2025-02-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Polisen sa i början att det kan vara social försörjning kommer namnen ikväll på social sekreterare så kommer det stämma med det polisen sa från början

Vill bara påpeka att det inte är polisens officiella hållning att detta skulle vara ett spår, utan rykten som plockats upp av media.
Citera
2025-02-07, 18:50
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har aldrig tänkt annat än att vapnen fanns i pappas/familjens bostad. Det är lite grann uppenbart att man inte baxat in ett vapenskåp i en etta på tretti kvadrat, det är bildligen jag omskrivit sådan term.

Klart vapnen vart hos föräldrarna, och han har haft tillgång i den givna naiviteten.

Märklig tankegång, han kan döda 10 personer, men att ha vapenskåp i en etta vore för konstigt?

Han har ju tagit avstånd från familjen, finner du det då troligt att han ändå gick dit varje gång han ville pilla med vapnen eller dra och skjuta?

Ett vapenskåp för 4 bössor behöver ju inte ta mer golvyta än ett nattduksbord. Lägsta vikt någonstans kring 70kg, tar man av dörren är det inte som helst problem att bära upp det själv.

Vapnen ska för övrigt förvaras hos ägaren om inte särskilt skäl finns, vad det nu är.
Senast redigerad av ValkPadda 2025-02-07 kl. 18:53.
Citera
2025-02-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Polisen sa i början att det kan vara social försörjning kommer namnen ikväll på social sekreterare så kommer det stämma med det polisen sa från början

Varken Socialförvaltningen eller terrordåd.

Hans komplexa tankesätt är det som motiverade honom att begå våldsbrottet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Vill bara påpeka att det inte är polisens officiella hållning att detta skulle vara ett spår, utan rykten som plockats upp av media.

Polisen sa det från början! Har jag också hört!
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du någon länk till syskonen?

Har inte läst tråden så noga eftersom jag mest har läst nästan alla artiklar både på Aftonbladet och expressen.

Hans bror bor inte i Örebro
Citera
2025-02-07, 18:54
Medlem
Han fick panik vid upptäckten av polisen och avslutade sitt eget liv för att undvika att bli gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det här med att TV4 fantiserar ihop slagord i ljudklipp är ju helt absurt, något som inte ens alternativmedia skulle göra längre.

Detta spreds sedan internationellt. Bör leda till någon form av åtgärd.

Jag håller med, helt sinnessjukt. Snacka om att underblåsa polariseringen. Hoppas att de har blivit anmälda.
Citera
Medlem
Han hade tydligen haft en vän tidigare vet inte hur länge sen
Han inte denne träda fram??
Är det bara jag som ser likhet med Mangs
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Uppdaterades nu under eftermiddagen/kvällen 17:38

Citat:
Ursprungligen postat av Omni
Polisens utredning av skolskjutningen i Örebro kanske aldrig kommer att bli tillgänglig för medier och allmänheten. Det säger Åklagare Elisabeth Andersson, som leder förundersökningen, till SVT Örebro.

– Om den misstänkta gärningspersonen är död väcks inget åtal och då blir inte förundersökningen offentlig, säger Andersson.

Hon påpekar dock att polisen kan välja att berätta om innehållet i förundersökningen i alla fall.

I nuläget har utredningen inte kommit fram till något motiv för attacken, där elva personer dödades. Den misstänkte gärningsmannen Rickard Andersson är en av de döda.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Uppdatering kl.18:08

På grund av ett mycket stort inflöde av telefonsamtal med anledning av publiceringen om de omkomna efter skolskjutningen i Örebro kommer Lars Bröms som arbetat med identifieringen att finnas på plats utanför Poliskammaren vid polishuset i Örebro från 18.30 för enskilda intervjuer.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/bergslagen/2025/februari/sju-kvinnor-och-fyra-man-dog-i-skolskjutningen/
Citera
2025-02-07, 18:56
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Så är det! De är väl livrädda för att bekräfta det för då stämmer inte rasist spåret längre utan det blir stat och kommun som får stå till svars för att åter igen har brustit och svikit en sjuk människa!

Tycker ändå att staten inte har gjort tillräckligt för att hjälpa honom, det är ändå uppenbart att han har behövs hjälp redan i skolan men att skolan inte har gjort något åt det.

Jag har haft socialtjänsten på mig sen jag börja i skolan och gjord massa olika tester, men att socialtjänsten skulle skitit i GM hela hans uppväxts så är det uppenbart att det är statens fel.
Citera
2025-02-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hans bror bor inte i Örebro

Har hittat. Han har två brödrar och en syster. Alltså var de totalt fyra barn. Och ska man sätta barn till världen då ska man också ta hand om dem vad gälller också grundskola och gymnasiet. Herregud vilka dåliga föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in