2025-02-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Har aldrig hört talas om någon som fått besök av polisen för kontroll och jag känner många som har vapen. Men visst kan det ske.

Bodde han i lägenheten redan 2011? Lite osäker på exakt när han flyttade dit.
Är liksom lag på det. Dom kollar att ditt/dina vapenskåp är godkända
Citera
2025-02-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktBotvid2311
Samhället har totalt misslyckas med denna individ.
Han hade inte ens godkänt i något ämne, ändå så verkar det som AF trodde att han skulle kunna få ett arbete. Denna killen skulle troligen haft någon annan form av sysselsättning med specialpedagoger.
Hans IQ verkar snarare ha varit på en tonårings nivå.

Hans IQ vet vi inget om (han kan t.o.m haft högre IQ än genomsnittet!) däremot att han har haft svårigheter särskilt socialt och isolerat sig. Det är svårt att bli godkänd om man inte närvarar så det går inte att dra några som helst slutsatser av hans betyg.

Den rimligaste försörjningen hade varit någon form av sjukersättning utan krav på sysselsättning och aktivitet.
Citera
2025-02-07, 21:40
Medlem
SVT nyheterna Aktuellt .. många utländska bakgrund var offer. Syrien, Eritrea, Iran och Somalia..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vilket nät tänker du på och varför skulle han fastna i det?

Man blir inte av med licenser för att man är en loser och går på socialbidrag.

RA har såklart inte tänkt göra något som gör att han riskerar att förlora sina vapen. Som att söka hjälp och berätta hur han mår tex.

Nä han var nog på sin inslagna väg sedan länge, kanske visste han innerst inne att snart nog kommer anledningen som ursäktar honom att utföra sitt utvidgade självmord som skulle garantera hans namn i historien?

Han ville uppenbarligen inte gå obemärkt förbi.
Nej min reflektion är hur han kunde få licenser överhuvudtaget...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Är det inte konstigt av media att gå ut med att alla offren identifierats men de har bara skrivit om en person med invandrarbakgrund som jag inte minns namnet på just nu?
Nej inte konstigt alls. Det är upp till de anhöriga om de vill gå ut med namn på den döde. Det finns inget allmänintresse i att veta namnen på alla offren.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
var nere vid Risbergska nu ikväll. rörande med havet av tända ljus. passade på att gå runt hela skolan. när jag kom till baksidan där vi brukade gå ut för att röka så var det ett riktigt stort skotthål genom dörrglaset. rutan bredvid var igen satt och det rummet var helt nedsläckt så där har det verkligen hänt något. blev läskigt, verkligt av att se skotthålen. riktigt tungt att komma ner där. så många minnen som kom upp samtidigt som hela risbergska hade ett tungt täcke över sig,

må alla 10 vila i frid

Fy fan. Mitt vanliga promenadstråk går där bakom och vidare över träbron mot hästhagen. Har tagit vägen förbi Netonnet dom senaste dagarna, mest för att slippa stressen av alla journalister och polisbilar. Kanske går förbi imorgon.
Citera
2025-02-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Är det inte konstigt av media att gå ut med att alla offren identifierats men de har bara skrivit om en person med invandrarbakgrund som jag inte minns namnet på just nu?

Precis, det stinker agenda Breivik!
Citera
2025-02-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
SVT nyheterna Aktuellt .. många utländska bakgrund var offer. Syrien, Eritrea, Iran och Somalia..

DET FINNS SVENSK(A) OFFER OCKSÅ. Lägg ner rasist vinkeln, den stämmer inte.
Citera
2025-02-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är det någon som vet när Rickards begravning kommer ske och vart? Borde väl bli i Olaus Petri kyrkan, Sveriges kanske vackraste kyrka...

Intressant fråga, vilken präst vill göra begravningen? Vilka kommer?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Nej min reflektion är hur han kunde få licenser överhuvudtaget...

Verkar ha funnits närapå noll markörer för att han skulle ha varit olämplig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Jag suckar med dig. Vissa vill bara se att detta är ett rasistiskt dåd trots att inget påvisar det.
Jag dubbelsuckar. Inte orkat göra inlägg men det är tydligt att en del antingen inte lyckas förstå eller inte vill. Stark önskan hos vissa att detta ska vara rasistiskt motiverat. TV4s helt usla tolkning av ljudklippet har ju inte hjälpt heller. Det göder troll och idioter.
Citera
2025-02-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
I grunden här handlar det om män och deras ondska. Där har du den stora korrelationen. Kvinnor gör inte sånt här alls i någon omfattning alls. Män däremot. Eller hur, det kan vi väl vara överens om?
Nej, det är vi inte överens om. Förekomsten tror jag är lika fördelad men männen är mer handlingskraftiga, eller känsliga och tunnväggiga, tror jag... Oavsett är ren och skär ondska underskattad som drivkraft till hemska saker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in