Citat:
Är du frisk ska du få ha vapen. Jag är aktiv sportskytt inom pistol och har jaktvapen.. Jag har inte jagat på många år men jag tycker att det ska finnas möjlighet för mig att återuppta jakten när jag finner tid.
Som jag sa - inget reellt problem med jaktvapen i landet.
Men vadå straffa? Det vore som sagt sunt och därtill noll effort med någon form av instämpling, och om det är jobbigt att stämpla in genom att delta i jaktlag eller skytteklubb för vapeninnehavare så är det förmodligen folk som skall ifrågasättas om varför dom ens har vapen.
Har man vapen så ÄR det förenligt med deltagande i jaktlag/skytteklubb, eller möjligtvis samling.
Jag köper den teoretiska friheten Sverige erbjuder invånare, men skjutvapen är vad det är.
10 döda nu vore samma som 10 döda i omgång 1st/år, och då vore debatten igång sedan länge.
Hur många fler ”luvor” lever hemma med fulla vapenskåp nere i psykisk avgrund?
Potentiellt fler, än som deltager i jaktlag? Fan vet jag?
Men vadå straffa? Det vore som sagt sunt och därtill noll effort med någon form av instämpling, och om det är jobbigt att stämpla in genom att delta i jaktlag eller skytteklubb för vapeninnehavare så är det förmodligen folk som skall ifrågasättas om varför dom ens har vapen.
Har man vapen så ÄR det förenligt med deltagande i jaktlag/skytteklubb, eller möjligtvis samling.
Jag köper den teoretiska friheten Sverige erbjuder invånare, men skjutvapen är vad det är.
10 döda nu vore samma som 10 döda i omgång 1st/år, och då vore debatten igång sedan länge.
Hur många fler ”luvor” lever hemma med fulla vapenskåp nere i psykisk avgrund?
Potentiellt fler, än som deltager i jaktlag? Fan vet jag?
Jag hade uppehåll i pistolskytte under småbarnsåren och med 5 årslicenser innebar det att jag fick sälja revolvrarna och pistolerna och förlorade 20 tusen. Sedan när jag återupptog skyttet när kidsen var äldre fick jag gå igenom hela dryga processen med att skaffa licenser och köpa nya vapen igen.
Det finns ingen Walmart för vapen så det är ett jäkla besvär med inköp. Jag tror inte att jag är farligare för samhället för att jag har vapen hemma.
Se till att läkare och liknande anmäler psykisk ohälsa istället, och framför allt ta hand om de som mår dåligt.