2025-02-08, 23:54
Medlem
Tjena_67s avatar
Jag har nyligen sett en analys av covid-19-vaccinet genomförd av Dr. Erik Enby, en läkare med lång erfarenhet av mikroskopering av kroppsvätskor. I sitt mikroskop såg han något han beskriver som "ett kryll av mikroorganismer eller partiklar" som verkar röra sig på ett sätt som han tidigare bara har sett i blodet hos kroniskt sjuka patienter.

Enligt Enby kan dessa partiklar potentiellt växa i kroppen. Han menar att de ligger stilla när de saknar en "jordmån", men kan börja föröka sig i rätt miljö. Han drar paralleller till biologiska processer där mikroorganismer kan påverka vävnader och sjukdomsutveckling.

Det som förbryllar mig är följande:

Vad är det han faktiskt har sett? Är detta kända partiklar, kontamination eller något som borde väcka oro?

Kan dessa partiklar verkligen vara levande organismer, eller finns det någon annan fysikalisk förklaring till deras rörelser?

Är detta farligt att injicera i en människa? Finns det forskning som bekräftar eller motbevisar att sådana partiklar kan påverka kroppens vävnader?
Hur kontrolleras innehållet i vaccindoser under produktionen? Skulle något sådant här kunna passera kvalitetskontrollerna?

Om detta är något allvarligt, varför är det ingen som granskar det mer ingående?
Jag är nyfiken på att höra era tankar om detta. Har någon medicinsk, biologisk eller kemisk expertis och kan ge en förklaring till vad Enby kan ha observerat?

Låt oss diskutera! Detta är knappast något som hör till alternativ medicin utan hör till ordinär forskningsmetodik att granska med vetenskapsteorin.

Video: https://youtu.be/uW-5jfoZhkQ?si=z9jxugNrhR1jJZZl
Citera
2025-02-09, 00:00
Medlem
Han fick sin legitimation indragen, men fortsatte behandla folk m div substanser som inte hjälpte utan folk dog. Nä, känns inte som en person som vet vad han gör. För övrigt död -22.
Citera
2025-02-09, 00:01
Moderator
Lapapps avatar
Fortfarande fel delforum, men denna gången fanns det åtminstone en ansats att lägga tråden i rätt forum.

Alternativ medicin --> Alternativa teorier om covid-19
/Moderator
Citera
2025-02-09, 00:01
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Han fick sin legitimation indragen, men fortsatte behandla folk m div substanser som inte hjälpte utan folk dog. Nä, känns inte som en person som vet vad han gör. För övrigt död -22.
Att någon förlorat sin legitimation eller varit kontroversiell säger ingenting om huruvida deras observationer är korrekta eller inte. Det är en genetisk fallasi att avfärda information baserat på vem som framför den, istället för att bemöta själva innehållet.

Min fråga handlar om vad som faktiskt syns i mikroskopet – inte om Enbys meritlista eller livshistoria.

Om du menar att han inte visste vad han gjorde, så borde det vara enkelt att sakligt förklara vad han egentligen såg i vaccinet och varför det inte är relevant eller oroväckande. Har du en sådan förklaring?

Om det finns en vetenskaplig förklaring till partiklarna i vaccinet, dela den gärna. Om du inte kan bemöta frågan i sak, varför kommenterar du alls?
Citera
2025-02-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Att någon förlorat sin legitimation eller varit kontroversiell säger ingenting om huruvida deras observationer är korrekta eller inte.

Om det är sant att han har behandlat människor med olika substanser så att de dött, då säger det MYCKET om huruvida hans observationer är korrekta eller inte.
Citera
2025-02-09, 00:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Jag har nyligen sett en analys ...
Var då? Länka till den då! Det där är ett youtubeklipp av ett darrigt samtal mellan två gubbar, dvs blaha. Han har figurerar förr på Flashback - oklart vad du har för nytt nu.

(FB) Ni som träffat Erik Enby, vart det till stor hjälp? (2020)
(FB) Erik Enby: "Cancer är svamp" (2015)
(FB) Tyska läkare hittade "konstiga strukturer" i Pfizer vaccinen. (2021)
Citera
2025-02-09, 00:24
Medlem
4yoonlys avatar
Underbart att det fortfarande diskuteras...

