2025-02-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kommunistsvinen hade FEL. Det var ingen AR15, inget "kraftfullt automatvapen" eller ett "coolt" och "kontroversiellt" vapen.

Jag är kanske inte kommunist men jävligt långt åt vänster åtminstone. Ändå sa jag att det inte var en AR så snart videor fanns tillgängliga. Sannolikt långt innan du sa det. Varför? Jo, för att jag hörde det. Vapenkunskap är opolitisk ditt.... nöt. Jag gissade inte på en traditionell vapengarderob, jag lyssnade
Citera
2025-02-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
En människovärdig psykvård. Ett socialt uppfångningsnät av det gamla svenska virket. Men det har Sverige inte råd med, eftersom Sverige måste betala pengar för alla importer som får betalt för att gå på SFI. Och som ändå kommer att ha varit en rejäl minuspost för Sverige när de drar sin sista suck.

Eller ekonomiska klyftor? De som gick på SFI i Örebro verkade väldigt motiverade i varje fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vart står det att läsa om träffbild?
I Expressen nån av artiklarna.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Där tänker jag att dom nog faktiskt blev beskjuten. Står han inne i någon lång hall eller aulan där och skjuter, så låter skotten fortfarande lika långt bort, bara att en massa surrande sen börjar att vina där förbi dem.

https://youtu.be/8HdgyoGdyV0?t=587

Det är möjligt. Hur det låter att bli beskjuten har inte riktigt någon betydelse, det tror jag polisen är väl medvetna om. Jag ville bara förtydliga att polisen INTE har bekräftat att dom blev beskjutna.
Citera
2025-02-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Vilken är den tredje metoden?
Fingeravtryck!
Citera
2025-02-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
DNA, tänder och fingeravtryck.
Yes!
Citera
2025-02-08, 00:47
Medlem
Jag undrar lite om han varit med i något jaktlag eller hur mycket han jagat? Han hade ju väldigt svårt i skolan men han klarade jägarexamen och inte minst då teoriprovet som man ändå behöver plugga på ganska mycket till för att klara. Undrar var han tog sin jägarexamen? Måste finnas lite folk kring detta som kan besvara lite om hur det var att samspråka med RA?
Citera
2025-02-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Ja om offret har några tänder kvar och ganska orört käke. Får man kula eller två i face så är det inte mycket kvar att jämföra. Enligt pressen har han träffat många av BO just i huvudet.
Jo precis och då är det bra att det fanns flera metoder som DNA.
Citera
2025-02-08, 00:48
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullan-Bluebird
Helt klart ett spår. Särskilt att han - handlingskraftigt - tog bort mammans namn Simón och tillbaka till pappans ursprungliga namn Andersson. Dessutom redigerade blnd sina förnamn, för att inte vara -den_ personen längre. Mamman kan ha varit en despot eller sexuell utnyttjare av Jonas/Rickard - men vad vet vi om det....Exakt inget.
Lägg av. Han kan ha planerat dådet i många år. Kan ha bytt namn för att skydda familjen. Andersson är svårare att googla på.
Som vapennörd ville han göra lumpen. Men klarade inte matten. Självklart tyckte han det var skolans fel.
Citera
2025-02-08, 00:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är möjligt. Hur det låter att bli beskjuten har inte riktigt någon betydelse, det tror jag polisen är väl medvetna om. Jag ville bara förtydliga att polisen INTE har bekräftat att dom blev beskjutna.

Hur det låter är intressant, för då vet vi nog om dom blev beskjutna där just då.. Och det bekräftar även varför polisen har tagit den ställning som dom tog... Blir rätt svårt att hitta just dom där kulorna.

Men man förstår om dom tog skydd.
Citera
2025-02-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag undrar lite om han varit med i något jaktlag eller hur mycket han jagat? Han hade ju väldigt svårt i skolan men han klarade jägarexamen och inte minst då teoriprovet som man ändå behöver plugga på ganska mycket till för att klara. Undrar var han tog sin jägarexamen? Måste finnas lite folk kring detta som kan besvara lite om hur det var att samspråka med RA?

Han hade det inte svårt i skolan med teorin eller inlärningen. Han hade autism och social fobi i skolan, därför fick han usla betyg. Viss skillnad. Han kan i själva verket vara rätt begåvad under rätt förutsättningar och när han gillar något.
Citera
2025-02-08, 00:51
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Hur det låter är intressant, för då vet dom nog om dom blev beskjutna där då.. Och varför polisen har tagit den ställning som dom tog. Blir rätt svårt att hitta just dom där kulorna.

Men man förstår om dom tog skydd.

Som sagt i mitt första svar till dig; polisen uttryckte att dom "upplevde det som att dom blev beskjutna". Så säger man inte om man är säker. Det är fullt möjligt att dom blev det, och jag tror också att dom blev det, men det är viktigt att skilja fakta från spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in