Citat:
Ursprungligen postat av
olleph
ja på något sätt är det svårt att inte tycka synd om honom med. så ensam, och i ett samhälle där han inte passar in någonstans. att det inte finns resurser för de som han.
Ja, det är en nationell tragedi. Och precis som du säger, så finns det inte mycket resurser var för de svenskar som behöver dem mest. Skyddsnätet vittrar sönder när skatterna används till annat än vård och omsorg.
Jag ligger här och ska natta mitt barn, ännu inte tonåring men inte långt därifrån. Intellektuell funktionsnedsättning och 'autism nivå 3' är de stämplar han fick. Han kan inte prata, har fortfarande blöja dygnet runt och kräver vår fulla uppmärksamhet dag som natt. Jag kan säga att jag är mycket orolig för hans framtid när inte jag eller frugan längre är i livet.
Men det som nu hänt, det har hänt. R.A. gick in på komvux Risbergska och mördade kallblodigt 10 personer. Tio människoliv den dagen men minst 100 till fick sina liv förstörda (makar, makor, barn, föräldrar, vänner, släktingar..) Det borde inte ha hänt. Men det har hänt. Det bästa vi kan göra är att analysera hela situationen utan ideologiska glasögon, förstå var och hur och när allt gick snett så att vi kan dra lärdom av det.
Hoppas nu folk kan stilla sig lite, andas ut och tänka på annat i helgen.