Citat:
Ursprungligen postat av
vildhane
Men asså, ni betalar ut 60-70k i löner efter skatt till någon jävla "Expert" på TV4 som kommer fram till att han förmodligen är skåning..
"Ni Skaeu bourt ifran Europa!"
Klart som fan att allt blir dyrt...
Jag?
Sedan så är det inte vad som sägs även om åsikter går isär. Lyssnat om flera gånger. Konstigt att jag första gången tyckte det lät aggressivt. Kanske olika klipp. Men man hör iallafall att någon pratar och sedan låter det som personen säger något med dialekt och sist men och vafan.
Det låter som kvinnor som pratar med varandra eller i telefon och som om någon av dem säger
Vi ska bort från Europa varpå en annan svarar med något ohörbart, när man lyssnar om igen och som om det möts med hahah som låter som en mansröst, och sedan skott.
Det låter som om det är kvinnor som pratar om att lämna Europa, och sedan skjuts ner faktiskt, när jag lyssnar om och om igen. Inte som det men något allihopa jag tyckte mig höra fösta gången jag hörde ljudklippet.
Det ger upplevelsen av att några är tillsamman och i chock/adrenalinpåslag som gör att de bara pratar på och om att lämna Europa eftersom de inte förstår att de fortfarande är i allvarlig fara (chock). Därför är de varken tysta eller gömmer sig.
Det är inte samma som pratar som sedan skrattar så om gärningsmannen är med i klippet tror jag att han är den som skrattar men det kan också vara en chockrespons istället för att skrika och att det är det sista en man gör innan han skjuts.
Jag tror dock att det kan vara vad som är Rickard. Dvs någon som bara utstöter haha, åt dem. Som svar på ett sista försök att få nåd, för att de tror att det handlar om att de är invandrare när de ser honom om det inte rör sig om en varning för att någon ser honom komma mot människor.
Det är iallafall ett typiskt malplacerat "autismgarv" när någon med en funktionsnedsättning bara skriker haha ut helt opassande för att något pågår i deras huvuden. Vill inte lämna möjligheten att det handlar om chock uteslutet.