2025-02-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ja det har du helt rätt i.

Men vapen är ju stora felet i den här händelsen. Reglerna för licens har inte ändrats trots att vi vet att Finland gjorde det redan 2008 efter skolskjutningarna där.
Istället har vissa partier istället försökt lätta på reglerna för vapeninnehav.

Inte konstigt att Åkesson varit tyst som muren sen händelsen och inte heller vågade gå på minnesgudstjänsten med kungen.
Ja det är möjligt att vapnen är en del av problemet men det är inte ofta legala vapen används på det här sättet.

Däremot borde man försöka stävja de illegala vapnen mer, anser jag.
Citera
2025-02-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har stora erfarenheter av myndighetssverige, det hade inte lösts, han har levt under radarn i över 10 år, Vet du ens hur AF fungerar 2024-2025?
Man är tvungen att söka minst 6 jobb i månaden, Det är AI som sköter en hel del numera, söker du inte jobb förlorar man sin ersättning, finns det inga jobb att söka förlorar man sin ersättning, vill man ej eller om man inte kan flytta 60-100 mil från hemorten för att jobba förlorar man sin ersättning. Idag får du inget jobb på annan ort om du saknar bostad, och du får ingen bostad utan jobb, så hur ska man då kunna söka bostad och jobb 100 mil från sin hemtrakt? AI:n tar ingen som helst hänsyn till mänskliga faktorer.

Den här mannen har trillat mellan alla stolar som finns inom myndighetssverige, han hade ingen diagnos och därför ansedd av samhället som en fullt fungerande individ.

Är man stämplad som frisk och ändå inte söker jobb får du inga pengar vare sig från soc eller försäkringskassan eller kas eller A-Kassa. Har man inte tidigare haft kontakt med Soc och icke varit aktiv arbetssökande får man inga pengar bara för att man trillat mellan de olika stolarn som finns i myndighetssverige, jag har befunnit mig där i flera år så jag vet hur det är, nu är det löst men det tar år för att hamna rätt och är man inte själv samarbetsvillig är det omöjligt.

Jag kan tänka mig att skräcken för att bli bostadslös och skräcken för att ens beblanda sig med myndighetssverige fick honom att ta detta drastiska beslut, med tanke på det jag läst om honom så är det den troligaste förklaringen, Det är tragiskt att han inte bara tog beslutet att skjuta sig själv i lägenheten. Det hade varit en mycket mindre tragedi med tanke på det som hände.

Det är helt sjukt att från höger till vänster komma med rasism förklaringar, eller att Mossad ligger bakom, jag har erfarenhet av sådana här personer, personer med Autismspektrat kan inte bli rasister och de kan inte bli nazister, fascister eller något annat, kolla på Linköpingsmördaren, han kunde inte ljuga, hade någon frågat honom rakt ut om han mördat så hade han erkänt direkt, vilket han gjorde när han åkte fast. Nej det handlar om hans egna personliga nojor kring sin diagnos som utlöste detta.

Bra inlägg!

Staten för sluta snåla med pengar till de som verkligen behöver. Och sluta slösa bort pengar på fel saker.
Citera
2025-02-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja det är möjligt att vapnen är en del av problemet men det är inte ofta legala vapen används på det här sättet.

Däremot borde man försöka stävja de illegala vapnen mer, anser jag.

Illegala är i stort sett omöjligt att stoppa. EU och öppna gränser.
Det finns fortfarande vapen sen Jugoslavien kriget 1991. Tex de två handgranater som aldrig small av för några veckor sen. De var väl helt enkelt för gamla för att funka.

Nu med Ukrainakriget kommer det spridas massor av vapen illegalt. Mycket farlig utveckling i framtiden.
Citera
2025-02-08, 11:59
Medlem
ormbitens avatar
"Vi måste samla nationen"... Säger gamla sossen Ingvar Karlsson i dagens Aftonblaskan.
"Måste skapa gemenskap och demokratin måste visa handlingskraft"... säger han...

Vilka jävla verklighet lever dom där gamla sossarna i egentligen?
Det är ju dom själva tillsammans med andra politiker som i grund och botten har skapat det jävla samhället som just nu existerar.
Dom verkar allihop ha absolut noll självinsikt.
Citera
2025-02-08, 12:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Rätt många som var på skolan:

Sent svar, men du är något på spåren här. Dessa stora centraliserade enheter, skolor, sjukhus är säkerhetsrisker i sig. Men ingen tycks ha uppmärksammat detta.
Citera
2025-02-08, 12:08
Medlem
Hur fan kan en nolltaxerande loser ha råd med så många vapen? Föräldrar eller vänner som hjälpt med finansiering är mina ögon möjliggörare.
Citera
2025-02-08, 12:13
Medlem
Benji86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersilverhaze420
Hur fan kan en nolltaxerande loser ha råd med så många vapen? Föräldrar eller vänner som hjälpt med finansiering är mina ögon möjliggörare.

Vad kostar vapnen som han hade licens för? Någon som vet?
Citera
2025-02-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86

Ca 15-25 0000kr st. + all ammunition mm.
Citera
2025-02-08, 12:17
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86

10 liv!
Citera
2025-02-08, 12:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag undrar hur SDs framgång i invandringspolitiken bland de andra partierna påverkar blivande högerextrema massmördare? Vettlösa utvisningar påverkar olika gruppers sociala status och sån nedvärdering påverkar rimligen hatiska människors motivation när de känner att de får allmänt medhåll.

Nu är det inte klarlagt varför Andersson sköt dem han sköt men tendensen tycks ha varit att skjuta invandrarkvinnor.

I USA kan man frukta att Trumps politik kommer att leda till direkt avhumanisering och straffria massmord av latinamerikaner.
Citera
2025-02-08, 12:34
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Bra inlägg!

Staten för sluta snåla med pengar till de som verkligen behöver. Och sluta slösa bort pengar på fel saker.
Det är enklare för politiker och media att köra på rasistspåret än att erkänna att samhället svikit den här individen som uppenbart var psykiskt sjuk.

Det finns ju så mycket annat som har högre prioritet för våra politiker, ösa resurser över människor från fjärran länder t.ex.
Citera
2025-02-08, 12:36
Avstängd
Nu får det vara slut på att vi ger våra skattepengar till negrer och araber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in