2025-02-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
En utredning på avdelning och därefter rehabilitering i öppen form.

Tvångsvård innebär för fan sällan bältesläggning eller tvångsinjektioner, enligt familjemedlemmar som arbetat på sluten avdelning.

Du menar att eftersom han vägrar rehab så ska han rehabiliteras i öppen form. Jaha?
Citera
2025-02-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Så därför bör personer som vägrar rehabilitering tvångsvårdas? Vad är det för samhälle du försöker måla fram som idylliskt och bra?
Hellre det än att folk tar livet av sig själva och andra.
Citera
2025-02-08, 13:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Han var ett tomt skal... Kolla filmerna på honom... Ingen hemma, död själ.
Var kan man se filmer på honom?
Citera
2025-02-08, 13:59
Medlem
Citat:
Hellre det än att folk tar livet av sig själva och andra.

Ja men hur skulle man ha hittat av den här personen som blivande massmördare?
Citera
2025-02-08, 14:00
Medlem
Citat:
Du menar att eftersom han vägrar rehab så ska han rehabiliteras i öppen form. Jaha?
Vården börjar ju på avdelningen med behandling av den sociala fobin och ångesten.

Men visst, jag kanske har fel. Jag bara försöker hitta lösningar på en dysfunktionellt system där individer bara kastas ut till ingenting.
Citera
2025-02-08, 14:00
Medlem
En kvalificerad slutsats eftersom de befann sig på komvux plus att de man känner till identiteten på var studerande i någon form.

Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Var står det att offren är studenter?
Citera
2025-02-08, 14:01
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Var kan man se filmer på honom?
Finns i någon av länkarna, han går omkring på en strand och filmar sig själv... Man ser att han var riktigt udda, eller ett tomt skal är känslan man får.
Citera
2025-02-08, 14:01
Medlem
Citat:
Hans kontakter med socialen borde ha varit en varningsflagga.
Citera
2025-02-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suggan.
Funderar på att de flesta vittnena från klassrummen, beskriver liknande upplevelser. När de fick hjälp av polisen att komma ut därifrån, då sett mycket blod och döda kroppar.

Har alla dem varit i klassrum i samma korridor? Eller har de varit i klassrum helt utspritt i skolan?

Om det finns en offentlig planritning över skolan så kan de ge en indikation hur GM rört sig.
Någon som sett planritningen?

Kanske är sen på bollen men läser ikapp. Den enda planritning jag kunnat hitta är den på skylten utanför entrén, enkel att googla upp. Där är dock inte korridorerna utmärkta men direkt till höger innanför huvudentrén börjar korridor A, sedan är B nästa korridor innanför osv. Som jag skrev tidigare igår har jag fått höra av människor på plats som gick SFI och gömde sig i korridor E att han gick och sköt i korridor C och D, men utesluter ju inte att han var på mer platser i skolan även om inte de som gömde sig uppfattade det.
Citera
2025-02-08, 14:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Mycket svårt att hitta såna här enstöringar i förväg då deras familjer oftast inte slår larm, inte ens anonymt.

Vi måste fokusera framåt. Börja med att skärpa lagarna för vapenlicens. Det är steg 1 framöver.
Citera
2025-02-08, 14:03
Medlem
Citat:
Vården börjar ju på avdelningen med behandling av den sociala fobin och ångesten.

Men visst, jag kanske har fel. Jag bara försöker hitta lösningar på en dysfunktionellt system där individer bara kastas ut till ingenting.

Mest troligt är det inget man kan göra, vad gäller massmördande. I övrigt så bör väl det finnas någon form av omhändertagande för personer som saknar egen kraft att få ihop det. Att piska dem hjälper ju inte.
Citera
2025-02-08, 14:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag själv har varit i Richards situation långt ifrån arbetsmarknaden. Jag hade dock inga tankar att döda någon för det, utan insåg att det var pga mitt eget val.

Bra skolbetyg men har handikapp som ingen förstod, gick på knäna på soc då vi tvingades jobba fastän vi hade sjukskrivning från läkare. Man är inte kaxig. Sedan började soctanten och kommuntanten mobba mig och de andra. Soctanten "tappade bort" mina ansökningar och en sköterska på psyk "tappade bort" mina receptförnyelser. Nu är detta mer automatiserad men de kan ändå mobba dem som de ska hjälpa. Man är extremt utsatt med många självmord. När man försökte anmäla gick det inte. Jag lever eftersom vetenskapen hunnit upp mig. Om jag haft idéer att mörda, ja, men bara dem som var extremt inblandade.

Men bra att du bara slutade att vara värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in