2025-02-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Majoriteten icke-européer, men inte enbart.

Sett till offrens ålder verkar han ha undvikit att skjuta unga vilket stärker tesen att han var ute efter personal.

Medelåldern på Komvux vet jag inte, men skulle säga att en stor andel är från ca 30 och uppåt.
Citera
2025-02-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Du skrev rakt ut att han hade ju ärvt pengar...

Sen säger du i nästa andetag att du enbart spekulerar?

Så du vet inte om han ärvt nått alls...

Jag ser inget annat sätt än arv då han plötsligt får såna kqpitalinkomster utan arbete eller företag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Varför ska man sluta spekulera om det?

I det här fallet bör polisen verkligen granska dom anhöriga.

Uppenbarligen har föräldrarna rest jorden runt med det här jävla säret och man ser på honom att han är ett mongo som dessutom hade 4 vapen.

Föräldrarna lär ha finansierat honom och dessutom så var det säkert en drös med varningstecken att den här terroristen dom avlat fram skulle begå något sjukt dom borde anmält honom.

Inget av det du säger tyder på att föräldrarna förvarade hans vapen eller att de ens visste att han hade vapen.
Att polisen ska ifrågasätta är en annan sak än att du och mongon här på forumet sprider helt ogrundade teorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jo det är skumt… det första jag tänkte var att om nu bilderna lades ut ett år innan dådet, kan det tyda på att någon hade ögonen på honom under en längre tid. Många radikaliseras via dolda forum, darknet eller specifika nätverk när man tänker efter.

Men också Vissa attentat har tidigare använts för att förändra opinionen eller driva igenom lagändringar.
Det är märkligt att Rickard Andersson verkar sakna digital närvaro – inga sociala medier, inga spår av aktivitet.

Jag vet inte men spånar bara.. och frågar chat gpt.

Det känns nästan som att någon har skapat och planterat en person och identitet. Jag tror dock inte att så är fallet i detta fall, men det är ändå lite skumt. Det har dessutom definitivt förekommit att vissa aktörer har letat upp och sedan groomat psykiskt avvikande och sårbara personer och manipulerat dem till att begå t.ex. masskjutningar. Skjutaren i Buffalo hade nån handler på nåt litet discord-forum han hängde på.
Citera
Medlem
Ja, då kan vi mer eller mindre stryka rasism-spåret om detta stämmer. Kvar finns bara en förvirrad, ensam ung man som nog hatade allt och alla.

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kanske ännu en till identifierad. Kanske...

Kan Eva-Lena K var ett av offren. 54 år.

Ev* Len* Kl*ing

*A *I

Sök på Ratsit och mrkoll.
Q.E.D.

Skönt på sätt och vis! Hoppas alla kan sänka garden nu och kramas lite.
Citera
2025-02-07, 20:32
Medlem
Det som hände var hemskt. Men tänk om det var en skola full med små barn. Jesus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Man får I regel endast förvara vapen i den bostaden du är skriven, och bara i bodelen... Dvs inte garage, gäststuga osv

Exakt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tycker det vore helt fel. Men om anhöriga så gör så är det givetvis helt OK.

Jag tänker att han är död nu, så ingen behöver vara något rädd längre.
Citera
2025-02-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det sista du skriver är nog det viktigaste av allt!

Utbilda myndighetspersoner och skolpersonal kring den här typen av psykiska besvär och diagnoser. Hjälp och stötta även dessa människor, ge inte stöd bara till andra grupper i samhället. Ryck inte deras försörjning när de uppenbarligen inte klarar att försörja sig själva på grund av sina svårigheter och besvär.

Just så! Och se till att de inte blir vräkta, hemlösa! Boende måste vara värdigt oavsett om en har sjukdomar eller inte! Att inte dra bort inkomst (vad det än är för typ av sådan) sparar nog mycken sorg och elände!
Sedan är det förkastligt det tv 4 har gjort. Och aftonslaskan!

F ö kan föräldrarna ha kämpat sig blodiga för att få hjälp till RA tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kanske ännu en till identifierad. Kanske...

Kan Eva-Lena K var ett av offren. 54 år.

Ev* Len* Kl*ing

*A *I

Sök på Ratsit och mrkoll.

Varför tror du det? Finns inga uppgifter på Ratsit som tyder på det?
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jo så långt är jag med. Men hur kan hans identitet blivit känd så tidigt?

Polisen/utredarna sitter nog på det svaret.
Dom vet så otroligt mycket mer än vi kan ana.
På något sätt ringade dom in honom väldigt snabbt eftersom dom redan samma dag som dådet hände gjorde tillslag/husrannsakan i hans lägenhet. Dom hade ”något” direkt på honom.
(Kanske hade han ID-handling på sig)?
Citera
2025-02-07, 20:34
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så svårt sjuk kan han inte ha varit. Det finns faktiskt inget som visar att han var sjuk. Han kanske bata var en ond människa.

Du kan inte vara en ond människa utan att vara "sjuk".
Vad exakt tror du gör en person ond utan att vara sjuk?

Tänk efter nu.

Vi existerar på grund av ett unikt DNA. Vi har ett medvetande på grund av just vårat unika DNA.
I slutändan så handlar det alltså om DNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in