2025-02-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Mycket skrämmande!
Om det nu är den kopplingen, hur kunde gärningsmannen veta att de var i skolan just då tro?

Det ryktas om att de skulle ha ett möte på skolan och dessutom att GM skulle delta. Men som jag tidigare sagt så vet jag inte om detta bara är ett rykte eller om det är 100 sant. Men det skulle ju förklara en del.
Citera
Medlem
Winnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De lär ju ha blivit överösta med meddelanden på Messenger ifrån arga människor

Min tanke med, det lär ju ha blivit en smärre mardröm för dom allihopa, menar deras liv går ju bokstavligen i spillror här och nu med...
Citera
Medlem
Örebro kommun söker 6st socialsekreterare, verksamhetsområde försörjning med tillträde snarast möjligt!

"dokumenterad erfarenhet av arbete inom området försörjningsstöd"
"Antal tjänster: 4-5 tillsvidaretjänster samt 1 vikariat"
"Tillträde tillsvidaretjänst: snarast möjligt eller enligt överenskommelse"
"Varmt välkommen med din ansökan redan idag!"-Låter akut?

https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/29440533

Kan det vara så att han lyckades med sitt mål och tog livet utav 5-6st socialsekreterare?
Isåfall styrker ju det teorin om att det var soc han va ute efter och därmed dementerar uppgifterna att det skulle vara av ideologiska motiv.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad bra det gick!

Ja 11 döda bara om man räknar gärningsman. Tur att du inte var där för då hade det nog blivit en kropp till.

Citat:
Tror du att utredningen kommer att visa det eller ge kritik till Örebropolisen att ändra sin taktik vid framtida masskjutningar?

Det blir spännande att se om någonting kommer fram. Men jag kan tänka mig och är nästan övertygad om att aspiranter och etc som var där, försökte göra sina uppgifter.
Citera
2025-02-06, 23:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Det är inte sant.

Den första polispatrullen gick in i skolan 5 minuter efter larmet.
Den regionala insatsstyrkan gick in 10 minuter efter larmet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-gick-polisinsatsen-i-orebro-till-efter-skolskjutningen

De följde PDV taktik.

Det du säger är fel.

Så vad hände under den timmen innan han hittas död?

Citat:
Trots att polisen upplevde att de blev beskjutna av gärningsmannen avlossades inga skott tillbaka – sedan tog det över en timme innan de hittade honom.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Det är en timme från att insatsstyrkan anländer från att första poliser varit på platsen och sett döda och skadade och sedan backat därifrån och väntat.

Nej. Det är 10 minuter.

Uppdatera dig gärna, läs på lite.
Citera
Medlem
Citat:
Vad bra det gick!

Tror du att utredningen kommer att visa det eller ge kritik till Örebropolisen att ändra sin taktik vid framtida masskjutningar?

Den förändring jag tror att samtliga skolor kommer införa är att alla elever måste ha passerkort och man låser dörrarna. Men det hjälper såklart inte mot en gärningsman som har ett passerkort.
Citera
2025-02-06, 23:20
Medlem
Denna formulering är intresserant..

"Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas."

Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag bara älskar flashback! Bra grävt och gällande annonsen så är den läskig, osmaklig och sorglig på samma gång.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intenegermen
Almby är på andra sidan stan...

Sök upp Almby-Norrbyås samt Risbergska skolan så ser du hur nära de är varandra. Polisen har förmodligen försökt få folk tro att det har varit på andra campus som de har tränat in detta för. De visste säkert att det rörde sig om Risbergska men ville inte gå ut med det så istället står det Almby då det är ett område med många skolor och är väldigt nära just den skolan.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nej. Det är 10 minuter.

Uppdatera dig gärna, läs på lite.

Finns en lucka här.

Citat:
Trots att polisen upplevde att de blev beskjutna av gärningsmannen avlossades inga skott tillbaka – sedan tog det över en timme innan de hittade honom.
Citera
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrashCeasar
Det ryktas om att de skulle ha ett möte på skolan och dessutom att GM skulle delta. Men som jag tidigare sagt så vet jag inte om detta bara är ett rykte eller om det är 100 sant. Men det skulle ju förklara en del.

Låter logiskt, tack!
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag bara älskar flashback! Bra grävt och gällande annonsen så är den läskig, osmaklig och sorglig på samma gång.
Bisarrt för stunden ja men vad fan ska man göra? De som dött, skadats eller som inte orkar vara kvar måste ersättas.

Man kan fundera vad folk har för frågor när de söker tjänsterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in