2025-02-07, 17:49
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TradingSuckz
Du är precis den typen av hycklande jävla råtta som gör att folk spyr på den här debatten. En svensk man begår den värsta massakern i modern svensk historia, men istället för att prata om det, försöker du vrida det till att handla om invandrare. Som en patetisk jävla papegoja upprepar du samma skit – "invandring", "brottslighet", "islam" – som om det var en invandrare som gick in i en skola och avrättade folk.

Och snacket om att "invandrare daddas"? Snälla, sparka inte neråt medan du slickar stövlarna på ett system som gör allt för att förminska det här dådet. När en invandrare begår ett brott, är det löpsedlar i veckor, det är debatter i riksdagen, det är skrik om massutvisningar. Men när en vit svensk man mördar 11 personer? Då ska vi plötsligt "inte spekulera", "vänta på mer information", och prata om hans "psykiska ohälsa". Hade han hetat Ahmed hade han redan kallats terrorist och hans familj hade varit utvisade vid det här laget.

Och det där "folk hatar invandrare men vågar inte säga det"? Hörru, folk har vräkt ur sig hat mot invandrare i årtionden. På Flashback, i kommentarsfält, i politiken. Så snälla, sluta leka underdog när hela jävla samhället redan är byggt för att skydda folk som dig.

Det som hände i Örebro var en rasistisk terrorattack. Och folk som du, som vrider och vänder sig för att slippa erkänna det, är inget annat än fega jävla kryp.

Det är inte löpsedlar i flera veckor, månader, eller år för att det är en (1) invandrare som begår ett brott, utan för att det är konstant nya brott som begås av invandrare hela tiden. Det är en viss skillnad!
Citera
2025-02-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nån form av kvinnohat kan man skönja utifrån siffrorna?

Ja och det kan även vara så att männen som dog inte ens varit måltavlor utan sköts när de försökte gå emellan eller rädda offer.
Citera
2025-02-07, 17:50
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Intressant – målet var att döda kvinnor.

Nu snurrar jag iväg lite, men kan kroppsformen spelat roll också? känns som de offer man gått ut med har varit av något rundare slag.
Citera
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Den här pajasen kunde inte ens hålla masken i två meningar innan han började vräka ur sig ren jävla rasism. "Ingen bryr sig om att lyssna på er"? Ändå sitter han här, skakandes av frustration, för att folk inte köper hans skitsnack.

Och hör här, din bittra lilla råtta: det var en svensk man som begick den största massakern i modern svensk historia. Ändå försöker du på något sätt få det att handla om att invandrare är problemet. Snacka om desperat.

Det här handlar inte om "hudfärg", det handlar om att media, polisen och folk som du gör allt för att skydda en vit massmördare. När en invandrare begår ett brott, är det invandringens fel. När en vit svensk begår en massaker, är han "sjuk", "missförstådd" eller "ett offer för samhället". Hyckleriet stinker.

Och du, som sitter här och gråter över att folk ifrågasätter det, är inget annat än en patetisk, ynklig liten rasist som inte tål att folk ser igenom din skit. Vill du "sluta komma hit"? Gör oss alla en tjänst och sluta vara här själv.

Nu är det väldigt offtopic, men att en person som begår dessa typer av "random" attacker, oavsett hudfärg är personen sjuk. Dessa sjuka personer finns överallt i världen, men om det kom en drös Svenskar till Irak, och började toppa statistiken för all möjlig brottslighet så hade även Irakierna klagat på den invandringen. Så sitt inte här och predika, vi alla ser vad som händer i samhället och du kan försöka lägga färglada band på allt men skiten luktar igenom.

Vill du eller nån annan prata med om varför det är så att utlänska oftare blir terrorstämplade än svenska kan du skicka pm. detta är som sagt väldigt OT.
Citera
Medlem
Dragonflashs avatar
Sju kvinnor och tre män skjutna till döds.
Kan det ha överhängande kvinnoförakt?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Att utländska namn är överrepresenterade beror på att det ser ut så på våra komvux idag. En stor del av Sveriges resurser läggs på dessa individer och det kostar en helvetes massa pengar.

Vem som helst kan börja på komvux. Eller menar du att man måste vara invandrare för att få börja där?
Lite eget ansvar måste man ta som människa också.
Gärningsmannen har ju själv gått där, men verkade inte vara tillräckligt motiverad för att slutföra studierna.

Och innan du börjar prata om att jag inte fattar.
Jag är själv multisjuk och har dessutom en NPF diagnos. Har gått på socialbidrag tidigare och varit sjukskriven. Har även mått extremt dåligt psykiskt i perioder pga mina sjukdomar och min ekonomiska situation.

