2025-02-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Hans kontakter med socialen borde ha varit en varningsflagga.

Många tror det men Socialen har inte den funktionen eller kompetensen.

Däremot undrar man hur hans kontakter med psykiatrin sett ut över åren.

Det är de som borde ha koll på varningsflaggorna och åtgärdat.
Citera
2025-02-08, 14:10
Medlem
Drujnasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
För mig står det klart att GM var empatistörd. Man går inte runt bland skrikande, döende människor i en hel timme ifall man är empatisk.

Vem har sagt att han gick omkring i en timme och dog först en sekund innan polisen hittade honom?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Rickard såg väldigt bra ut, snygg faktiskt! Det förvånar mig hur man med det utseendet kan bli såhär sjuk? Förstår inte han hade kunnat ha tjej och allting men nått allvarligt verkar vara fel där inne.
Det som gör mig extra arg är att han typ enbart har dödat kvinnor. Han hatar kvinnor antagligen? Han verkar ha varit ute efter att döda så många kvinnor som möjligt.
Vart kommer hans ilska på kvinnor ifrån?

Du tror dagens svenska tjej/kvinnor faller för Richard? (då tror du extremt fel) de faller för pengar och Clooney!
Vem vill ha dagens svenska kvinnan, som har haft 5-10 pojkvänner före dig?

Många påpekar att han påminner väldigt väldigt mycket om LANZA, säger stor fel NEJ. LANZA ÄR ETT SKÄMT NÄR JAG KOLLAR PÅ HAN. Richard ser normal ut.
Senast redigerad av svensson1970 2025-02-08 kl. 14:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Polisen snackar enbart skit skulle aldrig lyssna på dom. Dom gör husrannsakan utan att veta till 110% att det är rätt person får man verkligen göra så enligt svensk lag?
men är du dum på riktigt. Vapnen som låg bredvid personen var skriven på Richard, självklart får man göra husrannsakan vid skäligen misstänkt. Det här handlade ju om att ge döda personer korrekt identitet. Det har ju förekommit förut mer än en gång att döda personer felaktigt blivit fysiskt identifierade av anhöriga och sedan visat sig vara fel när de gjort dna analys.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Många tror det men Socialen har inte den funktionen eller kompetensen.

Däremot undrar man hur hans kontakter med psykiatrin sett ut över åren.

Det är de som borde ha koll på varningsflaggorna och åtgärdat.
Det troligaste är att han inte haft någon kontakt med vården.

Hade han haft det borde det ha kommit fram i rapporteringen.
Citera
2025-02-08, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kanske någon finansierade honom med krypto!? Hur har man annars råd med massa vapen osv.. är inte dom svindyra?

Undrade själv så jag googlade fram denna prisbild:

Hagelbössan Mossberg, 15 000 kr

Hagelbössa Winchester 1300 , 5000 kr

Browning halvauto 30-06, 20 000 - 30 000 kr

Ruger halvauto .22, 5 000 - 10 000 kr
Citera
2025-02-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Finansiärerna är med största sannolikhet hans föräldrar. Det är också ett stort problem med dessa psyksjuka människor; Att deras närmaste familj lever i förnekelse och inte slår larm till polis och myndigheter.

I stort sett alla föräldrar och andra anhöriga till barn med med eller utan diagnoser har sökt hjälp och haft mycket svårt att få det! Gäller även när barnen blivit vuxna! Det är en snårskog av olika instanser där utövarna och ansvariga själva inte vet vilken hjälp som finns. Gäller ffa socialt stöd (hjälp till sysselsättning som ger en inkomst, i draget boendestöd, hemlöshet t ex).
Psykiatrin kan faktiskt fungera, men det som hamnar utanför deras "ansvar" fungerar sällan smärtfritt! Det finns ofta ingen med övergripande ansvar, och finns det någon som borde ha det så saknas kunskaper.

"Hamna mellan stolarna"... , det är värre än så!

Hur det var i gm fall hoppas jag verkligen vi får veta!
Dödandet hade kunnat förhindras!
Senast redigerad av DEF1 2025-02-08 kl. 14:16.
Citera
2025-02-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Vad är the quick rundown på det där fotoalbumet? Publicerat för 11 månader sen och tycks vara de enda bilderna av honom på nätet. Någon som vet vem som laddade upp dem och varför?
Klart är i alla fall att han inte tagit dem själv. Och han känns inte som nån som skulle gå fram till främlingar och säga tjenamoss kan ni ta en bild på mig? Således är de tagna av hans resesällskap, som rimligen var föräldrarna. Han fick väl helt enkelt åka med på deras utlandssemestrar.

Och då är det väl inte märkligare än att de har laddats upp för att överföra dem till honom. Det finns tusen bättre sätt att göra det på men farsan/morsan kanske inte var så haj och hans eget avtryck i den digitala världen är ju helt obefintligt vad gäller sociala medier osv.
Citera
2025-02-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det troligaste är att han inte haft någon kontakt med vården.

Hade han haft det borde det ha kommit fram i rapporteringen.

De får inte tala om att de har någon kontakt med patienter som heter ditt eller datt.
Citera
2025-02-08, 14:14
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Har bekant vars son blev diagnostiserad vid 13 års ålder med autism, mutism och social fobi. Han hade kompisar innan men helt plötsligt blev han inåtvänd och ville inte prata med någon eller umgås. Vill inte synas, gömmer sig i luvtröjor och kepsar. Tycker det påminner om RA.

Mycket tråkigt att höra. Man får en stämpel och går in i en självstigmatisering pga stämpeln. Frågan är vad som föranledde utredningen om GM var helt normal. Förhoppningsvis kan utredarna få svar där trots gamla sekretessbelagda uppgifter.
Citera
2025-02-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Klart är i alla fall att han inte tagit dem själv. Och han känns inte som nån som skulle gå fram till främlingar och säga tjenamoss kan ni ta en bild på mig? Således är de tagna av hans resesällskap, som rimligen var föräldrarna. Han fick väl helt enkelt åka med på deras utlandssemestrar.

Och då är det väl inte märkligare än att de har laddats upp för att överföra dem till honom. Det finns tusen bättre sätt att göra det på men farsan/morsan kanske inte var så haj och hans eget avtryck i den digitala världen är ju helt obefintligt vad gäller sociala medier osv.
Kanske togs han med för att inte bli ensam och obevakad kvar i Sverige.
Citera
2025-02-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
För mig står det klart att GM var empatistörd. Man går inte runt bland skrikande, döende människor i en hel timme ifall man är empatisk.
Ja , fast han hade ju bestämt sig, så fort han sköt första skottet fanns ingen återvändo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in