det är det många som gör.
Citera
2025-02-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Jag har aldrig lyckats sätta in pengar på coinbase från Swedbank.

Vad hade kostnaden blivit ungefär att ha en stående överföring dit om jag nu lyckas, och sen ha ett automatiskt köpande och ett automatiskt överförande till privat plånbok?

Använd revolut så är det inga problem.
Citera
2025-02-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Använd revolut så är det inga problem.

Försökte även detta 2021 men fick inte igenom någonting från varesig Swedbank eller revolut till Coinbase, Binance eller Kraken.

Slutade med att jag köpte på Trijo och sen förde över till Binance för att där kunna växla till lite shitcoins eller vad jag höll på med.

Hursomhelst, jag har satt upp ett sparande nu på strike så får jag återkomma om några månader hur det fungerat.

Har satt upp ett sparande nu på Strike.me

Såhär ser det ut att bli:

- Automatiskt överförande från Swedbank till Strike varje månad. Gratis SEPA-överföring inom EU.

- Automatiskt DCA där jag köper BTC varje dag (kan ha varje timme också om jag vill) utan avgifter

- Automatiskt överförande av BTC från Strike till min privata kalla plånbok så fort det når 0,01 BTC, också utan avgift. Kan välja högre också om jag vill för att spara på framtida transaktionsavgifter.

Enda avgiften är spreaden som ligger runt 0,5% men det är det ju överallt(?)
Blir en växlingsavgift också från swedbank då det är EURO som skickas men när jag jämförde Swedbank med Revolut som är kända för bra växlingskurs så fick jag mer EURO av swedbank.
Citera
2025-02-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Försökte även detta 2021 men fick inte igenom någonting från varesig Swedbank eller revolut till Coinbase, Binance eller Kraken.

Slutade med att jag köpte på Trijo och sen förde över till Binance för att där kunna växla till lite shitcoins eller vad jag höll på med.

Hursomhelst, jag har satt upp ett sparande nu på strike så får jag återkomma om några månader hur det fungerat.

Har satt upp ett sparande nu på Strike.me

Såhär ser det ut att bli:

- Automatiskt överförande från Swedbank till Strike varje månad. Gratis SEPA-överföring inom EU.

- Automatiskt DCA där jag köper BTC varje dag (kan ha varje timme också om jag vill) utan avgifter

- Automatiskt överförande av BTC från Strike till min privata kalla plånbok så fort det når 0,01 BTC, också utan avgift. Kan välja högre också om jag vill för att spara på framtida transaktionsavgifter.

Enda avgiften är spreaden som ligger runt 0,5% men det är det ju överallt(?)
Blir en växlingsavgift också från swedbank då det är EURO som skickas men när jag jämförde Swedbank med Revolut som är kända för bra växlingskurs så fick jag mer EURO av swedbank.

Snygg lösning! Risken är.väl bara att Swedbank stoppar dig i något skede. Strike är nog inte på dess radar.ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in