Jag fattar! Men i slutändan är det bara JAG som kan ta tag i mitt liv. Vilket jag också gjorde. Trots värk och ekonomisk utsatthet, arbetstränade jag i flera år och fick slutligen arbete. Parallellt med detta genomgick jag två stora operationer, blev drabbad av sepsis, fick långtidscovid och var nära på att gå under ekonomiskt. Men inte fan gick jag ut och sköt en massa oskyldiga människor? Nej, jag gjorde så gott jag kunde och det lönade sig i slutändan. Hur jävla illa livet än är, måste man ta ansvar för sig själv. Klarar man inte det får man söka sig till psykiatrin

Och ja, jag är extremt stolt över mig själv. Missunnar heller ingen annan människa en utbildning eller hjälp från myndigheterna. Varken invandrare eller svenskar, detta eftersom jag vet hur det känns att vara utsatt.
Senast redigerad av Dr.Icecream 2025-02-07 kl. 17:57.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Hur kommer det sig att han bara hann skjuta ihjäl 10 personer?

Polisens tidiga ingripande kanske är förklaringen, han distraherades i ett tidigt skede.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Du borde arbeta inom polisen med den oerhörda analytiska kompetensen du besitter. Du har ju redan löst allt!
Hade det varit en Ahmed som gått in på den skolan och skjutit så hade det förmodligen inte heller handlat om terrordåd eftersom majoriteten hade varit hans kusiner. Ditt jävla stolpskott. Det är du som ska vrida allt att handla om ursprung och inte motiv. Som sagt så är det inte vårt fel att muslimer är överrepresenterade i terrordåd.
Och nej, jag besvarade bara ditt jävla skitinlägg eftersom det var du som började böla om hur rasistiska svenskar är.

Det här om att jag "bör jobba inom polisen" för att jag "redan löst allt"? Nej, jag bara ser det som är uppenbart för alla som inte är hjärntvättade rasistiska idioter. En svensk man valde en skola full av invandrare, letade upp sina offer och avrättade dem. Men istället för att erkänna vad som hände, sitter du här och krystar fram de mest patetiska undanflykterna.

Du kan vrida dig hur mycket du vill – det förändrar ingenting. Det här var en rasistisk terrorattack, och folk som du, som försöker dölja det, är en del av problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Om det är så att kroppar ligger kvar så är forensiker säkert där och försöker skapa sig nån helhetsbild.

Vet inte hur länge de ligger kvar.

Varför skulle det ligga kroppar kvar? Finns ingen rimlighet i detta, enligt uppgifter skickades de till srhlmsområdet, man kan ju inte göra en fullständig Rättsmedicinsk undersökning på någon som ligger på ett skolgolv.
Citera
2025-02-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Om det är så att kroppar ligger kvar så är forensiker säkert där och försöker skapa sig nån helhetsbild.

Vet inte hur länge de ligger kvar.

Tror ni på riktigt att det ligger lik kvar på skolan?
Alla döda ligger i kylen på Karolinska
Citera
Medlem
Citat:
Socialtjänsten låg fem jävla minuter från hans hem. Om han verkligen hatade dem så mycket, varför gick han inte dit? Varför gick han istället till en skola där majoriteten var invandrare? För att hans mål aldrig var socialtjänsten. Det var invandrare. Jag har hört från folk som känner folk på skolan att han aktivt letade efter invandrare. Han visste exakt vad han gjorde, och han såg till att hans offer inte var slumpmässiga.

Men polisen kommer aldrig erkänna det. De är livrädda. Livrädda för att behöva erkänna att den största massakern i Sveriges moderna historia begicks av en svensk. Det passar inte narrativet. Det är inte lika "roligt" när det inte är en muslim. Om gärningsmannen hade hetat Ahmed och skrikit "Allahu Akbar", hade vi redan haft höjt terrorhot, politiska krismöten och ständiga debatter om islamism. Men nu var det en vit svensk man. Så nu heter det "ingen ideologisk koppling", "psykisk ohälsa" och "hat mot myndigheter". Samma gamla skitsnack för att folk ska svälja lögnen och gå vidare.

Och rasisterna? Jävla hycklare, hela bunten. Inte ett ord om offren. Ingen empati. Ingen sorg. Istället letar de efter alla möjliga ursäkter för att slippa kalla honom vad han är – en terrorist och en vidrig, äcklig individ. Plötsligt handlar det om att han "behövde psykvård", att "samhället svek honom", att han "fick dåliga betyg", att "han var ensam". Alla jävla undanflykter radas upp för att skydda honom, som om han vore ett offer.

Men låt en invandrare begå ett brott, och du ser exakt samma människor skrika om "folkutbyte" och "importerad ondska". Det är så patetiskt förutsägbart att man mår illa.

De vill hålla locket på. För att de vet att om invandrare förstår att de var måltavlorna, då kan ilskan växa till något de inte kan kontrollera.
Totalt omkom elva personer, sju kvinnor och tre män. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/flera-skjutna-vid-skola-i-orebro=inlagg=8ffb1ae069a3f4b6eb7c6faa0909fb7d

Du tror att man valsar in på ett socialkontor? Alla socialkontor har reception med lucka, oftast en dörr som på vårdcentral. Det bästa han skulle kunna göra är att skjuta någon i receptionen, resten skulle satt bena på ryggen innan han kom längre. Man kan bara anta att han visste att dom skulle ha möte där eller samlas där vissa dagar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Sju kvinnor och tre män skjutna till döds.
Kan det ha överhängande kvinnoförakt?

Inte osannolikt. Bitter över att kvinnor både nobbat honom hela livet och sedan tagit ifrån honom hans försörjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in