Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Eller finns det områden som är helt orörda från vandrare?
Det är något jag är mest nyfiken på. Jag har varit på lite konstiga ställen i skogen då jag gilla att gå på upptäckningsfärd.
Då snackar jag först och främst skog som ligger nära till bebyggelse.
Jag bor ju ändå i en storstad och dom skogarna som finns runtomkring så undrar jag om folk vandrar runt på konstiga stigar och icke stigar, lite som upptäckningsfärd?
Om man är på sådant ställe och man är med om en olycka, hur stor är chansen är att man blir hittad av en slump?
Jag har varit ex bakom stora fabriker där deras baksida är skogen och det finns egentligen ingen anledning till att vara där eller konstiga skogar där en stig leder in men sen inte ut osv.
Jag funderar ibland om jag skadar mig och inte har möjligt att ringa efter hjälp, hur stor chans är det att jag blir hittad av någon vandrare eller hudägare eller annat löst folk.
Just på baksidan fabriken är det inte stor chans att du blir hittad snabbt. Kanske av en annan likasinnad imorgon, kanske om en månad, kanske inte alls.
När du avlidit kommer du bli hittad av allehanda djur, som vill kalasa på din kropp. Dina kvarlevor (benrester) kommer möjligen ses rulla med i schaktmassorna när fabriken skall bygga ut, men ingen större notis läggs vid sånt.
Sån härninga suburban exploration är bland det farligaste man kan syssla med, men samtidigt det mest spännande!
Både ökenvandrare och fjällvandrare får ursäkta, ni hittas på en kvart med era transpondrar och gps'.
Men en riktig fabriksexplorer har bara sig själv och är sin egen själ närmast.
Att ensam, och utan mobiltäckning ge sig in på områden där kanariefågeln sen länge har tystnat, och människorna som jobbade där visserligen har en runa i lunden men kropparna fick gå som miljöfarligt avfall, är mer pulshöjande än alla gamla hitchcockrysare någonsin.
Vissa blötdjur lämnar ett trail för sökhundarna att gå på, om de inte är vissa om att komma hem igen. Hänger av sig en svettig tröja på en gren osv. Det kan va en finess för att stilla oro för efterlevande, det kan också va en livlina.
God tur!