2025-02-08, 17:53
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Ok, där ser man. Det hade jag missat.

Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Italienskt påbrå. Det har grävts fram här i tråden.
Fransk
Citera
2025-02-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Beror det inte på vilken ammunition man använder? Kulor med mjuk spets av koppar som öppnar sig i kroppen och blir 3-4 gånger större.

Militären använder inte sådan ammunition eftersom man vill inte döda utan bara skada, eftersom en skadad soldat kräver att två soldater bär honom vilket gör att man blir av med 3 soldater med ett enda skott.

Detta är struntprat och en helt grundlös myt som någon hittade på någon gång och som sen har spritt sig och levt vidare. Det är helt felaktigt och inte ens lite sant. Bara släpp detta.
Citera
Medlem
Citat:
Baserat på det som postats:

- 7/10 dödsoffer är kvinnor
- 1/10 dödsoffer är etnisk svensk (Ev*-Len*) ( varken Els* eller C*mill* är etnisk svenskar)

Sätter inget värde i det mer än det är det bästa vi vet just nu.

En kvinna var Niloofar, annars vet jag bara 4 avlinda till från media.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/familjerna-i-orebro-kanner-sig-overgivna-av-myndigheterna/
Senast redigerad av tener 2025-02-08 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du behöver inte halvautomatiska vapen för att jaga. Vi kan börja där.

Menar du att alla halvautomatiska vapen bör förbjudas eller bara de svarta läskiga AR varianterna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag nämnde just KRÖNIKÖRER.

Ett til exempel:

https://www.etc.se/ledare/ni-ska-bort-fraan-europa-ropade-gaerningsmannen-som-saknade-ideologiska-motiv

Sorry jag slarvade när jag läste! Jag upplever annars att media överlag är återhållsamma med att det var ett rasistdåd.
Citera
Avstängd
Citat:
Det är inte bekräftade uppgifter, men hon har ett tydligt icke-svenskt efternamn. Vet inte ens om hon är bekräftat offer.

Kan också vara så att hon är gift med en italienare därav efternamnet. Framtiden får utvisa.
Citera
2025-02-08, 17:55
Medlem
Inte hängt med i tråden. Men vilken fruktansvärd tragedi. Bor själv i örebro och har vart ut till risbergska och tänt ljus för alla oskyldiga offer. Man lider ju även nå oerhört med GMs föräldrar. Bor dom kvar i örebro och vart bor dom isf?

Mvh
Citera
2025-02-08, 17:56
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det tar mig några sekunder att formulera ett inlägg, att du behöver timmar säger väl det mesta om din intellektuella kapacitet.
Vid en massskjutning går man in för att stoppa gm, om man inte klarar av det så behöver man inte vapen i daglig tjänst öht. Då duger batong och pepparspray.
Men feminiserade trafikpoliser får panik om de måste agera

Nej att det tar timmar är för att jag har ett riktigt liv utanför datorn och Flashback . Det verkar varken du eller skytten ha eller haft....

Det du efterlyser är det dom gjorde tror jag men vi får se vem som har rätt.
"feminiserande trafikpoliser" är det en kvinnohatande incel jag kommuniserar med? Ställ inte till med något du också bara.
Citera
2025-02-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Någon som vet nått om hans föräldrar reagerade och vart var dom nånstans i allt detta? Eller var dom oförmögna och se varningsklockor, att han drog sig tillbaka och blev enstörig? Hade social fobi? Eller ännu tidigare att göra en anmälan till bup? etc. Fick han ingen hjälp av dom? Syskonen? I grunden handlade ju om självmord som ballade ur. Han måste ha mått dåligt under en lång tid. Känns som det ligger mycket dolt i det fördunkla här.
Det är medias bild.

Majoriteten isolerade människor begår inte våldsdåd. Det därefter mön som begår våldsdåden samtidigt som det ändå kan ses som rätt ovanligt att manliga enstöringar begår våldsbrott i allmänheten eller överhuvudtaget.

Däremot ger det svåra psykiska problem att leva isolerad på så vis att definitivt bör räknas som tortyr att utsätta människor oskäligt för det inom vård och behandling eller vid fängelsestraff och liknande.
Citera
2025-02-08, 17:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Bara namnet ”Irena Požar” gör att man scrollar förbi.

Dessa skribenter på nyhetssidorna är irrelevanta. Deras krönikor har inget inflytande på samhället.
De har fått för mycket luft.

De var fullkomligt tysta när Salwan Momika mördades eller ner Mayson Ayoub mördades.

Bara för det är en svensk GM så kommer dessa orcher till journalister fram ur deras grottor.
De är hycklare.

Det är hyckleri minst sagt. Hon var snabb med att skriva på sitt X om ljudfilen också som tydligen vissa "experter" tagit fram att GM sa "Ni ska bort från Europa"... Dom önskar verkligen det är ett rasistiskt dåd, så dom måste ta till såna lögner med.
Citera
2025-02-08, 17:59
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är nog bara vänsterns våta dröm det.

Jag är konservativ, anti-vänster och anti-Putin for the record. Sverigehatande incels, avskum, drägg och skithögar är just urtypen för sådana här dåd. "Svenska samhällets fel" när avskummet levt på försörjningsstöd som kräver jobbsökande men han hade någon ensamrätt att göra lyxresor till Miami, Thailand, Jamaica etc, typisk sverigehatande incel och hycklare.
Citera
2025-02-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Inte hängt med i tråden. Men vilken fruktansvärd tragedi. Bor själv i örebro och har vart ut till risbergska och tänt ljus för alla oskyldiga offer. Man lider ju även nå oerhört med GMs föräldrar. Bor dom kvar i örebro och vart bor dom isf?

Mvh
Du har rätt, det är nog inget vidare att vara anhörig till mgm efter detta och då särskilt som det tjatas om det i våra nyhetsmedier. Skadar inte om man visar lite hänsyn mot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in