2025-02-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Han hade ingen inkomst men han hade 4-5 vapen

Rasistjävel var han!

Rickard var inte rasist. Rasist innebär att man tycker att folk från andra raser är mindre värda. Väldigt få människor som är rasister.
Inte omöjligt att Rickard har blivit illa behandlad av någon/några blattar tidigare i livet tex rånad som så många unga svenskar blivit. Kan räcka mer än väl för att vilja ta hämnd vid något tillfälle.
Citera
2025-02-07, 18:44
Medlem
Det har ju talats en del om dessa tio magasin som gm hade men hur många patroner ryms det i varje?
Citera
2025-02-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har aldrig tänkt annat än att vapnen fanns i pappas/familjens bostad. Det är lite grann uppenbart att man inte baxat in ett vapenskåp i en etta på tretti kvadrat, det är bildligen jag omskrivit sådan term.

Klart vapnen vart hos föräldrarna, och han har haft tillgång i den givna naiviteten.

Då kan han ju också ha haft tillgång till föräldrarnas bil som syns på Google streetview. En Volvo av kombimodell.
Citera
2025-02-07, 18:45
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Men gud, där satt du spiken på nålen. Hur fan kunde dom inte tänka på att skjuta rätt in i en rökfylld skola som hade folk springandes i korridoren

Men samtidigt så hade han ju dödat färre då polisen sköt dom i stället!

Var är prio här, rädda så många som möjligt eller till varje pris skjuta GM
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Ok jag har inte uppfattat det så....Jag har personer med bägge syndromen i bekantskapskretsen..fråga mig inte varför... men dom med Asberger kan jag kommunicera med men dom som är Autistiska kan jag inte det...

Ja, om man har diagnosen Aspergers syndrom så är man vanligen normal- eller högintelligent, men idag får alla diagnosen autism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Och poliserna kunde inte skjuta tillbaka? Så att GM 30 minuter senare fortfarande kunde skjuta mot folk enligt vittnen?

Jag är uppriktigt nyfiken på var du hört eller läst att skolskytten skjutit 30 minuter efter polisernas ankomst. Länka gärna!

Polisen Lars Bröms antyder ju att skytten tog livet av sig snabbt efter polisens ankomst.
https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-varsta-brottsplats-jag-sett-i-hela-mitt-liv
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Ja, det förstod jag. Men varför?

Det är om dom skulle vilja måla upp ett scenario, kunna förklara vad som hänt. Eller lära sig något utav det sen någon gång i framtiden.

Kanske går till någon som jobbar med att fundera på hur taktiker ska förändras eller om man kan bygga det något bättre?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Idiot. Akilov körde på Drottninggatan i full fart med en stor djävla lastbil. Tror du han ägnad sig åt prickskytte på svennar. Har du varit där. Det är fullt med svennar och fullt med svartskallar.

Han gjorde ett attentat på svensk mark mot svenskar varpå en 9-årig svensk flicka dog. Är han rasist med? Eller han utesluts pga utav hans utländska namn?

Det heter ”svenskar”, passar inte det namnet så fly hem till din sandhytt i tredje världen igen.
Citera
2025-02-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Nja, riksförbundet Attention drivs av utarbetade desperata mammor till npf-barn, inte av yrkesmänniskor. De är mycket partiska i frågan (vilket ör förståeligt, för de har det inte så lätt precis) och det behöver man ha i åtanke.

Njaa… många mammor till NPF barn är definitivt utarbetade, tror inte att särskilt många av dem har krafter till övers att driva ett riksförbund. Men väldigt imponerande om det är som du säger. Det är definitivt en intresseorganisation, Vad har fått dig att bilda dig den uppfattningen?
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Polisen sa i början att det kan vara social försörjning kommer namnen ikväll på social sekreterare så kommer det stämma med det polisen sa från början
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Fast att något av offren skulle arbeta inom socialtjänsten är väl bara ett rykte.

Så är det! De är väl livrädda för att bekräfta det för då stämmer inte rasist spåret längre utan det blir stat och kommun som får stå till svars för att åter igen har brustit och svikit en sjuk människa!
Citera
2025-02-07, 18:48
Medlem
K.Blomkvists avatar
Bassam, 48, mördades i skolskjutningen i Örebro
Publicerad 7 feb 2025 kl 17.52
Uppdaterad kl 18.00

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bassam-48-mordades-i-skolskjutningen-i-orebro/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in