Citat:
Ursprungligen postat av
Vampiregirl
Jag får börja med att säga att jag lider med alla drabbade och deras anhöriga.
Det jag inte förstår är att, UTAN att skuldbelägga GM:s familj o få vänner, varför ingen reagerade på att han uppenbarligen mådde mer och mer psykiskt dåligt? När en ung tonårspojke blir mer o mer introvert, uppenbarligen inte mår bra osv borde väl åtminstone någon reagera o se det. Om inte annat kanske skolan, lärare, sett att något var fel?
Sedan som vuxen borde det ju oxå funnits personer runt om som borde förstått att den här killen är inte okey nånstans…
Man kan faktiskt bli omhändertagen för tvångsvård om det är riktigt illa.
Med risk för att få fan av människor här måste jag också säga att jag lider med hans familj… De sörjer oxå sitt döda barn samt att de resten av sina liv ska leva med bördan av vad han gjorde.
Står man tillräckligt nära någon så ser man inte vad kanske andra ser, man blir hemmablind.
Men personer kan ju vara som den här killen utan att någonsin göra det den här killen gjorde?
Hur ska någon på förhand kunna veta när en persons livsutveckling tagit sig en sån här vändning? Det spelar ju heller ingen roll om du lever med någon under samma tak varje dag så kan du aldrig någonsin veta vad den andre personen faktiskt tänker och känner längst där inne.
Till det krävs det att man är tankeläsare.