2025-02-08, 01:59
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Dom kan t ex skjuta varningsskott i luften.

Du tror att varningsskott "i luften" är något som inte skadar någon? Tänk på Newtons lagar.

Om de polismän som var där först trodde att ett eller flera skott i luften skulle stoppa galningen är nog extremt tveksamt. Efter utfallet så är vi nog säkra på att det inte skulle haft någon effekt. Men, kanske för framtiden, eller inte.

Om man jämför med USA, så skjuts det inte några varningsskott. Där siktar man på bröstet och trycker av.
Citera
2025-02-08, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
När kommer vi få se snutarnas kroppskameror (bodycam)-videor då?? Dessa måste släppas offentligt så vi kan se om de gick ifrån sina egna regler eller inte.

Nej, de kommer aldrig släppa ev filmer.
Vill du ens se dem? Förstår du vad du skulle få se?
Hoppas verkligen inte att det kommer florera filmer på dessa stackars skjutna människor.
Citera
2025-02-08, 02:03
Medlem
lakritcs avatar
Är trollfabriken på TV4 igång angående vad han sägs ha ropat? Något om Europa.

Nyhetsbevakning ska vara objektiv. Vill jag uppleva ageranden i affekt kan jag se TV-såpor.
Citera
2025-02-08, 02:05
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Nyhetsbevakning ska vara objektiv. Vill jag uppleva ageranden i affekt kan se TV-såpor.

Mig veterligen har inga andra etablerade gammelmedier hakat på "Ut ur Europa"-tolkningen. Och de har tillgång till ljudexperter på samma sätt som TV4 har det. Känns inte som TV4 har så mycket på fötterna.
Citera
2025-02-08, 02:06
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Polisen kan avancera utan att skjuta.

Det gör ju att dom sätter press på GM (vilket är lite av syftet, att han ska störas i det han håller på med)

Dom kan t ex skjuta varningsskott i luften.

Det finns flera alternativ till att inte göra nånting alls.

Fast du vill knappast avancera i en en (eventuellt) rökfylld skolkorridor beväpnad med en pistol när du vet att gärningsmannen har kraftigare beväpning. Det kan dessutom stressa eller trigga gärningsmannen ännu mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Nej, de kommer aldrig släppa ev filmer.
Vill du ens se dem? Förstår du vad du skulle få se?
Hoppas verkligen inte att det kommer florera filmer på dessa stackars skjutna människor.

Såklart, det vore ju spännande att se. Men borde postas i mondo-gore-forumet här isåfall. Antar att du inte brukar hänga på såna forum. Men det är rätt många som tycker sånt är intressant. Varför inte? Det är ju verkligheten och som den ser ut. Varför blunda för det?
Citera
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Det finns fler grupper men den har tagit priset. Kommentera INTE där för då kallas du rasse direkt. Enligt dessa donnor är allt annat än terrorism oacceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Fuck em. Dom vill inte göra så mycket annat om dagarna än att sitta och känna på sina känslor..

Blir bara så fruktansvärt provocerad av okunskap och dumheter.

Är det verkligen så svårt för kvinnor att läsa på kring tex definitionen och EU:s ramverk kring vad som klassificeras som terrordåd?
Citera
2025-02-08, 02:07
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Nyhetsbevakning ska vara objektiv. Vill jag uppleva ageranden i affekt kan jag se TV-såpor.
Har inte sett att tv4 kört sin ljudtolkning av "experterna" idag.
Har haft på tv4 i stort sätt hela dagen.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Pyroteknik, sånt som används på var och varannan läktare i allsvensk fotboll...

Det brukar funka med en halsduk, det är i alla fall den utrustning som fotbollssupportrar använder...

Fuck'em..

Du vet likväl som jag att R.A , skytten var ett incel-fall som riktade sin attack mot invandrare.

- Men jag är alltid vid gott humör!

https://youtu.be/O63MHL3yk3M

/WTF
Citera
Medlem
Det blir så fel tänker jag. Det handlar inte om att det lättvindigt lämnas ut vapenlicencer. Det handlar ju om att att inte samhället klarar av av att ta hand om de som hamnat fel i samhället. Har en son som är noll värd. Om andra får säga det. Kommunen gör inget. Han räknas inte. Nu har han turen att få ersättning från fk. Jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa honom. Jag finns för honom då ingen annan gör det. Och nej. Jag ser till att han inte blir nån som skjuter ihjäl andra. Det är samhällets fel. Vare sig du är svart gul eller vit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Men asså, ni betalar ut 60-70k i löner efter skatt till någon jävla "Expert" på TV4 som kommer fram till att han förmodligen är skåning..

"Ni Skaeu bourt ifran Europa!"

Klart som fan att allt blir dyrt...
Jag?

Sedan så är det inte vad som sägs även om åsikter går isär. Lyssnat om flera gånger. Konstigt att jag första gången tyckte det lät aggressivt. Kanske olika klipp. Men man hör iallafall att någon pratar och sedan låter det som personen säger något med dialekt och sist men och vafan.

Det låter som kvinnor som pratar med varandra eller i telefon och som om någon av dem säger Vi ska bort från Europa varpå en annan svarar med något ohörbart, när man lyssnar om igen och som om det möts med hahah som låter som en mansröst, och sedan skott.

Det låter som om det är kvinnor som pratar om att lämna Europa, och sedan skjuts ner faktiskt, när jag lyssnar om och om igen. Inte som det men något allihopa jag tyckte mig höra fösta gången jag hörde ljudklippet.

Det ger upplevelsen av att några är tillsamman och i chock/adrenalinpåslag som gör att de bara pratar på och om att lämna Europa eftersom de inte förstår att de fortfarande är i allvarlig fara (chock). Därför är de varken tysta eller gömmer sig.

Det är inte samma som pratar som sedan skrattar så om gärningsmannen är med i klippet tror jag att han är den som skrattar men det kan också vara en chockrespons istället för att skrika och att det är det sista en man gör innan han skjuts.

Jag tror dock att det kan vara vad som är Rickard. Dvs någon som bara utstöter haha, åt dem. Som svar på ett sista försök att få nåd, för att de tror att det handlar om att de är invandrare när de ser honom om det inte rör sig om en varning för att någon ser honom komma mot människor.

Det är iallafall ett typiskt malplacerat "autismgarv" när någon med en funktionsnedsättning bara skriker haha ut helt opassande för att något pågår i deras huvuden. Vill inte lämna möjligheten att det handlar om chock uteslutet.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-08 kl. 02:19.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Fast du vill knappast avancera i en en (eventuellt) rökfylld skolkorridor beväpnad med en pistol när du vet att gärningsmannen har kraftigare beväpning. Det kan dessutom stressa eller trigga gärningsmannen ännu mer.

att stressa GM är planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in