2025-02-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
4 namn känd enligt NA.

Det är alltså Salim, kocken Bassem och Elsa, vem är den fjärde de gått ut med?
Citera
2025-02-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaQi3
Du sätter ord i munnen på mig, jag hänvisade bara till vart du kan se offren.
Det var även svenskar som blev drabbade, jag skrev tidigare att man inte kan dra slutsatsen att det var invandrar fientligt.

Ja tyvärr kan man inte se offren i dina hänvisningar men tack ändå.
Citera
2025-02-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Någon som vet nått om hans föräldrar reagerade och vart var dom nånstans i allt detta? Eller var dom oförmögna och se varningsklockor, att han drog sig tillbaka och blev enstörig? Hade social fobi? Eller ännu tidigare att göra en anmälan till bup? etc. Fick han ingen hjälp av dom? Syskonen? I grunden handlade ju om självmord som ballade ur. Han måste ha mått dåligt under en lång tid.

Om dom ens existerar... han kanske var en ghost identity? inte han som person men hans juridiska bild. Han existera som person men inte hans identitet.
Citera
2025-02-08, 17:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Det är alltså Salim, kocken Bassem och Elsa, vem är den fjärde de gått ut med?
Qamar
Citera
2025-02-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Om dom ens existerar... han kanske var en ghost identity? inte han som person men hans juridiska bild. Han existera som person men inte hans identitet.

Hur då menar du? Av vilken anledning?
Senast redigerad av simsalabengt 2025-02-08 kl. 17:36.
Citera
2025-02-08, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steph1
Jag menar INTE att föräldrarna är medskyldiga. Det jag vill säga är att jag tror att det är väldigt lätt att tänka att man som förälder har gjort fel och att man anklagar sig själv för att inte ha funnits för sitt barn och att på så sätt kunnat förhindra barnets negativa utveckling. Om mitt barn begått detta dåd hade jag undrat vad jag hade gjort för fel. Vi vet ju inte hur mycket de känslomässigt har funnit för honom och hur mycket de har försökt att hjälpa honom. Men, normala föräldrar vill sina barns bästa och är det sådana föräldrar som han har haft så tror jag de frågar sig vad de har gjort för fel som inte har kunnat hjälpa honom i hans svårigheter. Jag vet inte om ordet medskyldig är rätt ord, men däremot skuldbeläggande och skam tror jag uppstår som känslor.

Tack för att du tog dig tiden att förtydliga hur du menade och jag instämmer med det du skriver. Skuld och skam tror jag onekligen föräldrar känner i en sådan här situation. Oavsett hur adekvata eller adaptiva de känslorna är eller ej.
Citera
2025-02-08, 17:36
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Aftonbladet ringde ju upp en man som skulle ha varit pappa till GM. Hur gick det med det sen? Var han faktiskt pappa till RA eller var det någon helt annan dom ringde upp? Inte fått kläm på det där ännu.

Fruktansvärt för denna pappa, om det nu är rätt, att på detta sätt få veta att ens son är död och att hans son innan dess orsakat så många andras död, skadade, familjer i sorg osv
Förfärligt även för gärningsmannens familj att uppleva allt detta
Citera
2025-02-08, 17:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Klart att det finns folk som vet mer om honom

Förmodar att han levt själv och inte har haft någon umgängeskrets överhuvudtaget. Verkar som att han har hållt sig för sig själv.
Citera
2025-02-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Förmodar att han levt själv och inte har haft någon umgängeskrets överhuvudtaget. Verkar som att han har hållt sig för sig själv.

Vi vet ju ännu inte om han haft kontakter online eller på annat forum under nått annat namn.
Citera
2025-02-08, 17:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skärpedjupet bestäms av bländaröppningen.
Ja, det gör det.
Citat:
Stor bländaröppning kompenserad med kort slutartid ger denna effekt.
Nej, det gör det däremot inte, inte just den skärpefördelningen som den där bilden uppvisar. En skärpefördelnng där bilden är pinskarp på nära håll, hyfsat skarp på rätt långt håll och påtagligt oskarp däremelllan kan inte åstadkommas med en stor bländaröppning. Något liknande skulle möjligen kunna åstadkommas med ett tilt-shift-objektiv, men för det första inte riktigt det där då heller, och för det andra är det bara avancerade fotografer som äger ett sånt (ordentligt dyrt) objektiv, och ingen sådan skulle drömma om att använda det till mingelfoto, som det av flera olika skäl är synnerligen illa lämpat till.
Citera
2025-02-08, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Autism?

https://x.com/ArmannRman/status/1887785520828219681?t=Wxh9KcJEyJYKYxxEbZjdLw&s=01

Snarare clout chaser.
Citera
2025-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Hur då menar du? Av vilken anledning?

Personen har funnits i systemet men vissa delar av hans/hennes liv har raderats eller förändrats..tex digitala spår (t.ex. telefon, e-post, sociala medier) raderas eller döljs.

Ekonomiska transaktioner och arbetsliv kan vara svåra att spåra.

Sådan kan användas av underrättelsetjänster, infiltratörer eller personer som vill gömma sin historia.
CIA, Mossad, GRU och andra underrättelsetjänster skapar ofta falska identiteter för agenter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in