Över 6 miljoner personer dog av Covid-19 viruset... 1000 kanske dog (siffra tagen ur luften) av 2-3 miljarder människor som tog valfritt vaccin av diverse tillverkare som togs fram super snabbt för att hindra viruset så gott det gick.

Och vissa kan inte förstå... att nej, vi som tog vaccinet dog inte, blev inte "mindcontrolled" osv. Utan vi gjorde det för att minska risken för oss själva och andra i vår närhet att dö av Covid-19.
Ganska enkelt... men för vissa otroligt svårt att förstå verkar det som...

Inte helt olikt hur folk tror på att jorden är platt och USA landade aldrig människor på månen osv osv...
Fascinerande men så otroligt tröttsamt...
Citera
2025-02-09, 00:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Att någon förlorat sin legitimation eller varit kontroversiell säger ingenting om huruvida deras observationer är korrekta eller inte.

Öh… jo. Sheep
Citera
2025-02-09, 01:25
Medlem
Citat:
Jag har nyligen sett en analys av covid-19-vaccinet genomförd av Dr. Erik Enby, en läkare med lång erfarenhet av mikroskopering av kroppsvätskor. I sitt mikroskop såg han något han beskriver som "ett kryll av mikroorganismer eller partiklar" som verkar röra sig på ett sätt som han tidigare bara har sett i blodet hos kroniskt sjuka patienter.

Enligt Enby kan dessa partiklar potentiellt växa i kroppen. Han menar att de ligger stilla när de saknar en "jordmån", men kan börja föröka sig i rätt miljö. Han drar paralleller till biologiska processer där mikroorganismer kan påverka vävnader och sjukdomsutveckling.

Det som förbryllar mig är följande:

Vad är det han faktiskt har sett? Är detta kända partiklar, kontamination eller något som borde väcka oro?

Kan dessa partiklar verkligen vara levande organismer, eller finns det någon annan fysikalisk förklaring till deras rörelser?

Är detta farligt att injicera i en människa? Finns det forskning som bekräftar eller motbevisar att sådana partiklar kan påverka kroppens vävnader?
Hur kontrolleras innehållet i vaccindoser under produktionen? Skulle något sådant här kunna passera kvalitetskontrollerna?

Om detta är något allvarligt, varför är det ingen som granskar det mer ingående?
Jag är nyfiken på att höra era tankar om detta. Har någon medicinsk, biologisk eller kemisk expertis och kan ge en förklaring till vad Enby kan ha observerat?

Låt oss diskutera! Detta är knappast något som hör till alternativ medicin utan hör till ordinär forskningsmetodik att granska med vetenskapsteorin.

Video: https://youtu.be/uW-5jfoZhkQ?si=z9jxugNrhR1jJZZl
Sedan när började vi med att titulerar folk. Är det för att du håller på att amerikaniseras?
Citera
2025-02-09, 01:47
Medlem
När jag gick i skolan kunde man inte se virus i mikroskop men har för mig att någon innan andra världskriget kunde se med elektronmikroskop. Skulle en doktor d v s en person skolad i hur vetenskap byggs se något så kontroversiellt borde personen ha dokumenterat det noga samt gjort om det flera gånger för att undvika t ex kontamineringar eller andra felkällor. Han borde naturligtvis också kollat med kollegor och andra laboratorier. Så tyvärr inte så sannolikt.
Citera
2025-02-09, 04:09
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alreadyexperienced
När jag gick i skolan kunde man inte se virus i mikroskop men har för mig att någon innan andra världskriget kunde se med elektronmikroskop. Skulle en doktor d v s en person skolad i hur vetenskap byggs se något så kontroversiellt borde personen ha dokumenterat det noga samt gjort om det flera gånger för att undvika t ex kontamineringar eller andra felkällor. Han borde naturligtvis också kollat med kollegor och andra laboratorier. Så tyvärr inte så sannolikt.

Covidvaccinen är ett av världens mest utforskade och analyserade vaccin. Att en random panna säger sig hitta myror i vaccinet och att detta inte blivit en världsnyhet måste vara för att människor som ”vet” har tystats.
Citera
2025-02-09, 10:00
Medlem
Det måste väl finnas fler än Enby som kan kika i ett mikroskop kan man tycka. Är det bara han som hittat tomtar i medicinen, eller finns det fler observationer av fenomenet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in