2025-02-09, 01:12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Jag tror fup kommer släppas. Man gjorde det för morden Anton Lundin Pettersson begick.

Det finns ett enormt allmänintresse. Inte minst här på flashback.

/Förundersökningsledaren

Släppte man en fup? var det inte bara en utvärdering?
Citera
2025-02-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Lite svenska döda soc sekreterare så ni får någonting att bita i Timmy Ylva Elin Johan Miriam
Alla dessa mördade Rickard soc söker även nya handledare till försörjningsenheten på soc just nu sex stycken ?

Hur vet du detta? Berätta mer.
Citera
2025-02-09, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Nu har tv4 gjort en tidslinje över skottlossningarna inne i lokalerna och kan konstatera att sista skottet gick av 12:45, samma tid som insatspolisen gick in.

Det betyder att första patrullen som backade 12:38 gav mördaren 7 minuter att fortsätta mörda.

Hade jag varit anhörig så..

Har du helt missat varför dom backade?
Och varför sex poliser fick vård efter att ha inandats rök?
Citera
2025-02-09, 01:13
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxx
Det är väl inte någon som tycker synd om RA för att de säger att han uppenbarligen var sjuk. Det är bara att se på bilderna och filmerna som finns på nätet av honom för att se att det är något allvarligt fel på honom. Har aldrig sett en människa med en sådan tom blick och till och med när han var på semester. Det är inte en ursäkt för vad han gjorde utan snarare en förklaring till hans agerande. Han dödade helt oskyldiga människor och det är fruktansvärt.

Vad gick han på för mediciner?
Citera
2025-02-09, 01:14
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det finns vetenskapligt baserade teorier som bedömt att en dålig/ondsint mamma har en viss roll i att en son ska utveckla asperger tillsammans med genetisk benägenhet. Asperger syndromet blommar liksom ut i dessa fall och blir svårare.

Asperger/autism kan inte "utvecklas" på det sättet. Du föds med det. Det ÄR ditt DNA.
Det kan däremot märkas tidigare/senare hos olika personer. Vissa ser att sitt barn har autism redan när det är 1 år gammalt medan andra ser det när barnet är 6-10 år.

Jag tror inte att Richard hade autism dock. Jag tror att han blev feldiagnostiserad precis som Adam Lanza.
Citera
2025-02-09, 01:15
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Jag tror inte att Richard hade autism dock. Jag tror att han blev feldiagnostiserad precis som Adam Lanza.

Varför tror du det?
Citera
2025-02-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Vi saknar bara tre namn och du har fem namn? Är några av dessa överlevande då?

Har gått ut och in i den här maratontråden och missat om det finns en sammanställning av de kända namnen?
Citera
2025-02-09, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Ok. Det var intressant att man övergivit det spåret. Det låter ju lite svårbevisat hursomhelst.

matematiska svårigheter är också mycket vanligt för folk med asperger.. En stor andel har matematiska funktionshinder. Om de är bra så är de jävligt bra på det men vanligast är svårigheter
Senast redigerad av Inkapslad 2025-02-09 kl. 01:19.
Citera
2025-02-09, 01:18
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag tror nog inte att hans mål var att att döda så många så mycket han kunde.
Han hade nog ett annat mål eftersom han skonade många andra.

Vad var hans uppsåt?

Stor gåta för mig i alla fall...
Citera
2025-02-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag har kollat metadatan på flera foton nu. Många av dem saknar exif. Men att oregelbundna ratios, och upplösningar förekommer får mig att misstänka printscreens.

Edit: Bilderna som ligger vertikalt ex selfies har en svart ram run sig. ex. https://postimg.cc/z3x8rk2H typiskt för diverse bildvyer online. Börjar känna mig rätt säker på att dessa har printscreenats någonstans ifrån.

Edit igen: Enligt SR spelade han mycket Counter Strike, kan dessa komma från någon typ av CS community på ex Discord. Han kan knappast ha spelat ensam? Någon som spelat med honom? Vet i vilka gaming kretsar han hängde? SR benämner honom som "mycket aktiv".

måste ju gå få tag i hans nick och se vilka/vad han gjort på steam-
Citera
2025-02-09, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
måste ju gå få tag i hans nick och se vilka/vad han gjort på steam-

Jag googlade tidigare idag på alla möjligt kombinationer + steam profile - no luck
Citera
2025-02-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag tror nog inte att hans mål var att att döda så många så mycket han kunde.
Han hade nog ett annat mål eftersom han skonade många andra.

Vad var hans uppsåt?

Stor gåta för mig i alla fall...

Det här är en av de avgörande faktorerna som kan ge en klar bild av vad hela den här massakern handlade om. Vi får hoppas polisen vill dela med sig och det inte blir hemligstämplat. Även om man hittar ett manifest eller brev i hemmet skulle vara avgörande. Men just detta tror jag blir hemligstämplat i så fall.
Senast redigerad av Klantgubbe 2025-02-09 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in